Afgelopen zaterdag wilde ik een aantal sleutelwijzigingen doorvoeren (8 artikelen).
Helaas kreeg ik een geblokkeerde funktie tijdens het doorvoeren van de sleutelwijzigingen in de Test-omgeving.
Ik heb HeartProfit Test-omgeving opnieuw gestart, nogmaals gecontroleerd of er niemand in HeartProfit zit, gereorganiseerd TBC en nogmaals geprobeerd de sleutelwijzigingen door te voeren.
Helaas kreeg ik opnieuw een geblokkeerde funktie.
Hierop heb ik een aantal schermafdrukken gemaakt van de geblokkeerde funkties en de log van de sleutelwijzigingen.
Vervolgens de backup teruggezet, waarbij de sleutelwijzigingen al zijn toegevoegd aan menu 9-5-5-1 ('uit te voeren sleutelwijzigingen').
Wat ik anders heb gedaan dan de vorige keren is dat ik de uit te voeren sleutelwijzigingen heb toegevoegd in de Produktie-omgeving en vervolgens de produktie-bestanden heb gekopieerd naar de Test-omgeving.
Dit ook omdat er nu een aanpassing in HeartProfit zit waarbij (als ik het goed begrijp) in geval van artikel-id's de sleutels worden gereserveerd zodat ze niet toegevoegd kunnen worden voordat de sleutelwijzigingen zijn doorgevoerd.
Zie topic
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24754.0Zodoende hoeft ik, wanneer ik de wijzigingen ook in Produktie wil uitvoeren, de sleutels niet opnieuw toe te voegen.
Mocht dit niet verstandig zijn, dan doe ik het de volgende keer weer op de 'oude manier' en voeg ik ze eerst in Test toe en na testen v/d wijzigingen in Produktie.
Omdat de backup is teruggezet is dit helaas niet allemaal meer zichtbaar, maar ik wilde geen risico's lopen en heb netjes de backup teruggezet.
(Backup is van de situatie voor het uitvoeren van de sleutelwijzigingen, maar van na het toevoegen van sleutelwijzigingen in Produktie en de prod.bestanden kopieren naar Test-omgeving.)
Kunnen jullie nog achterhalen waar het fout is gegaan ahv dit verhaal en de schermafdrukken?
En is het verstandig om de sleutelwijzigingen in Produktie te zetten voordat de bestanden naar test worden gekopieerd? Bij twijfel doe ik 't de volgende keer nl liever niet.