Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:34:11 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe zit dat ook al weer met externe verplaatsopdrachten?  (Read 2042 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 08, 2014, 10:41:02 am »

Het is een tijdje geleden, maar ik weet dat er zoiets als externe verplaatsopdrachten bestaan, die o.a. voor "dummy" verkoop en inkooporders zorgen, om formeel de vrachtbrieven / ontvangsten mogelijk maken. Waar zit deze optie ook al weer?

Ik heb een product X op voorraad, die ik verstuur naar een extern productiestation, daar laat bewerken, en daarna ontvang als product Y.

Dat transport naar extern productiestation, gaat nu met een handgeschreven vrachtbrief.

Of behoren die verplaatsopdrachten in een aparte module thuis?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: April 08, 2014, 10:59:01 am »

nb. Voordat ik op term externe verplaatsopdracht wordt afgerekend: Misschien heet dit ook wel anders.
Het zou gewoon leuk zijn, dat  het transport van product X vanuit Leeuwarden naar ExternProductiestation, vergezeld kan gaan van een "profit"-vrachtbrief.

In wezen gewoon een productieorder, waarbij de Afboeking eerst een vrachtbrief nodig heeft. De output hoeft wat mij betreft niet per se als goederenontvangst in Profit te staan, ik wil 'm ook wel als opboeking op de productieorder "ontvangen".

Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 08, 2014, 11:43:27 am »

Externe Verplaatsopdracht is de juiste benaming hoor. Zit in de module Pickorder, en die hebben jullie ook nog. smile

Hoofdmenu-5-4.

Wat je dus doet is zo'n Pickorder (Externe) aanmaken en die leidt inderdaad tot een Te Leveren regel. Gewoon Rapen zoals altijd.
Na leveren heb je (inderdaad) een Goederen Ontvangst regel - gewoon Ontvangen zoals altijd. Klaar eigenlijk.
Kenmerk is dus dat tussen geraapt zijn en ontvangen zijn het ding "nergens" is, want is onderweg.

Als het produkt is gebruikt als grondstof, doe je met het (eind)produkt wat terugkomt hetzelfde. Alleen de Raapvloer zal die van de andere kant zijn en de Ontvangstlokatie is aan jullie zijde (precies andersom dus, maar logisch).

Beetje duidelijk ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 20 queries.