Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:16:15 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 3 - LOLRGK en LOPRKRV1 automatisch met enter en f1 beantwoorden  (Read 1963 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 05, 2014, 11:12:17 am »

Sinds kort heb ik de bedrijfsparameter expeditie, Aut. Prntn Keuringsrprt J/N/K op K staan

na het goedkeuren van de raaplijst
XST  : =LACO=[LO][PASSW_S]3[LOVE]2[LOVELE]3[LOVELERL]2[LOLLRA1][]F5[LOLRRG] --> en dan f1
Wordt de vrachtbrief geprint (omdat ik dat vinkje aan heb staan) en volgt eventueel het pakbon verhaal.

Daarna komt nu de optie 3 - LOLRGK met de vraag of je het keuringsrapport wilt afdrukken. Druk op <enter> ja, en dan kom je bij LOPRKRV1 printen keuringsrapport terecht.

Valt er iets te maken dat je die 3 - LOLRGK gewoon achterwege laat, en LOPRKRV1  ook niet toont, maar gewoon uitvoert? Met respect voor de aldaar met dynscreen ingestelde waarden.
In wezen gewoon dezelfde techniek als die x - keys gebruikt. (zie website x-keys ).
Dit is een bijzonder handige oplossing om toetsaanslagen te verminderen, echter het enige risico van het inregelen van deze optie via X keys is even, dat die Pakbon er als Vraag tussendoor kan komen, afhankelijk van de parameter daarvoor op afleveradres niveau, blad 6.

Mogelijk met een uitbreiding van de bedrijfsparameter Aut. Prntn Keuringsrprt J/N/K met een A van automatisch of iets dergelijks?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: March 05, 2014, 12:30:39 pm »

Hallo Johan,

Ik kan me er iets bij voorstellen dat er automatisch een F1 gegenereerd kan worden, maar we hebben hier dus al weer te maken met 2 situatie's. Namelijk de 'J' en de 'K'. Beide starten Printen keuringsrapport op (zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25797.new;topicseen#new). Nu wil je dus dat gewoon een F1 gegenereerd wordt. Dat kan denk ik misschien dan nog wel gerealiseerd worden, maar voor welke optie dan? voor de optie 'K' en optie 'J'. Ik denk dat het beter is om de huidige Bedrijfsparameter, beter te omschrijven en het "Automatisch" tekst gedeelte uit de vraag te halen en e.e.a. dan aan te passen naar iets als "Printen Keuringsrapport Rapen/Goedkeuren Raaplijst methode xxyyzz"
Mits deze alleen bij het Rapen/Goedkeuren van de Raaplijst zit? E.e.a. zal dan nog uitgezocht moeten worden. Daarna kan dan misschien gewoon een F1 gegenereerd, als of de gebruiker naar Printen Keuringsrapport gaat, verder niets zelf invuld en op F1 drukt. Wat je met x-keys wilt, weet ik even niet.
Moet e.e.a. uitgezocht worden of we een op de e.o.a. manier LOPRKRV1 kunnen aansturen vanuit Rapen/Goedkeuren Raaplijst, zonder dat de Gebruiker op F1 moet drukken en er dus Automatisch een Keuringsrapport volgt, dan zal het denk ik bij 2,5 uur beginnen (e.e.a. zit in minimaal 9 Funktie's). Of het veel meer zou gaan worden of niet, moet ik verder uitzoeken, maar als 2,5 uur al te veel is, dan is dat uitzoeken verdre niet nodig.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 19 queries.