Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:18:12 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: "Besteld door" van de VO factuur groepsdebiteur  (Read 2859 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: January 27, 2014, 10:58:32 am »

De verkooporder 20140114040 wordt geleverd aan ARCAPE01 en gefactureerd aan ARCARN (groepsdebiteur).
Nu heb ik in de variabele layout op de factuur een veld 'Besteld door' staan.

Wanneer er gefactureerd wordt naar de debiteur waar ook de verkooporder aan is geleverd, wordt deze keurig gevuld.
In bovengenoemde geval (groepsdebiteur) gaat het niet goed.
Ik weet ook niet of de juiste variabele hiervoor aanwezig is (persoon gevuld bij "Besteld door" op de verkooporder).
In dit geval is dat "G. van de Maat".

Hopelijk is het duidelijk wat ik wil. Wanneer hiervoor een nieuwe variabele moet worden gemaakt a max 1 uur is dit bij voorbaat akkoord.

Bij voorbaat dank!


* besteld door van vo debiteur op factuur groepsdebiteur.png (21.32 KB, 555x300 - viewed 118 times.)

* besteld door van vo debiteur op factuur groepsdebiteur2.png (5.97 KB, 427x351 - viewed 114 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: January 27, 2014, 11:15:59 am »

Hallo Pascal,

Welke Variabele gebruik je nu daarvoor dan? V.w.b. UF-BSTLD zou wel de juiste ID moeten worden getoond.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 27, 2014, 11:41:02 am »

In NEDK1 factuur staat nu de regel:
23 8 0 Besteld door   : %UF-BSTLD%

In dit geval wordt er niets gevuld.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: January 27, 2014, 01:18:09 pm »

Pascal,

bedoel je dat je er nu %UF-BSTLD% van hebt gemaakt en dat deze nu niets afdrukt?
Of had je altijd al %UF-BSTLD% in je Layout staan en dat deze dus soms wel en soms niets afdrukt? Dan graag een voorbeeld geven.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 27, 2014, 01:45:52 pm »

Er stond altijd het volgende:
Besteld door   : %UF-BSTLD% %UF-KTKPRSTI%

Ik dacht dat misschien de 2 variabelen na elkaar een probleem gaven.
Ik heb het dus veranderd in (ervan uitgaande dat dit de juiste variabele moet zijn):
Besteld door   : %UF-BSTLD%

Hierop print hij echter nog steeds niks.

Inmiddels trouwens weer de regel veranderd in:
Besteld door   : %UF-BSTLD% %UF-KTKPRSTI%

De reden van die KTKPRSTI ontgaat me nu ik er over nadenk ook een beetje - de UF-BSTLD lijkt de logische variabele wel te zijn.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #5 on: January 27, 2014, 02:48:51 pm »

%UF-BSTLD% is voor het Veld bstld-id bij de Verkooporder, die je per eind Januari 2013 hebt ge-disabled voor zowel Toevoegen/Wijzigen Verkooporder en deze blijkt ook bij je in de tabel LOVO leeg te zijn vanaf die datum en zal in jullie geval denk ik ook niets afdrukken vanaf die tijd.

%UF-KTPRSSTI% wordt gebruikt voor de Kontaktpersoon en er staat me ergens iets van bij dat dat destijds is afgesproken met jullie zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25287.msg42308#msg42308
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 27, 2014, 03:01:12 pm »

Ok - dan ben ik vergeten de %UF-BSTLD% te verwijderen (en heeft het alleen even 'dubbel' erin gestaan voor de korte tijd dat beide gevuld konden staan).

Al blijft het wel gewoon werken wanneer hij leeg is - %UF-KTPRSSTI% staat er nl achter en wordt geprint wanneer hij er een waarde voor kan vinden.
Voor de duidelijkheid zal ik %UF-BSTLD% verwijderen.

Maar kan er nu wel voor die kontaktpersoon die op de verkooporder staat een variabele gemaakt worden, zodat deze op de factuur toegevoegd kan worden?
Dus in het geval van faktuurnr 211539, met bijbehorende verkooporder 20140114040, kontaktpersoon "G. van de Maat"?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: January 28, 2014, 08:36:42 am »

Pascal,

zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25760.0;topicseen e.e.a. staat inmiddels bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 28, 2014, 08:55:00 am »

Ik heb het gecontroleerd, het gaat nu goed, ook in het geval van G. van de Maat.
Mooi smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.05 seconds with 19 queries.