Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:26:48 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: afbeelding weergeven in "body"emai vanTerminal server  (Read 1720 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 28, 2013, 08:32:42 pm »

Ik heb Profit Batch, op een (virtuele) XP machine, die het versturen van de facturen voor zijn rekening neemt. Dit werkt goed. Hij mailt de nodige facturen die per mail moeten, en de facturen voor de brievenbus, worden naar de drukker gestuurd. Prima.
Al deze mailtjes worden keurig voorzien van een fantastische body / handtekening van de mail, met een PDF bijlage. Als ik dit naar een extern mail adres stuur, krijg ik dat keurig in beeld (html weergave) met logo-afbeelding. super.

Nu ga ik diezelfde factuur vanaf de terminal server mailen. Met dezelfde user (batchuser), zelfde bedrijf, productiebestanden etc.. Echter, nu wordt deze mail NIET  voorzien van die afbeelding.
De afbeelding haal ik van "Data2", van de Profit server. Iedereen die Profit gebruikt, heeft toegang tot die server. Dus ook toegang tot die afbeelding. Het is dezelfde layout, printerdriver doet m.i. niet ter zake, want die is alleen bepalend voor de PDF en niet voor de body van de mail.

Het verschil is het besturingssysteem, dat is helder. Maar heeft iemand een suggestie waarom die afbeelding wel wordt meegestuurd vanaf profit Batch vanaf XP, maar niet vanaf de terminal server?

de bron van de mail van de XP machine ziet er zo uit: (pijltjes even omgedraaid)
>IMG border=0 hspace=0 alt src="cid:laco_mail_logo.jpg"<

en die van de terminal server:
>IMG border=0 hspace=0 alt<
heeft duidelijk geen src er in staan. Waarom kan deze er worden afgekapt? Heeft dit iets met (te strenge?) beveiliging oid te maken?

bijgaand de weergave vanaf de XP machine, het laco logo ontbreekt als deze vanaf de TS komt


* invoice.jpg (33.29 KB, 681x480 - viewed 146 times.)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: November 29, 2013, 08:27:49 am »

Vreemde kwestie... ik ga er naar kijken.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 19 queries.