Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:03:23 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verkooporderregel toegevoegd of gewijzigd - registratie  (Read 2289 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 10, 2013, 10:40:48 am »

Wanneer je de header van een verkooporder wijzigt wordt dit geregistreerd.
Je ziet dit dan terug waneer je de header raadpleegt (zie schermafdruk).
Bij 'Geboekt door / op' staan de initialen van degene die de header heeft gewijzigd.

Wanneer er echter een regel wordt toegevoegd of gewijzigd dan wordt dit niet zichtbaar. De initialen worden in dit geval niet aangepast.
Kan dit ook in de header zichtbaar gemaakt worden?
Mag wat ons betreft door 'Geboekt door / op' aan te passen.

Wanneer dit mogelijk is hoor ik graag wat het kost. Bij voorbaat dank!

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 10, 2013, 01:49:17 pm »

Alles kan, zo ook dit. Alleen het zoeken naar waar de aanpassingen moeten plaatsvinden wil je al niet betalen; Het "optimaliseren" van de aanpassingen ook niet. Probeer wat dit laatste betreft te bedenken dat het zo kan zijn dat een programma (of meerderen in sequence) een Verkooporderregel 30 keer - of desnoods alle Regels (desnoods 30 keer) aanpassen waarbij keer op keer hetzelfde in de Header wordt aangepast.

Tja, met dat ik dit schrijf realiseer ik me dat e.e.a. ook uit de Regels zou kunnen worden gelezen als de Header wordt opgevraagd, mits e.e.a. in de Regels zou worden geregistreerd. Ik heb niet gekeken, maar als dat al so is dan zal hat wacko zijn en is het echt niet zo dat al die honderden programma's die langs indirekt weg zo'n Regel wijzigen (voorbeeld : Run voor Prijswijzigingen) in de Regel registreren wie dat wanneer heeft gedaan.

Ik vermoed dus dat dit niets wordt, en anders niets waard zal zijn (lees : onbetrouwbaar).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 11, 2013, 08:58:59 am »

Dat is jammer.
Als het niet (of nauwelijks) gemaakt kan worden dan gaat het niet door.

Het gaat ons erom dat we kunnen zien wie een verkooporder heeft aangepast (en dit geldt ook voor een regel). Ik weet zo geen andere manier om dit voor elkaar te krijgen. Misschien dat jullie nog een idee hebben?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 16, 2013, 10:55:39 am »

Uhm, Profit-Transact aanschaffen (Basisprijs 850) en een Raadpleegfunktie laten maken (11 uur).
Maar dan kan je het ook meteen van *alles* zien. Weet niet of dat erg is ...

N.b.: Profit-Transact is bedoeld voor het repliceren van Transacties naar andere DBMSen en heeft als basis het registeren van iedere Database Transactie (op tabel-record niveau). In dit geval laat je alleen die basis haar werk doen.
In die registratie vind je datum en tijd en Userid wie het heeft "gedaan" en dat per logische eenheid van veranderde database velden in het record. Dus als iemand tegelijk de Prijs en de Eenheid heeft veranderd zie je ook dat dat in één handeling heeft plaatsgevonden.

Wat je daar allemaal uit kan halen is natuurlijk redelijk ongelimiteerd maar met één slimme Raadpleegfunktie kan jij dan alles doen wat je hier wilt (plus vanzelf nog wel een beetje meer).

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 21 queries.