Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:43:22 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Offertes zoeken van een Projekt: hoe kan dit handig? (LOOFPPRA)  (Read 3489 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: September 06, 2013, 11:35:29 am »

Ooit hebben we een raadpleegscherm 'Raadplegen Offertes op Projekt' laten maken (menu 3-7-1-4)
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22750

Nu willen we soms van een projekt weten of er ooit al eens een offerte voor is gemaakt.
Maar een projekt snel opzoeken lukt me niet; je moet dan eerst kijken of er een Open offerte van bestaat, zoniet kun je verder kijken op Open 'J' en Aangenomen 'J' > staat het projekt daar niet bij dan zoeken op Open 'J' en Aangenomen 'N'. Staat hij daar niet bij dan kun je tot slot nog bij Open 'N' ertussen staan.

Dit werkt niet handig. Is er een manier om van een Projekt snel te achterhalen welke offerte(s) er voor gemaakt zijn?
Een nieuw raadpleegscherm op Projekt zou kunnen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur (verwacht ik).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: September 09, 2013, 03:08:18 pm »

Hallo Pascal,

Een nieuwe Raadpleegfunktie kost 11 uur. Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat we een Zoek Funktie maken zoiets als bij Ra. Verkooporders op Debiteur (Hmenu-3-1-2-Shft+F5) Zoeken op Orderreferentie. Bij deze nieuwe Funktie v.w.b. Raadplegen Offerte op Projekt, zou ik dan bedenken dat je alleen het Project-id opgeeft en dat er gezocht wordt naar de Offerte's die overeenkomen e.e.a. Bereikbaar vannuit genoemde Funktie onder Shft+F8 (overige Keuze). Kosten hiervoor 5 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 10, 2013, 08:24:11 am »

Iets als het laatste had ik ook bedacht, maar zag even niet hoe ik dat lekker moest gaan laten werken. Dus Richard, was is je bedoeling hier ? een soort Weergeefscherm met daarop alles wat is gevonden ?

Pascal moet wel goed doorhebben waarvoor hij (niet) kiest.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 10, 2013, 08:47:59 am »

Ik heb al even zitten kijken en ben idd wel benieuwd hoe het gaat worden.
Krijg je een resultaten-scherm zoals bij 3-1-2 SHIFT-F5?
En moet je de exacte projektnaam opgeven of kun je ook op een deel v/d naam zoeken?
(hoe belangrijk dit is voor de verkoop weet ik niet, maar kan me voorstellen dat het handig is).


* 3-1-2 SHIFT-F5.png (10.88 KB, 464x276 - viewed 173 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: September 10, 2013, 08:52:37 am »

Pascal,

je bent me voor met het posten, ik had net de scherm afdrukken gemaakt. Maar goed, zoals jij het laat zien is inderdaad wat ik in de gedachte had. Met de Exacte naam van het Projekt moeten we dan gaan zoeken en een opsomming geven van de bijbehorende Offerte's van waaruit je dan kan kiezen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 10, 2013, 10:28:59 am »

Quote
Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat we een Zoek Funktie maken zoiets als bij Ra. Verkooporders op Debiteur (Hmenu-3-1-2-Shft+F5) Zoeken op Orderreferentie.

Oops, ik had niet gedacht dat er zo'n letterlijk (goed) voorbeeld was gegeven door Richard.
Heb duidelijk ook nooit gekeken ... blush1
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.069 seconds with 20 queries.