Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:51:43 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Ontvangstnamen tekort door IBAN  (Read 8197 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: August 21, 2013, 09:45:46 am »

Wij lezen ons bankafschrift in Heart Profit in via 7-3-3-1. De ontvangsten worden dan automatisch verwerkt.
Nu, door de komst vd IBAN nummers, zijn er te weinig posities voor de ontvangstnaam.
Zie heb bijgevoegde bestand welke is opgevraagd via 7-3-3-4.
Nu hebben we nog een debiteur met IBAN nummer NL16INGB0650828...
Daar het systeem er de tekst "boeking/iban" bijzet komt het geregeld voor dat nu één ontvangstnaam voor meerdere debiteuren wordt toegepast. Dit moet je dan weer handmatig corrigeren.
Dit zou niet moeten. De oplossing is dan om meer posities voor de ontvangst te maken of de tekst "boeking/iban" weg te laten.

* ontvangstnamen.pdf (4.49 KB - downloaded 103 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 21, 2013, 09:55:17 am »

Zou je mij eens een voorbeeldbestand kunnen mailen van zo'n afschrift welke je inleest.
Als je ook een oud formaat erbij hebt zou dat ook handig zijn.
We zullen even moeten kijken wat er in deze hoek verandert is door SEPA.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: August 21, 2013, 10:02:03 am »

Dat wil ik wel, maar ik ben nog niet over op SEPA. Zal je per mail het bestand in elk geval doen toekomen.
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 21, 2013, 01:26:04 pm »

Jij bent misschien niet over op SEPA, je bank inmiddels wel.  Sad

En, leuker kunnen ze het niet maken, de EMPT940.TXT file is inhoudelijk gewijzigd ! terwijl ze er nog niet eens even formeel een nieuw formaat of i.d. van hebben gemaakt.

Belangrijkste aanpassingen:

Voorheen had je 3 omschrijvingsregels in het document, nu is het er maar één, maar wel een veel langere.
In de huidige versie stelt de bank ineens Bankrekeningnummers beschikbaar in het betalingsrecord (ook bij niet SEPA betalingen);
dat was voorheen ook niet het geval.

Denk dat we dit maar even voor je moeten aanpassen, anders kun je geen betalingen meer inlezen  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: August 21, 2013, 01:41:23 pm »

Lijkt mij goed plan. smile
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 21, 2013, 01:56:18 pm »

In de huidige versie stelt de bank ineens Bankrekeningnummers beschikbaar in het betalingsrecord (ook bij niet SEPA betalingen);
dat was voorheen ook niet het geval.

Hmm. Zie ook dat dat al eerder is voorgekomen bij jullie;
w.s. koppel je nu ontvangstnamen o.b.v. rekeningnummers.

Hoe dan ook, de SEPA records en de omschrijvingen zijn wel anders.
Ga ik induiken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: August 22, 2013, 11:05:06 am »

Aangepast, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25360.0

Ik heb meteen nog maar een paar dingen aangepast, waaronder een match op de Debiteur o.b.v. het IBAN nummer.
De informatie in de Betalingskenmerken zou nu ook een stuk minder non info moeten bevatten.

Ik heb alvast een nieuwe Upgrade voor jullie testomgeving klaargezet (wilde hem zelf nog uitvoeren, maar hoewel we wel een upgrade kunnen downloaden op jullie systeem, mag hij daarna niet opgeslagen worden -> dus zelf even de upgrade downloaden en uitvoeren).

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: August 22, 2013, 01:29:58 pm »

Wel bedankt voor de service, maar in overleg met Dinand besloten de upgrade niet in de Test-omgeving te zetten.
De aanpassing kan wat ons betreft wel met een volgende upgrade meegenomen worden.

Ik meld het maar even, omdat jullie volgens mij bijhouden welke aanpassingen het laatst in een upgrade is meegenomen, zodat de nieuwe upgrade alleen de nieuwste aanpassingen bevat. Maar wanneer ik hem niet uitvoer en ik meld niks, ben ik bang dat de aanpassing in de volgende upgrade niet wordt meegenomen (er is nl al eens een upgrade voor aangeboden).
Klopt mijn aanname?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: August 22, 2013, 01:48:47 pm »

Eerst via de mail, nu via het forum. Dan voortaan liever niet eerst via de mail, want zo ben ik dubbel bezig.  Sad

Wat is het probleem m.b.t. het uitvoeren van deze Upgrade in de Testomgeving ?

Er zit toch niemand in Test ? Je kunt hem wat mij betreft zo uitvoeren, dan kun je verder met testen.

Dat je dan die Upgrade niet doorzet naar Produktie is een keuze; dan staat hij gewoon 'pending' in Test.

Ik kan ook de zojuist gegenereerde Upgrade terugdraaien, dan krijg je een volgende keer 'alles'.
Ik begrijp alleen niet goed waarom je het in de Testomgeving zou willen uitstellen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: August 22, 2013, 02:01:00 pm »

Ok, dan zet ik 'm in de Test-omgeving.

Normaal gesproken testen we de upgrade, moeten mensen hun akkoord geven en wordt de upgrade vervolgens overgezet naar produktie.
Maar wanneer je kunt noteren dat de upgrade niet overgezet zal worden en met een volgende upgrade nogmaals mee moet komen, dan is het prima.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: August 23, 2013, 09:42:10 am »

Als je een Upgrade van Test overzet naar Produktie, gaat alle programmatuur van Test mee naar Produktie, en wordt de database structure van Produktie gelijk gemaakt aan die van Test.

Wat mij betreft heb je 10 upgrades in Test gedaan voordat je besluit e.e.a. naar Produktie om te zetten;
als je dat dan overzet naar Produktie, gaat alles (dus alle 10 upgrades die in test zijn gedaan) in een keer over naar Produktie.

Het enige wanneer het niet handig is om een Upgrade 'pending' te hebben in test (nog niet omgezet naar produktie) is als er wijzigingen aan de Systeembestanden bij zitten; want de Systeemdatabase is voor Test- en Produktie gelijk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: August 23, 2013, 10:02:52 am »

Ok duidelijk.
Maar we streven er normaal gesproken naar om de upgrade binnen 1 week te testen en over te zetten naar Produktie.
Ook om te voorkomen dat (per ongeluk) nog een oude upgrade in Test staat die niet overgezet is en er vervolgens andere problemen opgelost moeten worden en jullie ervan uitgaan dat die upgrade allang is overgezet.
En normaal gesproken kopieer ik de Produktie-gegevens naar de Test-omgeving zodat de gegevens aktueel zijn. In dit geval heb ik dat echter niet gedaan, omdat er pasgeleden al een upgrade is overgezet.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: September 16, 2013, 11:25:48 am »

Ivm een changekey-aktie heb ik de Produktie-bestanden naar Test gekopieerd. De upgrade in Test is dus overschreven. Aanpassingen waren al wel getest door Dinand en goed bevonden.
(De wijzigingen in deze upgrade moeten dus met de volgende upgrade nogmaals meegestuurd worden).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: September 16, 2013, 11:34:45 am »

Misschien kun je iets duidelijker toelichten wat je precies gedaan hebt ?

Als jij de Produktiebestandenover de Testbestanden hebt gekopieerd, terwijl je een Upgrade pending had, is er op zich geen programmatuur overschreven; wel zal er opnieuw een Database-Upgrade moeten worden uitgevoerd.

Als je óók programmatuur van Produktie- naar Test hebt gekopieerd, moeten wij dat wel weten, want dan moeten we een Upgrade terugdraaien of i.d.; die programmatuur krijg je nl. niet vanzelf nóg een keer met een Upgrade.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #14 on: September 16, 2013, 11:58:42 am »

Ik heb voor het kopieren van de bestanden de volgende batchfile. Deze heb ik uitgevoerd.
Heb ik het dan trouwens goed wanneer ik het 'kopieren produktiebestanden naar Testomgeving' noem?

Code:
xcopy d:\heartdata\fox\lo\lopf\*.dbf d:\heartdata\fox\lo\lotf /Y
xcopy d:\heartdata\fox\lo\lopf\*.fpt d:\heartdata\fox\lo\lotf /Y
xcopy d:\heartindex\fox\lo\lopi\*.cdx d:\heartindex\fox\lo\loti /Y

xcopy d:\heartdata\fox\ad\adpf\*.dbf d:\heartdata\fox\ad\adtf /Y
xcopy d:\heartdata\fox\ad\adpf\*.fpt d:\heartdata\fox\ad\adtf /Y
xcopy d:\heartindex\fox\ad\adpi\*.cdx d:\heartindex\fox\ad\adti /Y

xcopy d:\heartdata\fox\pk\pkpf\*.dbf d:\heartdata\fox\pk\pktf /Y
xcopy d:\heartdata\fox\pk\pkpf\*.fpt d:\heartdata\fox\pk\pktf /Y
xcopy d:\heartindex\fox\pk\pkpi\*.cdx d:\heartindex\fox\pk\pkti /Y

xcopy d:\heartdata\fox\nt\ntpf\*.dbf d:\heartdata\fox\nt\nttf /Y
xcopy d:\heartdata\fox\nt\ntpf\*.fpt d:\heartdata\fox\nt\nttf /Y
xcopy d:\heartindex\fox\nt\ntpi\*.cdx d:\heartindex\fox\nt\ntti /Y
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.068 seconds with 19 queries.