Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 09:57:24 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe landnaam optioneel op keuringsrapport te zetten?  (Read 2637 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: July 24, 2013, 11:14:53 am »

Ik print via een variabele layout, een keuringsrapport voor IFFTL1 , relatie heeft taalcode ENG, landcode MX/1, met landnaam gevuld bij de relatie.
Hoe krijg ik deze nu op het keuringsrapport?

KR-ADPLAND is er wel, maar dan krijgen ook "nl-klanten" de landnaam er op. Dat vinden ze hier wat overbodig.
De variabele KR-ADPLANDO (Keuringsrapport, Debiteur Adres; Postland (optioneel) ) is beschikbaar, en die zou ik verwachten. Hoe werkt deze?   

Bij andere layouts heb je vergelijkbare variabelen. Althans zo lijkt het. Bij bijv. Factuur is dat UF-FADPLANDO.  In mijn beleving is het zo , dat wanneer de landcode van de debiteur afwijkt van de taal/landcode van je eigen bedrijf, dat daar dan de landnaam komt van (het postadres van) de relatie.

Bij bedrijfsparameters / A Bedrijfsgegevens blad 1 staat de taalcode / landcode bij LACO (mijn bedrijf) NED/NL/1, dus KR-ADPLANDO wordt in principe al niet snel gevuld met "Nederland". Dan heb je de relatiegegevens nog, daar moet wel een landnaam staan.

Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 24, 2013, 11:25:21 am »

Taalkode zal er niets mee te maken hebben, Land wel.

Ik dacht dat die variabele gevuld wordt indien de betreffende Landkode anders is dan de Landkode van het aktieve bedrijf (NL).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: July 24, 2013, 11:27:37 am »

zoiets verwachtte ik ook, maar bij KR-ADPLANDO werkt dat niet zo.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 24, 2013, 11:30:40 am »

Ik zie het. Die variabelen worden hier beschikbaar gesteld, maar nooit gevuld. Zal in destijds (2002) wel erg slecht gekopieerd zijn van een andere funktie.

Gaan we aanpassen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: July 24, 2013, 12:57:40 pm »

Aangepast en staat inmiddels bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.085 seconds with 19 queries.