Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:33:07 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOPRUF via Profit Batch  (Read 4839 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: July 11, 2013, 02:21:27 pm »

Via PostNL Facturenpost versturen we nog steeds een deel van de facturen. Echter, hier willen we wat verandering in gaan brengen. Nu zoek ik een mogelijkheid, om de de facturen via Profit Batch te gaan printen. (het printen, niet het genereren, want er worden ook regelmatig handmatige facturen gemaakt die mee geprint moet worden). Ik zou via Profit Batch dagelijks om 11:00u. de facturen willen printen (en eventueel mailen indien van toepassing).

op datum 1 print/mail ik factuur 1201500 tot en met 1201517, dan zou ik graag op datum 2 factuur 1201518 tot en met de laatste factuur van dat moment willen printen. (stel even 1201531)

Printen met status G / H werkt niet, omdat je het risisco loopt dat men met bijvoorbeeld <Ctrl f2> ter controle even een factuur naar het scherm printen.

Komt dus de grote uitdaging: Hoe kan ik de rubrieken "Eerste faktuurnummer" en "Laatste faktuurnummer" dynamisch bepalen? Miscchien een soort aanvullende status "Reeds geprint via profit Batch J/N" er bij?

Ooh ja, om eventuele grapjassen voor te zijn: Het moet een opdracht worden die ik 1 keer opgeef, waar ik dan maanden (/ "jaren")  niet meer naar hoef om te kijken, het is niet de bedoeling er  elke dag zelf een batchopdracht voor in te zetten.

Vraag 2: Mocht het lukken om facturen te printen / mailen via Profit Batch: Wie wordt dan de afzender van de facturen? Hoe regel je dat ook alweer in?



* lopruf_profit_Batch.png (14.97 KB, 614x390 - viewed 166 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 12, 2013, 12:23:54 pm »

Eerst maar eens even deze, wat volgens mij handig is om te begrijpen :

Quote
op datum 1 print/mail ik factuur 1201500 tot en met 1201517, dan zou ik graag op datum 2 factuur 1201518 tot en met de laatste factuur van dat moment willen printen. (stel even 1201531)

Hoezo op datum 1 niet 1201500 tot en met de laatste van dat moment ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: July 12, 2013, 03:00:38 pm »

Ja, dat moet uiteraard de laatste van datum 1 zijn (van het printmoment). Om aan te sluiten bij de afbeelding was dat 1201517
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 12, 2013, 03:28:52 pm »

Ah, OK.

Tja ... is nog niet zo gemakkelijk hoor ...

Na wat achteroverzitten kan ik eigenlijk alleen iets bedenken in de richting van een speciaal genaamde User Variabele (iets als "Printed_By_Batch") die je opneemt waar je het leuk vindt (in dit geval bij de Fakturen) en waarbij Profit-Batch deze variabele hanteert als "heb ik dit 'ding' nog niet eerder geprint ?", alleen Profit-Batch deze op Ja kan zetten, en natuurlijk niet print als er al een Ja in staat (en waarbij je voor de betreffende Batch Job ook kan aangeven of dit veldje ook moet worden bekeken).

Dan zou het leuk algemeen voor al dat soort dingen kunnen worden toegepast.

Maar ja, Profit-Batch is dat printje niet want dat is het printje zelf. Dus volgens mij gaat dit niet zo maar werken ...
Speciaal deze print erop aanpassen + Profit-Batch zal wel gaan lukken, maar als we niet oppassen ben je dan nog duurder uit ook.
Dus ik moet slimmer worden !
nea
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: July 24, 2013, 12:40:50 pm »


Dus ik moet slimmer worden !
nea

Ben je intussen nog slimmer geworden? (bij voorkeur zonder dat ik op moet passen dat ik dan nog duurder uit ben?)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 25, 2013, 08:14:20 am »

Nee, te warm heh.

Maar als ik het te warm vind zijn er hier misschien nog andere koele kikkers met een idee ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 25, 2013, 09:16:27 am »

Als je Printen Fakturen opstart, komt deze standaard met Van - T/m het laatst gebruikte Faktuurnummer.

Een optie zou kunnen zijn:

a. (Kwa inrichting) middels Profit-DynScreen een definitie maken geacht bedrijf geacht User die Faktuurnummer Van met een bepaalde waarde vult, en Faktuurnummer T/M met 9999999 vult.

b. Printen Fakturen zodanig aanpassen dat áls er een DynScreen definitie bestaat (geacht bedrijf, geacht user) voor rubriek "Faktuurnummer Van" in de funktie "Printen Fakturen", direkt na het printen van een Faktuur deze DynScreenwaarde gevuld wordt met "<Faktuurnummer> + 1".

In theorie zou dat de Job al moeten doen.

User "Batch" print op dag 1 faktuur 1201500 t/m 1201517, en (per geprintte faktuur) wordt de DynScreenwaarde steeds verhoogd met het geprintte Faktuurnummer + 1. Als de laatste Faktuur geprint is, staat de DynScreenwaarde dus als vanzelf op 1201518. De eerst volgende keer dat de funktie wordt opgestart, komt ze dan met een beetje geluk als vanzelf met 1201518 (t/m 9999999).

Profit-Batch hoeft hiervoor niet te worden aangepast (ik had begrepen dat die al op basis van Kalenders een job herhalend kan opstarten), en ervanuitgaande dat het uitvoeren van de Batchjob de DynScreenwaarden opnieuw bepaalt zal dit als vanzelf moeten werken.

Dat een 'normale gebruiker' dan een faktuur een keer print (al dan niet naar het scherm) doet er niet toe, immers:

a. we schrijven het laatst geprintte faktuurnummer (+1) weg geacht gebruiker
b. dit wegschrijven doen we ook alleen maar indien er voor de gebruiker al een dynscreen definitie bestond (we wijzigen dus hooguit, maar voegen nooit zelf een nieuwe definitie toe). Dus, geen default vastleggen voor de gebruiker impliceert vanzelf dat het voor die gebruiker niet van invloed is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: August 27, 2013, 07:44:05 am »

Ja, dit lijkt me toch wel een optie, die de moeite waard is. Zijn hier vele euro's mee gemoeid?


Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: August 28, 2013, 08:03:36 am »

3 uur akkoord ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: September 03, 2013, 02:12:56 pm »

3 uur akkoord ?

ja prima. Dan kan ik daarna voor beide bedrijven het automatisch printen van facturen verder inregelen. Akkoord.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: September 04, 2013, 03:18:39 pm »

Aangepast, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25390.0

Staat inmiddels op jullie systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.