Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:48:45 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Profit Batch: Geblokkeerde functie  (Read 2465 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 31, 2013, 04:34:12 pm »

Ik zou graag 3 batchjobs dagelijks willen laten draaien, 1 per bedrijf. Voor HOLD en MEEL gaat dit goed, voor LACO om 1 of andere reden niet.

de geblokkeerde functie die ik krijg als ik daar aan probeer te sleutelen:
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 31-05-13    TIJD : 16:12:49          VISUAL FOXPRO         UID : BAT     
      KODE : 7        MESSAGE : File already exists.                                       
      AREA : 20         ALIAS : SYBA              INDEX : A1            ROW : 384491
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  APBAJAWY  APBAJURA  APBABJ  APBABM  SYBHOV  SYBH  LO  SYSA  L
             OIN  PROFIT8
      XST  : =MEEL=[LO]EscEsc9[SYBH]9[SYBHOV]1[SYBABM]2[SYBAW]MousebatTabTabEnd4TabTab MouseMou
             seMouseEsc[SYBABM]1[SYBABJ]1[SYBAJURA]F1[SYBAJURAWX]BEnterMMM13E31145000.MEMEnterM
             ouseMouseMouseMouseEsc[SYBAJURA]F1[SYBAJURAWX]AEnterMMM13F03114200.MEMEnterEsc[SYB
             AJURA]F1[SYBAJURAWX]BEnterMMM13E31145000.MEMEnterEsc[SYBAJURA]F5[SYBAJAWY][STATUS_
             S]BEnter[OPDKODE_S]MMM13E31145000.MEMEnter[PRIO_S]Darrw[MELDUID_S]Darrw[BATOMS_S]D
             arrw[DATOPDR_S]Ctrl+YTabTab[TIMOPDR_S]Ctrl+YTab[SYKL_KID_S]Darrw[JOBINTVL_S]Tab[NS
             TATUS_S]aF1
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 31-05-13    TIJD : 16:12:57          VISUAL FOXPRO         UID : BAT     
      KODE : 9000     MESSAGE : TBC / COPY K:FOXLOLOTB                                 
      AREA : 0          ALIAS :                   INDEX :               ROW : 0
      LINE : C:FOXLOLOTB                                                       
      STCK :
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 31-05-13    TIJD : 16:14:00          VISUAL FOXPRO         UID : BAT     
      KODE : 11       MESSAGE : Function argument value, type, or count is invalid.         
      AREA : 23         ALIAS : SYBA              INDEX : A2            ROW : 81
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  SYMD  SYBADT  APBAJURA  APBABJ  APBABM  SYBHOV  SYBH  LO  SYS
             A  LOIN  PROFIT8
      XST  : =MEEL=[LO][SRT_S]EscEscMouse9[SYBH]9[SYBHOV]1[SYBABM]2[SYBAW]MousebatTabTabEnd4Tab
             Esc[SYBABM]1[SYBABJ]1[SYBAJURA][]F6
    ____________________________________________________________________________________________



Dankzij het sleutelen is de sleutel verbasterd. Maar deze krijg ik ook niet meer verwijderd oid. KUnt u deze aub nog verwijderen?


VRAAAG 2: Wat doe ik fout bij de de functie loexeshm voor Laco? in hold en Meel werkt de functie wel. Ik heb toegang tot alle genoemde directory's etc.
ik heb alleen een andere kalender. De kalender ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Echter, na het beeindigen vanuitMeel of Hold, wordt er wél keurig automatisch een nieuwe (volgende) batchjob aangemaakt, bij Laco blijft dat achterwege. Wat gaat er mis in dit raadsel?



* pbatchloexeshm.PNG (34.78 KB, 607x661 - viewed 162 times.)
« Last Edit: June 03, 2013, 08:55:33 am by Robert Hekkers » Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: June 03, 2013, 08:47:29 am »

KUnt u deze aub nog verwijderen?
Is gebeurd.

VRAAAG 2: Wat doe ik fout bij de de functie loexeshm voor Laco? in hold en Meel werkt de functie wel. Ik heb toegang tot alle genoemde directory's etc. ik heb alleen een andere kalender. De kalender ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Maar op het tweede gezicht niet  Wink
De Kalender voor Laco begint 'later' dan die voor Meel en Hold, kijk maar. Inmiddels heb je daar geen last meer van want het is nu 3 juni en die datum valt wèl binnen de Kalender-perioden van de bewuste Kalender. Dat was dus de reden voor het optreden van de geblokkeerde funktie.

Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: June 03, 2013, 05:36:39 pm »

dank u. echter, dat van die kalenders is niet grappig. Ik heb dus een kalender, die begint op 3 juni. Dat klopt, want ik had vrijdag alle eerdere perioden verwijderd (om zeker te zijn dat 'ie geen  'inhaalslag' begint. Maar goed. Nu heb ik die kalender gekoppeld aan de nieuwe opdracht. Vanochtend op de eerste keer, keurig gedraaid, maar hij wordt niet klaar gezet voor morgen. Dezelfde opdrachten voor Hold en Meel, komen telkens weer als status "A" tevoorschijn. Na afloop wordt er een nieuwe job ge-submit. Echter, dat gebeurd niet (juist)  bij die van laco, die blijft in status B.

Daar zit bij Laco dus toch iéts anders, maar wat?




* profit batc.PNG (54.26 KB, 833x821 - viewed 184 times.)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #3 on: June 04, 2013, 01:15:07 pm »

Een flinke instinker, Johan en ook ik trapten er volledig in.

Een batchjob kan met Bedrijf X als aktieve Bedrjif worden gewijzigd, om bijvoorbeeld (als in dit geval) een Kalender op te nemen.
Er wordt dan een kontrole uitgevoerd of de betreffende Kalender bestaat.
Echter, als de batchjob wordt uitgevoerd, hoeft het aktieve Bedrijf niet ook X te zijn - dit kan ook Y zijn!
En als in Bedrijf Y de opgegeven Kalender niet bestaat, dan gaat het dus mis: de batchjob zal niet worden herhaald want de Kalender kan niet worden gevonden.

Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: June 13, 2013, 12:30:02 pm »

nog even een aanvulling na deze wijze les met kalenders, ik had namelijk de kalenders wel aangemaakt bij de instinker, maar snapte nog niets van de periode bepaling.

De batchprocessor draait in bedrijf X, en voert jobs uit voor bedrijf X én Y.
 
De kalender dient met dezelfde id in zowel zowel in bedrijf X als Y te bestaan.
Dus stel even de kalender heet "KALY", dan moet er zowel in bedrijf X als in bedrijf Y een kalender met "KALY" te staan.
Zo kan de batchprocessor in bedrijf X, een job voor bedrijf Y opstarten. Voor de perioden geldt dat er gekeken wordt naar de perioden zoals opgegeven in bedrijf X bij kalender "KALY". Het maakt niet uit hoe de perioden van "KALY" in bedrijf Y zijn ingericht.

En tot slot: In de kalender mag bij de perioden, 1 datum maar 1 keer voorkomen. Dus stel dat je dagelijks om 10:00u. en om 18:00u. een job wil laten uitvoeren, dan moet je twee kalenders maken. Ik had namelijk 12-6-2013 met starttijd 10:00 en 12-6-2013 met starttijd 18:00 in 1 en dezelfde kalender staan. Dat werkt dus niet. daarvoor maak je gewoon even twee kalenders (KALY10 EN KALY18) en twee batchjobs.

« Last Edit: June 13, 2013, 12:36:25 pm by Johan » Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.04 seconds with 19 queries.