Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:14:10 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Probleem met etiketten maken sinds de laatste upgrade  (Read 4465 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: May 01, 2013, 11:36:51 am »

We boeken wat op, bij 5.2.2.2
Geef charge nummer in bv. DX24319

6 x 20 kg
1 x15.60 kg

Dan ga je etiketten maken F6 Shift F4
Je komt dan in een ander scherm LOETRA
Dan zie je 2 regels met het opdrachtnummer (= productieordernummer) met een P er voor,
in dit geval 201304190046
In de eerste kolom staat een N, van nog niet geprint.
Dan maak je dat etiket.
Normaal gesproken springt Profit terug naar het etiket wat je nog moet printen, maar sinds de upgrade van afgelopen weekend, 27.04.13 t/m 30.04.13 springt Profit naar het geprinte etiket, dus het opdrachtnummer met in de eerste kolom een  J van ja, geprint!
Je moet dan zelf op zoek naar de 2de regel, dus naar het opdrachtnummer met een N, van nog niet geprint ervoor.

Dat is erg lastig, en er gaat veel tijd in zitten, wanneer je dat bij alle charges moet doen!

Kan dat a.u.b. weer in de oude staat veranderd worden?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 01, 2013, 11:46:38 am »

Dan maak je dat etiket.

Echt "maken"? Of je bedoel je printen ? Welke toetsen gebruik je daar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 01, 2013, 11:56:34 am »

Dan maak je dat etiket.

Echt "maken"? Of je bedoel je printen ? Welke toetsen gebruik je daar.
Volgens mij bedoelen ze dat in die stap het etiket wordt gegenereerd. Het gaat dan vervolgens om de plek waar profit daarna terugkeert.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 01, 2013, 12:16:27 pm »

Ik bel je net op, maar je schijnt al weg te zijn met lunchpauze.

M.i. zou het om printen moeten gaan, immers, middels Shift-4 in Raadplegen Produktieorderoutput genereer je de Etiketten, en ga je daarna naar Raadplegen.

Volgens mij bedoelen ze

Maar ja... dat klinkt ook niet echt alsof je zelf al e.e.a. nagespeeld hebt.

Dat printen heb ik hier zojuist even nagespeeld, en dat werkt gewoon.

In de Releasenotes vind ik ook niets wat in deze hoek gewijzigd zou moeten zijn.

Graag vanuit LOETRA even een duidelijke beschrijving van de handelingen die je uitvoert, misschien komen we dan wat verder.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 01, 2013, 01:09:23 pm »

Ik heb iemand van bedrijfsbureau hier de situatie laten naspelen en het probleem treedt nu niet op. Ik heb gevraagd of ze hun terminal sessie opnieuw willen inloggen en daarna te kijken of het nog weer gebeurt...
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #5 on: May 07, 2013, 11:15:27 am »

Ik zal even een iets uitgebreidere uitleg geven:

Als er (voor de update) een printopdracht was gegeven, sprong Profit terug naar LOETRA en werden de gegevens op dezelfde manier weergegeven als voor het printen. Dus de sortering was nog hetzelfde: omdat er een keuze gedaan was voor het weergeven van de niet-geprinte orders waren er alleen orders met een "N" (niet-geprint) in beeld en was de cursor (grijze balk) een regel gezakt. Er hoefde dus niet gezocht te worden naar het volgende etiket.  smile

Nu springt Profit terug naar LOETRA en dan is de hele eerder gemaakte keuze ongedaan gemaakt. In beeld staat nu bovenaan het zojuist geprinte etiket en verder alleen orders met een "J" (geprint) en er moet opnieuw via de zoekbalk bovenaan gezocht worden naar het volgende te printen etiket. Dus een extra handeling die vertragend werkt.  Sad

Het valt me op dat onze dames van het Bedrijfsbureau hier last van hebben, terwijl ik en mijn collega Bas, die meer rechten hebben in Profit (alles is bereikbaar, behalve het financiële gedeelte) wel nog op de oude manier terugkomen in LOETRA. Hoe kan een getoonde sortering van gegevens afhangen van de rechten die de user heeft?
Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 07, 2013, 12:17:42 pm »

Hebben die gebruikers soms ergens met DynScreen velden overruled (sinds de Upgrade).

Profit zal op basis van 'rechten' zich niet anders gedragen afhankelijk van de user (v.w.b. deze funktionaliteit).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 15, 2013, 01:15:28 pm »

We hebben het hele proces nu nog een paaar keer uitgevoerd op 2 verschillende servers (32 en 64-bit) met het zelfde resultaat:
Uitgevoerd in TestBest

5-2-2-2
chargenr LK42712
F1
F4
2 x 10L
Lokatie EXP
F1
F4
2 x 10L
Lokatie F0100
F1
F4
2 x 10L
Lokatie 1R
F1
F4
2 x 10L
Lokatie 1L
F1
F4
2 x 10L
Lokatie 1D
F1
F6
Shift+F4
F5
Omschrijving weghalen
Etiket layout NEDE1
F2
Blijft nu staan op verwerkte regel met status 'J', andere regels moeten worden opgezocht. Voorheen keerde profit terug naar de volgende regel met status 'N' zodat je die kon gaan verwerken. Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 10, 2013, 08:57:18 am »

Wordt hier nog naar gekeken? Onderwerp ligt al een poosje.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #9 on: July 29, 2013, 11:13:36 am »

Het heeft "even" geduurd, maar het is opgelost en staat bij je op het systeem. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25300.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #10 on: August 12, 2013, 08:40:46 am »

Fijn, bedankt. Ik zal het bedrijfsbureau op de hoogte brengen.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 19 queries.