Afgelopen weken zijn er nieuwe ontwikkelingen geweest m.b.t. Multi Media Buttons, en het Intercompany doorkopiėren hiervan. Het betreft een voorbeeld waarin bedrijf A iets aan een klant verkoopt, dit uitbesteedt aan bedrijf B, en bedrijf B dit ook weer uitbesteedt aan een Leverancier (C).
Om aan C kenbaar te maken wat de klant van A bestelt heeft, is bedacht de bestelling van de klant van A in bedrijf A te scannen, en deze als Multi Media Button op te nemen bij de order in A, waarna deze Intercompany doorgekopieerd moet worden naar de Inkooporder in A bij B, naar de Verkooporder in B naar A, en bij de Inkooporder in B bij C. Op zich werkt dit.
Maar... reden van dit topic, is dat zojuist pas gekonstateerd is dat Multi Media Buttons niet uniek worden gemaakt naar Test- danwel Produktiebestanden.
Zouden we een Multi Media Button opnemen bij "stamgegevens" zoals onze Artikelen, een Relatie, dan pakte dit op zich wel handig uit, immers namen we de Multi Media Button in Produktie op, dan hadden we deze ook automatisch in Test (en andersom).
Zijn we nu echter bezig met daadwerkelijke data dan is dit verre van handig, sterker nog, dit gaat fout !
Immers, zodra we in Test een order 2013-04-16-001 aanmaken, en daar een MMB aan koppelen, dan is deze Multi Media Button ook ineens zichtbaar bij dezelfde order in de Produktiebestanden! En, dat ordernummer kan niet alleen voor een kompleet andere klant zijn, het is ook nog onze live data, die door deze 'test' wordt verknald.