Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:40:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: User variabelen bij Inkoopcontracten  (Read 2257 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 28, 2013, 11:47:38 am »

Via onder andere LO <4-7-1> kom je bij Inkoopcontracten terecht.

Bij het toevoegen van een inkoopcontract, is onder andere een Inkoopkontraktnummer verplicht. Er wordt (op basis van bedrijfsparameters?) gecontroleerd of het kontraktnummer reeds bestaat bij die Crediteur. Zodoende kun je niet twee keer het zelfde kontraktnummer invullen (bij dezelfde crediteur).

Prima. Nu hebben we 2 Inkoopcontracten, met verschillende Inkoopkontraktnummers.
Als ik een uservariabele bij InkoopKontraktnummer 1 invul, en ik ga een inkoopkontraktnummer 2 toevoegen, bij dezelfde crediteur, voor het zelfde artikel, met dezelfde begindatum en dezelfde hoeveelheid (kwantum / eenheden) , dan is die uservariabele van kontrakt 1, opeens ook bij Inkoopkontraktnummer 2 zichtbaar. (ook al heeft die een andere einddatum, andere prijs, en ander inkoopkontraktnummer). Zet ik het kwantum van inkoopkontraktnummer 2, nu 1 kilogram hoger, (en alle overige punten gelijk) dan is de uservariabele wel weer apart in te vullen.

Ik krijg het vermoeden dat het Inkoopkontraktnummer voor wat betreft de uservariabelen niet uimaakt.

Vraag: Is het heel lastig om het inkoopKontraktnummer mee te laten tellen bij het koppelen van de uservariabelen bij inkoopkontrakten? Dit in plaats van bijvoorbeeld de hoeveelheid? Kwantum / eenheden kun je namelijk achteraf eenvoudig wijzigen, InkoopKontraktnummer zo 1-2-3 niet.
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: March 28, 2013, 02:28:29 pm »

Dit zal helaas niets gaan worden. Uservariabelen worden gekoppeld m.b.v. een andere Index-key dan dat er op Kontrakt wordt vast gelegd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: March 28, 2013, 03:53:53 pm »

En die indexkey kan niet anders gekozen / ingericht worden bij Inkoopcontracten?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: March 28, 2013, 04:16:56 pm »

helaas niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 19 queries.