Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:51:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Allocatie bij printen MSDS  (Read 8141 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
sag74m
Poster
*
Offline Offline

Posts: 11


View Profile
« on: March 27, 2013, 04:35:14 pm »

Na route 1-3-1-5 krijg ik de melding bestand geallokeerd en vervolgens : File does not exist (zie attachment)

Wat kan ik hier er aan doen?


* HP.png (29.08 KB, 1017x374 - viewed 223 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 27, 2013, 04:53:00 pm »

Die melding hebben jullie al vaker op het forum geplaatst. Wat daar de exacte status van is weet ik niet, maar, ik kan me voorstellen dat het slecht te beoordelen is.

#1 jullie hebben recentelijk vaker dergelijke meldingen gehad welke veroorzaakt werden door een corrupte NTFS partitie

#2 mogelijk gebeurt er op het genoemde regelnummer iets vreemds, maar, omdat het 3/4 jaar geleden is dat jullie een Upgrade hebben gehad, kunnen we daar niet naar kijken.

Misschien is het een idee eerst een Upgrade te plannen, zodat jullie weer bij zijn met de programmatuur. Als de melding dan nog optreedt, zouden we verder kunnen kijken of er écht iets ontbreekt, of iets dénkt dat het er niet is (of er misschien iets niet goed staat ingericht kwa nieuwe terminal servers, userdrives, rechten etc.).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
sag74m
Poster
*
Offline Offline

Posts: 11


View Profile
« Reply #2 on: March 27, 2013, 05:00:33 pm »

Het is wel raar dat bij de ene collega niets aan de hand is en bij de andere juist wel temeer dat de rechten gelijkend zijn
Logged

Heart-Profit company ID: MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 28, 2013, 08:18:26 am »

Als bij de ene collega niets aan de hand is, heb je dus grote kans dat je probleem buiten Profit ligt.

De inrichting op de Terminal Server misschien? Is voor de gebruiker waarbij het niet werkt de lokale omgeving wel juist ingericht?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 28, 2013, 10:44:28 am »

Is dit door die ene gebruiker continu na te doen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 28, 2013, 10:53:57 am »

Even voor de duidelijkheid voor onszelf (en omdat ik er ook overheen keek) :

Het gaat hier om Gegevens geallokeerd, en bij afbreken volgt de Does not exist.
Ik vraag me af of
a. dit niet altijd het geval is bij een "File does not exist" (een prangend probleem bij jullie);
b. en zo ja, of dit niet een geheel ander licht op de zaak werpt ...

Kijk voor de lol eens naar je "lock pool size" ?
(ik noem het even zo omdat ik niet weet hoe dit letterlijk heet, maar het gaat om de geheugenreservering voor bestand-/recordlocks -> serveraangelegenheid)


Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 28, 2013, 11:07:04 am »

En dan zou ik toch ook eens jullie print subsysteem onderzoeken. Ik bedoel :

Jullie hebben nogal eens de fout "Error accessing printer spooler". Dit hoort niet (nooit). Nu hoort er wel meer niet wat bij jullie wel optreedt, maar tegelijkertijd heb je heeeeel geregeld net zo'n "File does not exist" op het printen van etiketten. Dit gebeurt zo te zien bij alle gebruikers die dat printen etiketten gebruiken, en nooit klagen ze dat ze hun etiket(ten) niet eruit krijgen. Ofwel, nogmaals proberen en het werkt wel. N.b.: Zie jullie Storingsoverzicht.xls en "File does not exist".

Vraag ook eens aan de gebruikers ER en RDH (die deze fout het meest krijgen) of er niet iets anders voorafgaat aan de fout, zoals die Gegevens geallokeerd.

Hoe dan ook, omdat dit printen betreft en w.s. naar een speciale (etiket) printer, zou ik toch eens onderzoeken of het niet in die hoek fout kan zitten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 28, 2013, 12:09:08 pm »

Hmm... Dat alles kombinerend...

In SYTXMH wordt een tijdelijke file aangemaakt in de \TROEP directory. Het systeem kontroleert er verder niet op "of dit gelukt is", ze gaat er vanuit dát dit lukt, omdat een gebruiker "full control" behoort te hebben in zijn \TROEP directory. Na het aanmaken wordt de file beschreven.

Een theorie kan zijn dat het kreëren van de file foutloopt (desnoods resulteert in een "gegevens geallokkeerd"), en dat het "beschrijven" daarna resulteert in "file does not exist".

Waarom het aanmaken van de file fout zou kunnen lopen?

* de gebruiker beschikt niet over een eigen \TROEP directory
* de gebruiker heeft geen rechten in de \TROEP directory
* de gebruiker verwijst naar een \TROEP directory die ook door anderen gebruikt wordt (desnoods zichzelf, omdat hij Profit 2x startte)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 28, 2013, 12:12:39 pm »

* de gebruiker verwijst naar een \TROEP directory die ook door anderen gebruikt wordt (desnoods zichzelf, omdat hij Profit 2x startte)

Zie hierbij ook voor je dat het fout is om 10 gebruikers met de naam "Verkoop" of "Magazijn" op het netwerk in te laten loggen, om vervolgens allen aan dezelfde \TROEP directory te worden gekoppeld (x:\users\verkoop\troep  of x:\users\magazijn\troep).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 28, 2013, 01:34:57 pm »

Zo ... die laatste is wel een goeie ...

Weet Mavom wel heel zeker dat dit nooit gebeurt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 28, 2013, 01:43:43 pm »

Quote
* de gebruiker verwijst naar een \TROEP directory die ook door anderen gebruikt wordt (desnoods zichzelf, omdat hij Profit 2x startte)

Ook dit is iets om eens goed naar te kijken;
In eerder genoemde storingsoverzicht.xls treffen we immers iets als dit aan :

werd eruitgegooid en na inloggen tweemaal een Heart Profit omgeving

En dit als gevolg van "File does not exist" een fout ...
(op 21-02-2013, gebruiker LR).

En wat je dan ook nog mag proberen te "interpreteren" is dat dit "eruitgegooid" relatief vaak voorkomt als gevolg van te weinig Profit licenties. Ik zeg niet dat dit "de ellende" veroorzaakt, maar het zou zo maar kunnen dat dit "eruitgooien" net niet op een 100% formele manier gebeurt, of beter gezegd : misschien gebeurt op een wijze die leidt tot onoverzichtelijke situaties voor iedereen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
sag74m
Poster
*
Offline Offline

Posts: 11


View Profile
« Reply #11 on: March 28, 2013, 02:44:45 pm »

* de gebruiker verwijst naar een \TROEP directory die ook door anderen gebruikt wordt (desnoods zichzelf, omdat hij Profit 2x startte)

Zie hierbij ook voor je dat het fout is om 10 gebruikers met de naam "Verkoop" of "Magazijn" op het netwerk in te laten loggen, om vervolgens allen aan dezelfde \TROEP directory te worden gekoppeld (x:\users\verkoop\troep  of x:\users\magazijn\troep).


Quote
De user loggen in met hun eigen ID en daarbij is \TROEP dir.. per user ingericht (lokaal)
Logged

Heart-Profit company ID: MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 28, 2013, 03:28:11 pm »

Wat bedoel je, "lokaal" ?
(suggestie : klinkt erg verkeerd)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
sag74m
Poster
*
Offline Offline

Posts: 11


View Profile
« Reply #13 on: March 28, 2013, 03:32:11 pm »

Peter, wat ik bedoel is dat per user is ingesteld waar hun TROEP\ dir bevindt (ook in de config).. oftwel per machine\user\TROEP\ dir..
Logged

Heart-Profit company ID: MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: March 28, 2013, 07:44:48 pm »

Zolang het maar op de Terminal Server(s) is, is dat goed. Maar dat vind ik niet erg "lokaal" klinken ...

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.018 seconds with 21 queries.