Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:03:14 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Gegegevens op Google vanuit forum  (Read 3092 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« on: March 26, 2013, 10:19:25 am »

Goedemorgen,

Zojuist een klant aan de lijn met het bericht dat wanneer zij de zoekopdracht gaf in Google op haar naam Ilona Anakotta pagina 2 google, zei dan een pdf bestand kon downloaden (pakbon).
Deze pakbon is gebruikt tijdens het instellen van het pdf verhaal (Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal).

Ik heb ondertussen de pdf bestanden weggehaald uit deze post.

Vraag me wel af hoe het kan dat dit op Google terecht kan komen omdat Heart profit wordt afgeschermd door inloggegevens, toch?


* 1Knipsel.PNG (9.91 KB, 523x99 - viewed 154 times.)
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 26, 2013, 11:45:02 am »

Nee hoor, iedereen kan bij het forum, en Google ook. Alleen als je wilt posten moet je geregistreerd zijn (inloggen).

Sorry ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 26, 2013, 11:53:07 am »

Ok dan houden we daar voortaan rekening mee  yes
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 09, 2013, 02:21:35 pm »

Goedemiddag,

1 van onze klanten krijgt facturen met hun eigen bedrijfsgegevens maar met ons oude bankrekening nummer.

Wederom hebben we even op Google gekeken en kwamen daar een factuur tegen met inderdaad ons bankrekening nummer maar met bedrijfsgegevens van 1 van onze klanten.
Deze gegevens zijn afkomstig van het Heart forum (als voorbeeldbijlage in het PDF verhaal).

Ik heb daarom zoveel mogelijk bijlagen verwijderd van de post die ik geplaatst heb, zodat bepaalde layout gegevens niet gebruikt kunnen worden.

Ik zag dat er meerdere mensen tijdens het PDF verhaal dit soort layouts hebben gebruikt als voorbeeld voor het PDF verhaal, misschien verstandig om deze ook maar weg te halen.

Vriendelijke groet,
Frans.
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 09, 2013, 04:49:34 pm »

Je kunt ook de gevoelige informatie zwartmaken (wegpoetsen), zodat de PDF op zich wel zichtbaar blijft.
Is toch wel handig wanneer je een op het forum zoekt naar oplossingen (of zelf nog eens kijkt) en er voorbeelden bij hebt staan. 
Zolang je de telefoonnummers/bankrekeningnrs etc maar wegpoetst is dit geen probleem smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 10, 2013, 08:32:27 am »

Hoi Frans,

Ben je de spoken nou aan het opzoeken sinds je het idee hebt dat er langs deze weg (forum) het e.e.a. fout kan gaan en is het toeval, of hebben we nu met z'n allen iets te pakken wat fijn bijdraagt aan weet ik veel wat voor'n scam etc. etc. ?
En voor de goede orde : ik denk het laatste. Feit is wel dat het merkwaardig is dat je eerst met een onschuldig iets komt (eerste post) om vervolgens meteen ook maar een echt geval aan de orde te hebben. Hoe doe je dat ? werkelijk toeval ?


Quote
1 van onze klanten krijgt facturen met hun eigen bedrijfsgegevens maar met ons oude bankrekening nummer.

En toen ? Iemand heeft op Internet (ons forum) jullie oude bankrekeningnummer gevonden en stuurt nepfakturen met een intussen werkelijk gekaapt rekeningnummer dat op dit moment nog soorsluist naar belastingparadijs Oostenrijk of Luxemburg ?

Kortom, ik snap eigenlijk niets van het verhaal. nea
Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.081 seconds with 21 queries.