Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:29:38 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Goederen via Inslaglijst binnenboeken  (Read 4964 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

Kan het zo zijn dat producten die via een inslaglijst (Hmenu 4-2-7-1) worden binnengeboekt, op een andere locatie worden gezet als dat dit via de "standaard goederenontvangst" gaat?
Ik heb namelijk al een aantal keer meegemaakt dat als ik een inslaglijst maak van 10 producten, deze allemaal op 1 dezelfde locatie worden binnengeboekt waardoor ik aan het einde van de rit, op het TS (verkoop) oranje regels krijg (overboeken).
Ik heb het idee dat er 1 locatie gepakt wordt (van een product dat via de inslaglijst wordt binnengeboekt) en dat daar alle andere producten ook op geboekt worden.

Ofwel, er wordt niet bij ieder product de locatie gepakt zoals deze staat bij de artikel/verschijning.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

Alles kan natuurlijk. ;) Maar je moet met konkrete voorbeelden komen willen we dat kunnen beoordelen.

Het lijkt me echter voor de hand liggender dat, gezien jullie werkwijze, je probleem veroorzaakt wordt door een verschil tussen je Opslaglokatie en je Raapvloer. Je Verkooporderregels moeten nl. geleverd worden vanaf de Raapvloer, en je goederen worden opgeslagen op de opslaglokatie. Als deze afwijken (bijv. omdat je het in de koelcel opslaat, maar vanuit de horecaruimte levert) heb je meteen een reden waarom het TS scherm zegt dat het eerst overgeboekt moet worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

De Opslaglocatie en en de raapvloer van deze producten is gelijk. Immers, als ik via de normale goederenontvangst de producten ontvang, zijn er geen problemen. Ik zou toch zeggen dat ik dan ook op het TS "overboeken" te zien zou moeten krijgen.

Ik ga een voorbeeld proberen te maken, dan wordt het misschien wat duidelijker yes
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 28, 2006, 09:02:36 am »

Nu e.e.a getest en gevonden waar het verkeerd gaat.
Als ik producten via de inslaglijst ontvang dan worden alle producten ontvangen op de opslaglocatie die bij het 1e artikel van de inslaglijst staat .

Concreet:
In bedrijf GELDER, testbestanden heb ik een inkooporder gemaakt voor leverancier TESTKLANT. Hierop heb ik 2 artikelen ingekocht.
100001 met een verschijning KST6KG en een opslaglocatie van VG001
100002 met een verschijning KST6kg en een opslaglocaite van VG050

Nu heb ik deze producten via de inslaglijst (Hmenu 4-2-7-1) ontvangen. Beide producten staan nu op voorraad op locatie VG001.

Kan dit aangepast worden zodat de producten op de locatie ontvangen worden die bij de artikel/verschijning staat?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: November 28, 2006, 09:47:07 am »

Dit lijkt inderdaad niet goed. Maar, volgens mij moet je eerst iets anders organiseren ...  Tongue

Ik weet het niet zeker, maar m.i. ontvang je op die lokaties niets. Dat doe je "eerder", namelijk bij de werkelijke Goederen Ontvangst.
N.b.: Wellicht doe je dat niet op dit moment, maar zo hoort het wel.
Niet dat we dit probleem dan niet zouden hoeven oplossen, maar als het is opgelost zou jij het niet gebruiken.

Nog een kanttekening (maar gerelateerd) : waar je nu suggereert dat alles automatisch zou kunnen worden binnengeboekt op de genoemde lokaties, weet jij ook wel dat daar intussen iets anders kan liggen.
Maar goed, ik denk dat je wilde kijken of we wakker waren ?  Roll Eyes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 28, 2006, 10:10:10 am »

Waar we nu de inslaglijst voor gebruiken, is om in 1 keer een overzicht te zien wat er van een leverancier nog binnen moet komen en om zo direct te kunnen selecteren wat er binnenkomt.
Daarna melden we de goederen direct binnen via het TS (Hmenu 4-2-7-2).

Waar we straks het helemaal anders gaan doen inderdaad, via het TS goederenontvangst  Tongue
Zolang dit nog niet gereed is gebruiken we o.a. de inslaglijst (niet altijd hoor...)

V.w.b. de locaties.. Ja, jij weet al wat het alternatief is, ik nog niet  Grin
« Last Edit: November 28, 2006, 10:15:33 am by DKN » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: November 28, 2006, 11:47:39 am »

Opgelost.
Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=16920.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Quote
Waar we straks het helemaal anders gaan doen inderdaad, via het TS goederenontvangst 
Scan Terminal, toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Volgens mij gaan we de goederen ontvangen via het TS goederenontvangst en het overboeken en het inruimen op de juiste locatie (wacht nog op jouw reactie) zal via de scanterminal verlopen.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Je hebt gelijk ... blush1
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 21 queries.