Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:58:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: opwerken van oude voorraad  (Read 5364 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 07, 2013, 09:48:02 am »

Mijne heren,

Soms wil ik restanten opwerken in een productie order,
Dit doe ik dan door aan de productie order regels toe te voegen met de betreffende producten/charges.

Dat is geen probleem om te doen, echter stel ik voeg 1 kg product toe aan een productieorder dan wordt de output van deze productie order niet verhoogd met 1 kg.
want ik krijg de melding dat de output wordt 520 kg terwijl die al 520 kg was hoe kan ik dit aanpassen
 de functie van verhogen middels [shift][F6] ken ik maar die kun je voor dit doeleind niet gebruiken of wel?????


* heart1.PNG (43.79 KB, 768x422 - viewed 165 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: February 07, 2013, 10:19:51 am »

misschien met 5.2.7?
herberekenen PO grootte
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 07, 2013, 11:13:02 am »

Nee blijft 520 Kg

bedankt alvast

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 07, 2013, 12:47:22 pm »

Zal denk ik te maken hebben met de definitie van je Recept.

Als je je Recept zodanig instelt dat deze zélf de Receptgrootte mag bepalen (ofwel, je Receptgrootte wordt bepaald door de som van de grondstoffen die je erin steekt, dus, 100 Kg input betekent ook 100 Kg output) dan zal het systeem dit zelf ook kunnen 'berekenen' voor de output.

Als je echter handmatig de Receptgrootte overschrijft, en het systeem dit niet laat uitrekenen, bijv. omdat je een Recept hebt, met 10 regels input, waar je 100 Kg ingooit, maar aangeeft dat dit voor 80 Kg output is, dan kan het systeem niet bepalen welk van die regels er nu voor zorgt dat er minder eindprodukt uitkomt. Tuurlijk, er zal wel "een produkt" zijn welke bijv. verdampt tijdens het proces, maar zonder het gebruik van formele instellingen (zoals verliespercentages, waarmee je altijd weer op niet mooie getallen zult uitkomen), kan het systeem niet bepalen dat bij een toevoeging van het ene produkt 10 Kg extra wel leidt tot 10 Kg extra output, en in het andere geval niet.

Nb: Iets anders is dan weer dan als je hetzelfde eindprodukt insteekt als wat je aan het produceren bent, je zou kunnen stellen dat e.e.a. wel letterlijk bij de output opgeteld mag worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 07, 2013, 12:58:59 pm »

Dus kan ik alleen een productie order vergroten in dit geval eerst middels Sfhit F6 maak ik 521 kg van, vervolgens verminder ik alle oorspronkelijke grondstoffen tot de hoeveelheid die hoort bij 520 kg  en dan voeg ik de extra regel met 1 kg toe.

de 1 kg is natuur even fictief

Want de oplossing van Marco om het recept te herberekenen werkt niet.

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 07, 2013, 01:30:45 pm »

Quote
Dus kan ik alleen een productie order vergroten in dit geval eerst middels Sfhit F6 maak ik 521 kg van, vervolgens verminder ik alle oorspronkelijke grondstoffen tot de hoeveelheid die hoort bij 520 kg  en dan voeg ik de extra regel met 1 kg toe.

Nee, dat lijkt mij in elk geval nergens op te slaan. Werkt misschien wel, maar werkbaar is iets anders.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 07, 2013, 01:33:14 pm »

Trouwens, ik denk dat je beter kan reageren op wat Wouter heeft gezegd in plaats van een eigen konklusie de lucht in te slingeren.
Toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 07, 2013, 01:45:47 pm »

Hallo Peter,

Sorry iets te kort door de bocht.

Ik heb de kg maar weer verwijderd en wat zie ik dan dat het eind gewicht wel wordt verminderd met 1 kg

rara

DJ



* heart3.PNG (35.49 KB, 854x422 - viewed 155 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 07, 2013, 02:11:37 pm »

Nou, zal wel ... smile

Ik denk - of vind wel dat je er rekening mee moet houden (of op z'n minst aan moet denken) dat je niet zo maar een eindprodukt kan opwerken en dan het idee hebt dat alle verdere grondstoffen wel gelijk mogen blijven. Tenminste, dat is toch wat ik een beetje proef uit jouw voorstellen / reakties.

Opwerken zit er (ergens) zeer formeel in en verandert dan aan alle kanten je grondstoffen.
Verder ga ik even niet, want de kans is heel groot dat jullie dat niet kunnen gebruiken. Ik zou op dit moment de restricties ook niet zo maar kunnen ophoesten (type Receptuur e.d.).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 07, 2013, 02:13:01 pm »

Trouwens, in je eerste screenshot neem je het produkt op en in het tweede haal je het er uit.
Het zou zo maar kunnen dat 1 van de 2 fout is ... yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #10 on: February 07, 2013, 03:00:26 pm »

Wij "verwerken" ook regelmatig "oude" voorraad in onze productieorders, daarom hebben we onderaan altijd een extra regel van het eindprodukt met 0 kg input staan.

Je boekt op die regel de extra kgs.
Keurt goed tegen de meer kgs (belangrijk ivm bepaling kostprijs)
  en tapt af wat er daadwerkelijk uity komt.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 07, 2013, 03:31:00 pm »

Wij "verwerken" ook regelmatig "oude" voorraad in onze productieorders, daarom hebben we onderaan altijd een extra regel van het eindprodukt met 0 kg input staan.

Je boekt op die regel de extra kgs.
Keurt goed tegen de meer kgs (belangrijk ivm bepaling kostprijs)
  en tapt af wat er daadwerkelijk uity komt.
Ja dat weet ik hebben in 2001 nog eens besproken bij jullie.
Maar ik weet van te voren al dat we bijvoorbeeld 500 kg gaan opwerken en ik geef zelfs van te voren aan welke vaten met welk charge nummer erin moeten worden opgewerkt.
Want anders zouden de medewerkers in de productie de verkeerde vaten kunnen pakken.
Nu moeten we inderdaad achter af bij het goedkeuren van de productie order de output verhogen.
We gaan hier voorlopig nog wel even mee door maar ik dacht misschien is er een eenvoudige methode om het vooraf te doen.
DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 21 queries.