Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:45:59 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Problemen user buttons (sneltoetsen) na update  (Read 3162 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: February 04, 2013, 11:13:50 am »

Vorige week woensdag heb ik een update overgezet waarin oa de volgende aanpassing in zit:

Systeemparameter - Userbuttons alleen vanuit Menu toegestaan
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24894.0

Ik heb na de update gecontroleerd of onder menu 9-3-1-1, optie 'Userbuttons alleen vanuit menu' uitstaat.
Dus volgens mij moet het bij ons nog net zo werken als voor de update.

Nu komt het regelmatig voor dat mensen de melding 'Aanroep Userbutton niet toegestaan; Funktie "LOOFRA" betreft geen menu' krijgen.
Of dezelfde melding wanneer je vanuit funktie "LOPORA" (menu 5-2-1-1 Raadplegen Produktieorders) een user button wilt gebruiken, zie 1e schermafdruk.
Je krijgt de melding bij elke funktie die je middels de user button vanuit deze funktie probeert aan te roepen.

Profit herstarten en reorganiseren helpt vaak om de userbutton weer werkend te krijgen.
Het lijkt er echter op dat het probleem terug kan keren wanneer je je pc compleet opnieuw start: gebruiker die vrijdag het probleem had en middels herstart Profit en reorganiseren het probleem heeft opgelost, heeft nu maandag het probleem opnieuw. Profit herstarten en reorganiseren lost het weer op (?).

Ander probleem met de sneltoetsen welke er wellicht mee samenhangt:
Dinand gebruikt vanuit menu ADBKDRTV Toevoegen Dagboek-regels een userbutton om debiteuren te raadplegen.
Dit werkt niet meer. Na reorganiseren en herstarten nog niet, zie 2e schermafdruk.
Ook op werkplek Dinand menu 9-3-1-1, optie 'Userbuttons alleen vanuit menu' gecontroleerd, deze staat uitgevinkt.

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 04, 2013, 11:43:29 am »

Die eerste melding behoort alleen op te treden als je e.e.a. zelf expliciet hebt geblokkeerd via de Systeemparameter;
heb e.e.a. zojuist nog even gekontroleerd, er zijn 3 plekken waarin dit gebruikt wordt:

a. Het Systeemparameterscherm alwaar je dat veld kunt invullen
b. Opstarten applikatie, die die parameterwaarde ophaalt
c. het uitvoeren van de userbutton zelf, die een melding kan geven, maar alleen als deze parameter op Ja staat.

Als ik het zo zie, kán het alleen maar zo zijn dat deze melding optreedt als de parameter op Ja staat.
(ik bel je zo nog wel even).

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24894.0

De tweede melding is hard ingebouwd. Helaas.

Eigenlijk met als zelfde reden het bovengenoemde topic, maar,  voor een aantal funkties "hard" uitgeschakeld, omdat het gebruik van een userbutton daar bijna altijd problemen oplevert.

Dit betreft het gebruik van een Userbutton vanuit:

1. Journaliseringsmodule
2. Vastleggen Ingekomen Faktuur
3. Dagboekjournalisering

En een Userbutton náár:
1. Hoofdmenu
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 04, 2013, 11:51:40 am »

Misschien als je in Profit opnieuw inlogt (F9) dat er iets onjuist wordt geďnitialiseerd ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 04, 2013, 11:58:42 am »

Als ik het zo zie, kán het alleen maar zo zijn dat deze melding optreedt als de parameter op Ja staat.

N.a.v. een belletje met Pascal is ook deze verklaard.

Pascal had wel degelijk de parameter op Ja gezet, maar heeft dit een tijdje later weer uitgezet.

De parameter wordt eenmalig opgehaald bij het opstarten van Profit. Hierdoor bleef de waarde "Ja" gelden voor alle gebruikers die in die periode hebben opgestart, en daarna hun sessie niet een keer hebben afgesloten en opnieuw hebben opgestart.

Het enige wat ik dan niet kan plaatsen is:

Het lijkt er echter op dat het probleem terug kan keren wanneer je je pc compleet opnieuw start: gebruiker die vrijdag het probleem had en middels herstart Profit en reorganiseren het probleem heeft opgelost, heeft nu maandag het probleem opnieuw. Profit herstarten en reorganiseren lost het weer op (?).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 04, 2013, 12:09:44 pm »

Ik hou het even in de gaten (en laat de parameter uitstaan!).
Mocht het opnieuw ergens optreden dan controleer ik meteen hoe de parameter staat op die werkplek.

Bedankt voor de informatie.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 04, 2013, 12:47:37 pm »

Mocht het opnieuw ergens optreden dan controleer ik meteen hoe de parameter staat op die werkplek.

Het is een Systeemparameter (ofwel één instelling die voor alle werkplekken geldt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.077 seconds with 21 queries.