Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:34:08 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Opmaken PDF (digitale factuur)  (Read 2662 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: January 09, 2013, 01:31:15 pm »

We zijn hier bezig om e.e.a. in te richten voor het digitaal factureren. Ik ben al zover dat het in principe werkt, maar nu wil men hier graag een nieuwe, moderne look aan de facturen geven en daar hoort dan een ander lettertype bij dan wat er standaard uit Heart komt.
Ik heb hier de diverse topics doorgelezen waar iets over lettertypes werd vermeld, op internet nog zitten zoeken, maar hier kom ik dus echt niet uit. Wie kan me op weg helpen?

groeten,
Cathelijn
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 09, 2013, 04:14:51 pm »

Kon wel eens lastig worden gezien de "converteren" wijze waarvoor gekozen is...

Stel dat we naar een PDF printer printen die als Printer op je PC is gedefinieerd, dan kunnen we de Printer "RAW" aansturen. Dat doen we met fonts die op jouw PC beschikbaar zijn. Die informatie wordt dan ook opgenomen in de PDF zelf. Op deze manier zijn we dus ook in staat om bijv. een Etiket met Barcodes erop in een PDF document op te nemen, gewoon omdat het aangestuurde Barcode font in je PDF document wordt opgenomen.

Heel ander verhaal is dat je proportionele en niet-proportionele fonts hebt. Bij de een neemt de letter "W" net zoveel ruimte in beslag als een "l" of een <spatie>, bij de ander passen er wel 3 tekens in dezelfde ruimte. Leuk voor tekst documenten, maar kun je niet gebruiken voor documenten als Fakturen, Opdrachtbevestigingen, Inkooporders etc. immers kolommen waarin bedragen worden opgenomen zullen nooit netjes onder elkaar komen als de spaties die voor het bedrag staan minder ruimte in beslag nemen dan de cijfers die op de regel erboven of eronder staan.

Naast "Courier" zijn er niet zoveel beschikte varianten. Omdat wij hier zelf ook courier nooit echt mooi vonden, werken wij intern met downloadable fonts die naar de printer gestuurd zijn, maar ja, daar weer VeryPDF niets vanaf. Maar, misschien heeft VeryPDF daar toch opties voor. Google eens naar "VeryPDF" + "Softfonts" of "downloadable fonts".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 10, 2013, 09:16:13 am »

Er zal wel uit te komen zijn, maar je komt er *zelf* niet uit. Wij ook niet, maar dat komt omdat het "eeuwig" tijd komt om te onderzoeken wie/waar/wat welke mogelijkheden biedt.

Zelf denk ik in elk geval dat je het niet in de PDF hoek moet zoeken maar in HTML. Dit op zich kan wel (gaat ook goed met de kolommen), maar of je het zelf kan - ik denk het niet.
En dan wil je natuurlijk ook nog graag die HTML in een PDF verzenden en ehhh ... veel plezier. Dan moet je dus een "VeryPDF" zoeken die HTMP kan omzetten naar PDF en dan ook nog aan de praat zien te krijgen. Weet dan dat wij gerust weken bezig zijn geweest om - ook met de hulp van andere gebruikers op het forum - iets als VeryPDF lekker te laten werken, en wat niets met Profit van doen heeft. Je moet gewoon heel veel weten en zoeken en prutsen, en je weet het resultaat pas als je bent uitgeprutst. Werkt niet lekker ? op naar de volgende oplossing.

We kunnen maar beter dit zeggen :
Bekijk de ingekomen fakturen van iedereen en dan niet die zjin ingetypt in een Word dokument, maar die uit computersystemen komen. Dan zie je wel wat Wouter bedoelde en dat het doodnormaal is om die dingen er wat "geautomatiseerd" uit te laten zien. Dus, niet druk om maken ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #3 on: January 10, 2013, 11:07:47 am »

De grootste voorstander van een andere layout begint al terug te krabbelen, dus ik google nog even naar wat Wouter op gaf en anders laten we het zo. Ook wel lekker herkenbaar voor onze klanten ;)

Bedankt iig.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.11 seconds with 20 queries.