Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:52:26 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Vastloper bij genereren uitgaande facturen (obv vrachtbrief)  (Read 2765 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 08, 2013, 08:59:24 am »

Bij het factureren in het bedrijf Laco, heb ik de afgelopen week 2 x een geblokkeerde functie gekregen. Factureren aldaar, gebeurd obv vrachtbrief. Bij Laco spelen geen opbrengstverhogende DKK's, het systeem waar Richard vorige week voor me aan heeft gesleuteld.

Zijn deze meldingen te voorkomen?
 
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 03-01-13    TIJD : 09:57:34          VISUAL FOXPRO         UID : GS     
      KODE : 31       MESSAGE : Invalid subscript reference.                               
      AREA : 82         ALIAS : LOVB              INDEX : A1            ROW : 2722
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  SYST  LOUFGN603  LOUFGN6  LOUFGN  LOVEFA  LOVE  LO  SYSA  LOI
             N  PROFIT8
      XST  : =LACO=[LO]EscEnter[LOVE]3[LOVEFA]3[LOUFGN][LORD_RID_S]Tab[VOVAN_S]Tab[VOTOT_S]Tab[
             VBVAN_S]20120101001Tab[VBTOT_S]20130102080F1
    ____________________________________________________________________________________________

en gister:
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 07-01-13    TIJD : 11:04:38          VISUAL FOXPRO         UID : ADH     
      KODE : 31       MESSAGE : Invalid subscript reference.                               
      AREA : 27         ALIAS : LOVB              INDEX : A1            ROW : 2722
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  SYST  LOUFGN603  LOUFGN6  LOUFGN  LOVEFA  LOVE  LO  SYSA  LOI
             N  PROFIT8
      XST  : =LACO=[LO][RDVAN_S]3[LOVE]3[LOVEFA]3[LOUFGN][LORD_RID_S]Tab[VOVAN_S]DelTab[VOTOT_S
             ]DelTab[VBVAN_S]20120101001Tab[VBTOT_S]20130104060Tab[RDVAN_S]F1
    ____________________________________________________________________________________________
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: January 08, 2013, 09:02:23 am »

en die van gister kwam twee keer, dit kwam er vooraf. Ik had er in het vorige post maar 1 van de twee van gister gezet.

Dit was de eerste van gister:
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 07-01-13    TIJD : 11:02:51          VISUAL FOXPRO         UID : ADH     
      KODE : 31       MESSAGE : Invalid subscript reference.                               
      AREA : 49         ALIAS : LOVB              INDEX : A1            ROW : 2722
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  SYST  LOUFGN603  LOUFGN6  LOUFGN  LOVEFA  LOVE  LO  SYSA  LOI
             N  PROFIT8
      XST  : =LACO=[LO]3[LOVE]3[LOVEFA]3[LOUFGN][LORD_RID_S]LarrwTab[VOVAN_S]DelTab[VOTOT_S]Del
             Tab[VBVAN_S]20120101001Tab[VBTOT_S]20130104060Tab[RDVAN_S]F1
    ____________________________________________________________________________________________
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 08, 2013, 10:14:57 am »

Ben bang dat we er op dit moment niet veel mee kunnen  Sad

Het enige wat ons in de richting van de fout zou kunnen wijzen is het regelnummer waarnaar verwezen wordt (2722). Maar, aangezien jullie laatste Upgrade van september 2012 dateert, en deze Fakturatie inmiddels 6x is aangepast, zegt dat regelnummer nu ook even niets meer.

Mogelijk als je je wat verdiept in deze specifieke situatie, kun je zelf nog wat verzinnen. Ik bedoel, als de huidige koding al ruim 3 maanden op jullie systeem staat, kun je je afvragen waarom je er nú ineens last van hebt. Doe je iets anders dan anders?
Ligt het aan het nieuwe boekjaar 2013? Zijn bijv. de BTW percentages geldig in 2013?

Verder zou ik zeggen: eerst eens een Upgrade, en als we het daarna nog kunnen nadoen, dan moeten we het kunnen oplossen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 08, 2013, 10:20:36 am »

Quote
het systeem waar Richard vorige week voor me aan heeft gesleuteld.

Heeft het daar niets mee te maken dan ? Ik bedoel, er is niets apart overgestuurd wat dit kan veroorzaken ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: January 08, 2013, 02:26:34 pm »

Hallo Johan,

denk dat ik weet waar het mee te maken heeft en ik denk dat dat komt door het tonen van de Vrachtbrieven welke doorlopen worden. In dit geval had je een selectie gemaakt van Vrachtbrief 20120101001 t/m 20130104060 Dit resulteerde in meer dan 5000 Vrachtbrieven welke doorlopen moeten worden en het tonen van het Vrachtbrief-id veroorzaakt hier het probleem. Bij meer dan 5000 Vrachtbrieven welke doorlopen worden gaat het fout.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.042 seconds with 21 queries.