Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:25:06 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: afboeken retour emballage  (Read 2944 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: October 24, 2012, 01:55:39 pm »

Hoe kan ik terug te onvangen retouremballage uit profit verwijderen.
Bij gebruik van shift-F6 krijg ik de volgende melding: afboeken niet mogelijk; emballage item niet gevonden bij klant.
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 25, 2012, 01:39:36 pm »

Als je zelf "eigenaar" bent van het Emballage onderdeel, zal, zodra je iemand Emballage levert, deze Emballage worden overgeboekt naar een Klantlokatie (een Lokatie beginnend met een '0').

Boek je Emballage Retour, of wil je dit verwijderen (korrigeren uitstaand saldo, bijv. omdat het niet meer terugkomt), dan zal deze Emballage ook van deze Klantlokatie ( '0' Lokatie) moeten worden afgeboekt.

Het feit dat je hier een melding krijgt impliceert denk ik dat het saldo op de ene plek, welke 1:1 behoort te lopen met het saldo op de '0' lokaties, niet met elkaar in overeenstemming is (zoiets zou kunnen komen als op de verkeerde plek een geblokkeerde funktie ontstaat, maar ook als iemand op e.o.a. manier voorraad op die 0 lokaties (voor je) verwijdert).

Hoe dan ook, als je even doorgeeft om welk Emballage Artikel het gaat, welke Debiteur-/Afleveradres, en ervoor zorgt dat we kunnen inbellen, dan kunnen wij zelf even kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 29, 2012, 08:48:22 am »

onder andere in Products:

027 LLC15 afleveradres 0
1011 LLC2 afleveradres 0

in Chemie:
1030 Veiling4 afleveradres 0
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 29, 2012, 12:25:57 pm »

in Chemie:
1030 Veiling4 afleveradres 0

Als eerste (voor de analen), 1030 betreft niet het Artikelnummer maar het Interne Chargenummer.
Het Artikel betreft E-0192.

In de voorraaditems kijkend kom ik een partij E-0192/ST tegen op lokatie 000J0 (Debiteur Veiling4/0) met Intern Chargenummer 1030;
idd vreemd dat dit niet verwijderd kan worden, want het ziet er wel goed uit.

Ik zoek e.e.a. even uit...


Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 29, 2012, 12:53:41 pm »

Gevonden.

Het loopt niet fout op het feit dat hij niet het bijbehorende Voorraaditemrecord kan vinden op de 0 lokatie,
maar het loopt fout omdat hij het Emballage record (welke in het LOELRAx scherm geselekteerd wordt) kan vinden.

De handmatige voorraadmutatie lokaliseert opnieuw dat record van de retour te ontvangen emballage, en kan deze niet vinden.

In deze zoekopdracht zit o.a. een kontrole op "Retourdatum" en "het te crediteren Statiegeldtarief", waarbij v.w.b. de eerste al opvalt dat die datum niet overeenkomt met wat het scherm LOELRA2 (3-2-5-2) toont, en daarnaast komt het statiegeldtarief op EUR 150,- te staan waar dit EUR 0,00 moet zijn voor dit record (en het tarief kan niet overschreven worden).

Hoe dan ook, LOVMTV zal hierop moeten worden aangepast, maar die zal ik niet kunnen oversturen omdat jullie al ruim een jaar geen Upgrade hebben gehad.

Ik ga proberen die situatie hier na te spelen en "Handmatige Voorraadmutatie" hierop aan te passen;
voor jullie geldt dat je even een Upgrade moet inplannen zodat we e.e.a. kunnen oversturen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 29, 2012, 01:57:50 pm »

Opgelost, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24734.0

Nb: Op zich zou ik ook die openstaande emballage mutaties er handmatig even uit kunnen browsen, dan zonder voorraadmutaties en zonder financiele korrektie boekingen. Maar, ben bang dat je daar ook mee uitlokt dat straks een e.o.a. emballagesaldo print niet juist een verantwoording kan printen, dus, beter is wellicht even een upgrade te plannen waarna e.e.a. formeel kan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 29, 2012, 03:16:40 pm »

Bedankt. ik zal een upgrade inplannen.
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.037 seconds with 19 queries.