Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:44:24 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Inkoopkontrakt met header, net als een verkoopkontrakt?  (Read 7081 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 01, 2012, 11:19:38 am »

Dinand heeft al eens nagevraagd of we inkoopkontrakten op eenzelfde manier kunnen gaan doen als de verkoopkontrakten (dus met een heuse header etc), maar hier kunnen we geen topic over terugvinden.

Dus, namens Dinand nogmaals (vraag aub ook naar hem voor technische details):

Wij zouden graag willen dat de inkoop van artikelen, via 4-7-1, anders gaat. Wij willen dat je bij een nieuw inkoopcontract een eerst een header moet aanmaken, net als bij een verkoopcontract (dat je via 3-1-6 aanmaakt). Hiermee wordt de inkoop een stuk makkelijker. Het toevoegen van een extra artikel aan een inkoop is dan namelijk eenvoudig.

De procedure wordt dan iets als:
1.   Header toevoegen met gegevens:
•   Relatie-ID van de crediteur waar je inkoopt, bijv. AAMELS
•   Contactpersoon
•   De startdatum van de inkoop
•   Ophaaladres (? hier of op regel?)
•   Levercondities
2.   Artikelen toevoegen met gegevens:
•   In een contract kun je (meerdere) artikelen toevoegen. Hier kun je vervolgens op afroepen.
•   Bij een artikel moet je kunnen aangeven op welk ophaaladres je het artikel
3.   Eventuele toevoegingen (sluittekst)
•   Sluittekst zoals je ook bij een verkoopcontract doet.

(Tenslotte is het misschien een idee als inkopen ook via de voorraad lopen? Dan wordt bij een inkoopartikel dus een HPP gecreëerd zodra deze ingekocht wordt. Daarmee kunt je bijvoorbeeld zien dat DURENT verkeerstegels 50x50x10 op afroep heeft en dat deze ingekocht is bij AAMELS.)

Wat zou het kostenplaatje ong. kunnen zijn voor zoiets?
« Last Edit: October 01, 2012, 11:27:05 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 03, 2012, 02:16:25 pm »

Nou, minimaal een 36 uur zou ik zeggen. Dan heb je de basis zo ongeveer wel te pakken.
Minimaal omdat je vervolgens erachter zal komen dat waar nu rechtstreeks de regels worden getoond (er is immers geen andere mogelijkheid) je nu eerst wilt kiezen uit headers. Zou niet moeten bestaan maar zoiets ga je vast wel tegenaan lopen.

Trouwens, als ik me niet vergis (maar dat kan toch makkelijk) is het ooit zo opgezet voor jullie uit kosten(besparings)overwegingen. Verkoopzijde idem ditto (maar die is intussen dus al aangepast). Ik probeer er maar mee te zeggen : het hoorde al zo niet maar was "tijdelijk" goedkoper. Nu inlossen maar ?
haha

Quote
Tenslotte is het misschien een idee als inkopen ook via de voorraad lopen?

Dit snal ik niet helemaal, alhoewel ik je refereren aan HPP wel kan volgen. Maar onthoud svp even : dit zit niet bij die basis in (het heeft er ws. niet eens iets mee te maken).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: June 14, 2016, 09:45:57 am »

Dit punt wil ik toch weer oppakken.
Het feit dat we dan eerst de header moeten kiezen is ons duidelijk.

Wat we nu doen is vanuit een inkoopcontract middels shift-F4 een inkooporder maken die dan gelijk doorgaat naar de ontvangst. Dit is ooit voor ons gemaakt (en zijn we elke dag nog steeds heel blij mee hoor) om te voorkomen dat we dagelijks tig inkooporders maken van bijv 30 ton zand én tig ontvangsten van diezelfde orders. Nu floept de inkooporder in eenmaal door.
Het liefst willen we dat behouden. Ik zeg het liefst omdat we daar elke dag veel tijd mee besparen, maar het moet wel kunnen. Als het anders wordt moet ik dat hier eerst overleggen wat ze dan dagelijks moeten doen.

Ik heb begrepen dat het hele HPP verhaal niet wordt meegenomen. Nu kan ik dat niet overzien wat dat precies inhoudt en wat de consequenties zijn.
Samenvattend willen we de inkoopcontracten gelijk aan verkoopcontracten hebben. (je bent dan veel flexibeler vwb toevoegen, wijzigen artikel ed) en het liefst de functionaliteit behouden van de snelle ontvangstboekingen.
En als dat voor 36 uur kan (mits goed uitgedokterd of het kan en wat het precies wordt) is akkoord.

Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 14, 2016, 12:44:15 pm »

E.e.a. telefonisch doorgenomen;
Alles is in principe duidelijk, maar er worden nog even enkele dingen nagetrokken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: July 07, 2016, 02:38:49 pm »

Kunnen jullie al een planning aangeven wanneer deze aanpassing opgeleverd kan worden?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 08, 2016, 07:45:46 am »

Gisteren om 16:00 eigenlijk. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 08, 2016, 12:39:52 pm »

Kunnen jullie een upgrade hiervoor klaarzetten, of als het zonder update moet/kan, deze aanpassing in de Test-omgeving installeren?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: July 08, 2016, 01:37:16 pm »

Upgrade staat klaar op de Website
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: July 08, 2016, 06:18:47 pm »

Dank, ga ik hem komend weekend installeren in de Test-omgeving.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: July 19, 2016, 03:38:21 pm »

We zijn de funktionaliteit Inkoopkontrakt aan het testen. Werkt heel mooi, maar we lopen tegen het volgende aan:

We willen graag eenzelfde artikel meerdere keren in een kontrakt kunnen zetten, met als onderscheid de begindatum.
In de verkoopkontrakten doen we dit ook en daar wordt het toegestaan. Igv Inkoopkontrakt krijgen we een foutmelding.
Zie schermafdrukken hieronder (bovenste is inkoopkontrakt, onderste verkoopkontrakt).

Is het mogelijk dit toe te staan?

Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 20, 2016, 11:18:18 am »

Aanvullend nog 2 punten:

1. Wanneer je een inkoopregel hebt afgesloten op het kontrakt,
en je wilt vervolgens het kontrakt printen via menu-4-8-9-5,
dan worden de afgesloten regels ook geprint.
Er is geen mogelijkheid om alleen de openstaande regels te printen - kan dit mogelijk gemaakt worden?
(bv extra optie 'Alleen openstaande regels printen' oid?).

2. Bij het toevoegen van een inkooporderregel aan een inkoopkontrakt wordt automatisch het laatst gebruikte/geselecteerde artikel ingevuld. Kan dit ook achterwege blijven, dus gewoon leeg artikelveld bij toevoegen nieuwe regel?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: July 21, 2016, 08:28:15 am »

Ja hoor, beiden zijn goedgekeurd. smile

Overigens hebben we het kunnen opnemen van meerdere dezelfde Artikelnummers op 1 Kontrakt telefonisch afgehandeld.
Het belangrijktste wat daaruit is voortgekomen (althans, om te onthouden) is dat het niet is toegestaan om een tweede regel met zelfde Artikelnummer op te nemen als een andere nog niet is afgesloten. Dus, er kan nooit meer dan 1 regel van een Artikelnummer aktief zijn. Let wel, "Artikelnummer" is feitelijk Artikelnummer/Verschijningsvorm/Kenmerken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: July 21, 2016, 08:49:53 am »

Super, erg blij mee!
Zou mooi zijn wanneer ik deze aanpassingen komend weekend kan overzetten - is dit haalbaar?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: July 21, 2016, 09:03:37 am »

Zou ik niet van uit gaan. Het is een redelijk gedrocht (was het al) en het wordt er niet beter op.

Overigens heb ik het dan over het geheel (dus inklusief de dubbele Artikel regels die moeten worden toegestaan). Die twee extra puntjes zouden het probleem niet zijn.

Nog wat anders (eigenlijk niet) : Denk zelf eens na of dat printje van het Kontrakt wel z'n bedoelde werk doet. Ik heb het dan over die print (die ik zelf niet ken) die je aan de Leverancier geeft ter bevestiging. Die moet je eigenlijk te allen tijden kunnen draaien en dan moet er alijd het juiste op staan. Dat is dus "het nieuwe". Wel, ik geloof nooit dat dit nu kan werken, want er zijn geen voorzieningen voor. Of toch wel ? ("is al geprint" indikatie zou minimaal zijn en dan nog is dat redelijk gammel (printer loopt vast en zo)).
Denk hier maar eens over na, anders zit je wat mij betreft per regel te werken. Eigenlijk denk ik dat jullie misschien zijn vergeten over dit soort dingen na te denken MAAR dat kan je nu ook pas goed (nu het een beetje op orde is).

En als jullie met vakantie zijn moeten wij nog iets te doen hebben natuurlijk. Eek !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 26, 2016, 05:05:26 pm »

Volgende week begint de bouwvak al, ben bang dat we voor die tijd de update met deze aanpassing niet over gaan zetten naar Produktie.

Lijkt me verstandig dit even te melden, aangezien we normaal gesproken met een week of hooguit 2 weken een update vanuit Test > Produktie zetten.

Is dit ok?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 21 queries.