Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:09:54 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: IBAN nummer zichtbaar maken in ADFIGK mogelijk?  (Read 3648 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 20, 2012, 09:37:58 am »

Hoe de status van IBAN nummers precies is, weet ik niet, maar volgens mijn collega moeten we vanaf 2014 IBAN nummers gebruiken bij betalingsopdrachten. (danwel deze hebben vastgelegd bij de crediteuren, noem het zo u wilt). Ik heb nl. niet moeite genomen om de hele tekst hieromtrent door te nemen.

Voor deze collega's zou een handige manier om dit IBAN nummer te controleren, het scherm ADFIGK zijn, goed/afkeuren Ingekomen Faktuur. Hier wordt nu het (bank)rekeningnummer van de crediteur getoond.

Vraag:
Zou in het scherm ADFIGK, zoals in het rode kadertje weergegeven, het IBAN nummer kunnen worden getoond?


Uiteraard kan dit alleen indien het iban nummer is ingevuld bij de financiele parameters van de crediteur.


* adfigk.png (18.82 KB, 608x411 - viewed 153 times.)
« Last Edit: September 20, 2012, 10:39:49 am by Johan » Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 20, 2012, 10:31:37 am »

Johan, misschien als eerste even handig om niet een bankrekeningnummer zomaar op het internet te vermelden;
zeker niet ons bankrekeningnummer. Haal je die even weg ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 20, 2012, 10:38:32 am »

In deze funktie werd op zich al een IBAN rekeningnummer weergegeven, maar, alleen voor buitenlanders.

Per heden is e.e.a. zodanig aangepast dat ook bij een binnenlander het IBAN nummer wordt getoond, mits ingevuld.

Nb: Er worden overigens geen 2 rekeningnummers getoond zoals in jouw scherm; óf het een, óf het andere (anders kunnen we straks de 1e er weer overal uitslopen).

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24638.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 20, 2012, 12:33:15 pm »

Haal je die even weg ?

Thx
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: October 09, 2012, 11:03:45 am »

Goede aanpassing wat de IBAN betreft.
Wat moet ik nu precies in Heart Profit vullen?
Is het IBAN nummer voldoende om moet ik ook per leverancier de BIC kode vullen?
Ik kan mij voorstellen dat banken mbv het IBAN nummer zelf de BIC kode kan koppelen aan de IBAN. Maar weet dit niet precies.
Wellicht iemand anders wel.
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 09, 2012, 11:13:11 am »

Goede vraag Dinand, als jij het weet...  Wink

Er is ook ergens een SEPA topic waar e.e.a. in staat.

Met SEPA zijn ze ondertussen bij de 6e versie bezig.

V.w.b. wat ik weet:
1 januari 2014 moeten we live met SEPA.
Op dat moment moéten we een BIC code hebben, omdat deze verplicht is in de SEPA layout
Diverse banken gebruiken de BIC code niet meer (of niet voor binnenlandse betalingen), immers, IBAN zou "uniek" moeten zijn.
En... het schijnt dat de banken vanaf 1 februari 2014 niet eens meer een BIC code mogen vragen aan klanten.
Niet geheel ontoevallig is ook al bekend gemaakt dat er op 1 februari 2014 een nieuwe SEPA layout aktief worden (vast wel zónder BIC code).
Tsja... en nu ?

BIC Code erbij maken?
Alle klanten overal een BIC code laten invullen, en tegen de tijd dat je operationeel moet mag er niet meer met een BIC code worden gewerkt ?

Of toch maar weer eens afwachten...
Binnenkort zullen we wel bankpasjes krijgen met ons IBAN nummer erop.
Ben benieuwd of dáár een BIC code op staat.  smile

Als jij meer weet, houd ik me aanbevolen...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #6 on: October 22, 2012, 12:07:13 pm »

Hallo,
Hierbij een link van onze bank. Tevens de mail als bijlage toegevoegd.

https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/sepa/index.html

Belangrijke aandachtspunten:
-Bij de ABN AMRO is het vanaf de eerste helft 2013 waarschijnlijk niet meer verplicht om BIC kodes aan te leveren.
-Er komt een niuwe betalingskernmerk EndToEndld. De ABN AMRO adviseert om de waarde vd huidige betalingskenmerken daar neer te zetten.
-Het huidige betaalbestand (Clieop03) vervalt en wordt PAIN formaat. Dit is gebaseerd op XML-ISO20022. Dit is voor Heart Profit wel zeer relevant. Dit bestand is wel 5 tot 10 keer zo groot als het XML bestand.
- Het MT940 format wijzigt ook op diverse punten. Hoe en wat is meer iets voor jullie als deskundigen op dit gebied.

* IBAN.pdf (8.4 KB - downloaded 130 times.)
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #7 on: October 22, 2012, 12:24:46 pm »

Wat naar mijn idee wel belangrijk is, is het volgende:
- Hoe gaat Heart Profit om met BIC codes die wel zijn gevuld, maar niet worden onderhouden. Bijv een leverancier krijgt een nieuwe bank en wij wijzigen netjes het IBAN nummer, maar de BIC niet. Hoe gaat HP daarmee om?
-Nu lees ik de ontvangsten in middels MT940 format. Dit wijzigt, maar nu is het zo dat HP de klant herkent obv het banknummer. Straks begint alles met IBAN NL..  Dan moet HP dit kunnnen koppelen aan de klant. Nu zijn jullie bezig om het systeem van ontvangstnamen te wijzigen. Daar waar het voorheen werd gekoppeld obv de naam vd klant, gebeurd dit nu obv het banknummer. Hierdoor moet je eenmalig elke koppeling wijzigen en in 2014 nog een keer naar het IBAN nummer. Is verder niet erg, als we het maar beseffen.
Het belangrijkste is dat vanuit het nieuwe MT940 format de klant 'gezien' kan worden.
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.013 seconds with 19 queries.