Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:19:11 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: LOPRPBV? welke printfunctie na lolrrg  (Read 5188 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: August 24, 2012, 11:20:54 am »

Ik wil (automatisch) pakbonnen gaan printen met een variabele layout. Hiervoor zijn onlangs ook enige extra layoutvariabelen voor ons aangemaakt.
Bij het ontwikkelen van de layout, heb ik getest met het printen van een pakbon via LO<3-2-7-5> LOPRPB.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld facturen, ben ik me er niet bewust van dat afhankelijk van de layout een andere printerqueue aangestuurd kan worden. Met bijgaande printerinstellingen verkrijg ik een prima, en een acceptabel resultaat.

Maar nu wil ik de pakbon automatisch laten printen na het goedkeuren van de raaplijst. Via http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24365.0 is die mogelijkheid gekomen. Als ik nu bij een Afleveradres pakbon printen op "J" zet, en vervolgens een raaplijst (van desbetreffende deb/afladr) goedkeur (vanuit 3-2-3-2- F5> LOLRRG), dan wordt deze printerkoppeling niet overgenomen.

Er is dus een andere printerkoppeling dan loprpb in het spel. Ik kom diverse varianten tegen in de releasenoten, waaronder een loprpbv2, loprpbv3, loprpbv4 e.d., maar deze zijn het niet.
Welke printerkoppeling moet je inrichten als je de pakbon automatisch laat printen na het goedkeuren vande Raaplijst?


* loprpb_jvr.png (13 KB, 632x448 - viewed 188 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 24, 2012, 11:26:38 am »

Standaard werkt e.e.a. zo, dat als jij een Printer wijzigt, het Printje opstart, dan komt er vanzelf een scherm naar boven met 'Opslaan driver bij funktie'. Daarin zie je vanzelf de naam bij welke e.e.a. wordt opgeslagen. Dus, zou je even het scherm selekteren, en daarna je LOLRRG opstarten, dan kom je er w.s. vanzelf achter.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: August 24, 2012, 11:37:41 am »

Oké, ik heb de hele riedel van loprpb dingen verwijderd, raaplijst goedgekeurd, en inderdaad: LOPRPBV2 is de printfunctie waar hij om vraagt.

Omdat ik met de instellingen zoals bij LOPRPB ( Zie afbeelding) een goed resultaat krijg, heb ik dezelfde instellingen bij LOPRPBv2 opgegeven. Echter, dan wordt dan wordt de Program Command Reset en/of de daaronder vermeldde Voettekst varLayout variant daarvan, niet uitgevoerd.

Hoe dit dan in te richten?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 27, 2012, 01:43:36 pm »

Ik werd er niet op gewezen dat je al al gereageerd had. Sorry, had ik niet gezien.  Sad

Mooi. De Printfunktie heb je dus gevonden.

Echter, dan wordt dan wordt de Program Command Reset en/of de daaronder vermeldde Voettekst varLayout variant daarvan, niet uitgevoerd.

En / of...  Misschien kun je even duidelijk zijn in welke van de twee je bedoelt ?

Misschien is het ook wel handig als je even aangeeft wat je precies aan het doen bent. Ik vermoed dat neer komt op iets als "ik wil dan zo'n Pakbon naar het scherm printen, en op basis van de Programm Command Na Variabe Layout" de PRFILE.PRN oppakken, zelf converteren naar PDF en dan naar de TNT Post printer printen" of i.d., maar zeg het maar, dan kunnen we meedenken over de benodigde inrichting.

Ook zou ik graag willen weten of hetgeen nu niet werkt, standaard niet werkt (dus ook niet als je de Pakbon gewoon via het menu print), of alleen niet werkt in de situatie dat je de Pakbon vanuit LOLRRG print.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: August 27, 2012, 02:33:04 pm »

Misschien is het ook wel handig als je even aangeeft wat je precies aan het doen bent. Ik vermoed dat neer komt op iets als "ik wil dan zo'n Pakbon naar het scherm printen, en op basis van de Programm Command Na Variabe Layout" de PRFILE.PRN oppakken, zelf converteren naar PDF en dan naar de TNT Post printer printen" of i.d., maar zeg het maar, dan kunnen we meedenken over de benodigde inrichting.

Dat is inderdaad precies hetgeen ik graag wil: Oppakken die prfile, converteren naar pdf en met de optie "-view" laten tonen op het scherm.
Als ik in de printerdriver bij "Program-Command Reset" of "Prog.Comm. Voet Var.Lay." een verwijzing daarvoor opneem, trekt 'ie zich daar niets van aan bij printen pakbon via LOPRPBV2. Als ik exact dezelfde printerdriver gebruik, en dan via LOPRPB (dus via LO<3-2-7-5>) met F1 deze printerdriver gebruik, dan wordt die "Prog.Comm. Voet Var.Lay." wél uitgevoerd.

Ik heb beide situatie getest, het aanroepen van het commando via Program-command Reset, als wel via Prog.Comm. Voet Var.Lay..


* syptdrwy pakla_ned.png (19.37 KB, 634x480 - viewed 174 times.)
« Last Edit: August 28, 2012, 08:06:17 am by Johan » Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 28, 2012, 08:14:22 am »

Quote
Ik werd er niet op gewezen dat je al al gereageerd had. Sorry, had ik niet gezien.

Goh, dat je het dan toch nog hebt gezien ! swoon
Maar ik last gisteren toch ook "net". Haha


Johan, raar. Of raar bugje eigenlijk. Maar wordt aan gewerkt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: August 28, 2012, 09:07:39 am »

Heb die koding zojuist eens bekeken, maar dat zit gewoon van alles in m.b.t. die Programm Command.

En dus maar eens een simpel testje:

Ik heb een batchfile gemaakt "PAUZE.BAT" met daarin 1 commando: PAUSE.

Dit batchfile als Programm Command Reset opgenomen in de Printerdriver (op de plek waar jij je L:\VERYPDF\....BAT hebt staan).

Pakbon geprint via het menu -> toont "press any key to continue" in een DOS box.

Pakbon geprint via LOLRRG -> toont eveneens "press any key to continue" in een DOS box.

Ofwel, in beide situaties wordt die programm command gewoon uitgevoerd.


Als ik dan sec. naar jouw schermprint kijk, zou ik zeggen "je voert een batchfile uit in \facturen_printen\" en je kunt je afvragen of je in DOS wel over "lange bestandsnamen" beschikt. In theorie zou uitvoering van je batchfile met max. 8 posities voor filename of directory dus al kunnen uitmaken. Ook zou het kunnen helpen de hele directory tussen dubbele quotjes op te nemen.

Maar... ik geloof niet dat het daar in zit, immers, je zegt dat het wel werkt als je de Pakbon via het menu print;
ik neem aan dat je daar dezelfde Printerdriver gebruikt (met dezelfde Programm Command met lange bestandsnamen).

Resumer:

Kun je eerst eens een testje doen met een kortere batchfile, bijv. PAUZE.BAT met daarin een PAUSE commando. Gewoon om te kijken of e.e.a. in jouw situatie ook naar boven komt, of toch niet.  Straks wordt e.e.a. veroorzaakt door e.o.a. instelling (Emailen Pakbon of zo).

Als dat wel werkt, kun je proberen om jouw batchfile in te korten tot max. 8 tekens, en in een kleinere directory te plaatsen: L:\VERYPDF\BAT\ bijv.

Blijkt dat je batchfile niet wordt aangeroepen, dan kunnen we verder zoeken.
Blijkt dat je batchfile wel wordt aangeroepen, dan werkt schijnbaar hetgeen je daar in hebt staan niet. In dat geval graag even de inhoud van die batchfile posten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: August 28, 2012, 09:47:46 am »

Quote
ik neem aan dat je daar dezelfde Printerdriver gebruikt (met dezelfde Programm Command met lange bestandsnamen).

Nou, dat weet ik nog zo net niet ...

Quote
In tegenstelling tot bijvoorbeeld facturen, ben ik me er niet bewust van dat afhankelijk van de layout een andere printerqueue aangestuurd kan worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: August 28, 2012, 10:44:23 am »

heb je wel getest met deze instelling op afleveradresniveau?

Als ik deze namelijk op V zet (de profit default waarde) ja, dan wordt die batchfile wel uit gevoerd. No problem.
Echter, ik heb dit ding juist op J staan ivm het maatwerk.


* prpb.jpg (32.48 KB, 400x337 - viewed 190 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: August 28, 2012, 12:42:20 pm »

heb je wel getest met deze instelling op afleveradresniveau?

Nee. Als jij niet aangeeft dat dat nodig is, kan ik dat niet raden.

Ik zal een nieuwe test doen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: August 28, 2012, 12:49:29 pm »

Nou... dan doet ie het ook gewoon.   Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: August 28, 2012, 12:50:57 pm »

Heb jij nou getest wat ik jóu gevraagd heb ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: August 28, 2012, 01:34:42 pm »

Nou, in de eerste post schrijf ik al :
Quote
...
Maar nu wil ik de pakbon automatisch laten printen na het goedkeuren van de raaplijst. Via http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24365.0 is die mogelijkheid gekomen. Als ik nu bij een Afleveradres pakbon printen op "J" zet, en vervolgens een raaplijst (van desbetreffende deb/afladr) goedkeur (vanuit 3-2-3-2- F5> LOLRRG), dan wordt deze printerkoppeling niet overgenomen.
..

Daar stond dus al dat ik die afleveradresparameter op J had staan bij het testen.

Quote
Heb jij nou getest wat ik jóu gevraagd heb ?
ja dat heb ik. zie schermvoorbeeld met een kleine batchfile.

Maar goed, misschien zit bij mij het vrachtbrief printen in de weg. Als ik die afleveradresparameter mbt pakbonnen op V van vragen zet, dan wordt die pbpauze.bat wél uitgevoerd. staat diezelfde parameter op J, dan wordt die niet uitgevoerd.

via 3-2-7-5 losse pakbon printen geen probleem.


* pbpauze.jpg (65.21 KB, 634x480 - viewed 161 times.)
« Last Edit: August 28, 2012, 02:20:30 pm by Johan » Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: August 28, 2012, 02:39:16 pm »

Daar stond dus al dat ik die afleveradresparameter op J had staan bij het testen.

Excuser moi  oops

Maar goed, misschien zit bij mij het vrachtbrief printen in de weg.

Euh... heb ik nou weer iets niet gelezen ?
Dat je ook nog een ander printje tussendoor print had je nog niet verteld, en zou er zeker mee te maken kunnen hebben.


ik neem aan dat je daar dezelfde Printerdriver gebruikt (met dezelfde Programm Command met lange bestandsnamen).

Nou, dat weet ik nog zo net niet ...

In tegenstelling tot bijvoorbeeld facturen, ben ik me er niet bewust van dat afhankelijk van de layout een andere printerqueue aangestuurd kan worden.

Dit lijkt toch ook een héél erg voor de hand liggende. Als je de Pakbon op de niet-werkende-manier print, zie je dan wel dezelfde Printerdriver boven in het scherm gebruikt worden ??? Gewoon even om dit uit te sluiten.
« Last Edit: August 28, 2012, 03:10:17 pm by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: August 29, 2012, 09:42:40 am »

Ben inmiddels zelf even op jullie systeem aan het kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.018 seconds with 21 queries.