Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:27:26 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Usertabbladen in de war - weergegeven gegevens niet correct?  (Read 3259 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: July 03, 2012, 05:05:48 pm »

We hebben de update mbt de systeembestanden nog niet uitgevoerd (we lopen dus wat achter), dus wellicht heb ik een aanpassing gemist die dit oplost,
maar het probleem is dat de informatie uit de usertabbladen niet goed weergegeven worden.

Zie onderstaand schermafdruk: usertabblad is niet gevuld, maar in de kolom staat er bij 'aangenomen' wel wat.
Ook in CRM Menu van deze klant staat bij Aangenomen (helemaal rechts) iets ingevuld.

Is dit iets wat in de update wordt opgelost?


* usertabbladen in de war1.png (22.93 KB, 1530x639 - viewed 155 times.)

* usertabbladen in de war2.png (20.9 KB, 1573x462 - viewed 154 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 04, 2012, 08:39:12 am »

Heb je post een paar keer gelezen, en wat ik eruit kan halen is dat je bedoelt dat er op een bepaald niveau "Uservariabelen" opneemt, deze weergeeft in het Grid, maar dat dit niet consistent gebeurt.

Het enige voorbeeld die je noemt is de omcirkelde Offerte 2012070326, die bij de Offerte geen waarde heeft bij Uservariabele "Aangenomen" en (dus) ook netjes niets toont in het Grid.

Daarna laat je een schermprint zien van het Relatiemenu CRM waaruit blijkt dat er wel wat staat ingevuld.

Voor zover ik het dan goed begrepen heb:

Uservariabelen definiëer je voor de sleutelwaar binnen een "Funktionele Alias"; een Aliasnaam (bestandsnaam) die door het Funktionele Programma wordt geïmpliceerd. Aan "Offertes" kun jij je eigen Uservariabelen tonen, en die worden vervolgens getoond bij "Raadplegen Offertes". Aan "Relaties" kun jij ook Uservariabelen koppelen, en die worden getoond bij "Raadplegen Relaties".

Dus, bij de Offerte niets ingevuld v.w.b. "Aangenomen", dan ook niets in het Grid aldaar.

Het Relatiemenu CRM toont in het kadertje niet alle Uservariabelen, maar, alleen de Uservariabelen die aan de geselekteerde Relatie zijn gekoppeld (immers, iets anders kán ze niet tonen, omdat je daarvoor eerst een sleutel uit 1 van de 2500 tabellen zou moeten selekteren).

Je gebruikt dus de Uservariabele "Aangenomen" én op Relatieniveau én op Offerteniveau, en op beide niveau's zijn andere waarden ingevuld (en wordt er dus wat anders getoond).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 04, 2012, 08:46:00 am »

Nb: Heel wat anders is trouwens dat als ik naar Wijzigen Relaties ga, er geen 3e Tabblad (Usertabblad) aktief is. Dit, terwijl er toch Relaties zijn met Uservariabelen.

Ik vermoed dat dit komt, omdat je per Uservariabele dient aan te geven in welke tabel deze Uservariabele gebruikt wordt (bijv. LORE) en dat dié link ondertussen ontkoppeld is, terwijl er v.w.b. sommige Relaties al wel een waarde was ingevuld.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 04, 2012, 01:14:29 pm »

Wanneer ik naar Raadplegen relaties op relatie-id ga (2-1-1-1) en ik kijk welke Uservariabelen er gekoppeld er zijn, zie ik dat er niks gekoppeld is.
Ik heb geprobeerd voor bestand LORE de variabele US-AANGENOMEN toe te voegen, maar krijg dan de melding 'Niet toegestaan, Uservariabele reeds gekoppeld aan Bestand : LOOF'.

Ik zal eens kijken of ik meer soortgelijke gevallen kan vinden.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: July 04, 2012, 01:56:08 pm »

In bestand SYUL (uservariabelen) vind ik alleen onderstaande gedefinieerde uservariabelen.
Helaas kan ik variabele US-AANGENOMEN niet meer toevoegen en weer verwijderen om deze uit het overzicht te krijgen.

Ik heb even een uservariabele US-TEST aangemaakt en aangevinkt dat hij in de grid getoond moet worden.
Dit gebeurt netjes in Wijzig-scherm onder User-tab en ook in het raadpleegscherm is hij zichtbaar (Aangenomen staat er niet bij).
Wanneer ik deze variabele TEST weer verwijder, wordt tabblad 'User' weer grijs en verdwijnt de kolom TEST ook uit het raadpleegscherm. Helaas blijft Aangenomen wel als kolom staan. Dat truukje werkte dus blijkbaar niet.


XXSU_SID   FNKBST   PRGBST   KOLOM   REGEL   LOUD_VID   DBLPUNT   
BBB-BETON   B   LOAR   0,0   3,0   US-KLEURNR   0
BBB-BETON   B   LOAR   0,0   4,0   US-CERTIFICAAT   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   4,0   US-AANGENOMEN   0
BBB-BETON   B   LORD   0,0   5,0   US-KREDIETVZNR   0
BBB-BETON   B   LORD   0,0   6,0   US-KREDSTATUS   0
BBB-BETON   B   LORD   0,0   8,0   US-KVKNUMMER   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   5,0   US-BESTEKSSCH   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   6,0   US-KONTAKTP   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   7,0   US-TELEFOON   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   9,0   US-OPDRACHTGEVR   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   10,0   US-OKONTAKTP   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   11,0   US-WIEINBESTEK   0
BBB-BETON   B   LOOF   1,0   12,0   US-PRODUCT   0

mvg,
Pascal
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 04, 2012, 01:58:58 pm »

Ik bel je wel even, want diverse van je meldingen komen niet overeen met wat ik zie.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 04, 2012, 02:14:33 pm »

E.e.a. telefonisch besproken; er blijkt eigenlijk gewoon niets aan de hand te zijn. Het scherm bij de Offertes werkt gewoon.

Wat wél lijkt te spelen, is dat één Uservariabele maar aan één Bestand mag worden gekoppeld, waarbij we ons kunnen afvragen waarom dat is.

Verder denk ik dat dat het zo is dat een Variabele als 'Aangenomen' eerst bij een Relatie was opgenomen, iemand dit toen bij een Offerte wilde opnemen, toen een melding kreeg dat dat niet mogelijk was omdat ze al aan het Relatiebestand was gekoppeld, die koppeling ongedaan zal zijn gemaakt terwijl daar al diverse registraties voor vastgelegd waren. Daar zijn wel een paar aanvullende kontroles op zijn plaats.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: July 04, 2012, 02:20:09 pm »

Eea is duidelijk geworden, de post van mijn kant is een zootje, excuses nogmaals.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: July 05, 2012, 09:18:06 am »

Quote
Wat wél lijkt te spelen, is dat één Uservariabele maar aan één Bestand mag worden gekoppeld, waarbij we ons kunnen afvragen waarom dat is.

Dat is in elk geval al zo omdat een User Variabele (vergl. Layout Variabele) een ding is wat niet uniek wordt gemaakt door de tabel naam waarin ze optreedt. Dus, we zeggen niet iets als LORE->US-Naam vs. LOOF->US-Naam.
En dus moet het maar worden US-LORE-Naam vs. US-LOOF-Naam.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.081 seconds with 20 queries.