Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:00:33 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Pakbon instellen / automatisch mailen of printen bij LOLRRG Goedk.raaplijst  (Read 2814 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 11, 2012, 03:42:12 pm »

Bij het goedkeuren van de raaplijst printen we nagenoeg altijd direct de vrachtbrief. Daarna komt altijd de vraag :"Printen pakbonnen ja / nee".
Deze beantwoorden we altijd met Nee, en ik ontdekte vandaag, dat er in een aantal gevallen een geprinte raaplijst mee werd gestuurd bij een aantal klanten, zodat die de chargenummers konden zien. Daar werd ook nog even met de pen de THT datum bij geschreven. Hmm. Dat kan niet de bedoeling zijn, dan wordt het tijd voor een pakbon.

Deze kan variabel ingesteld worden heb ik al gezien. Echter, het gaat om een beperkt aantal klanten die dit graag willen. Nu ligt daar een papiertje naast de vrachtbriefprinter waarop staat welke klanten de raaplijst mee willen hebben. Het zou toch echter veel handiger zijn, dat je bij een debiteur(/afleveradres) opgeeft "Pakbon printen ja / nee" of iets dergelijks, waarna hij bij het vrachtbriefprinten ook direct de pakbon er achter aan print (danwel mailt).

Kortom:
Is er een mogelijkheid om ergens bij een debiteur / afleveradres of iets dergelijks aan te geven, dat er een pakbon geprint moet worden?  Ten tweede: zijn er reeds mogelijkheden ten aanzien van het (automatisch) mailen van die pakbonnen.
Ten derde: Is er een mogelijkheid om deze dan vervolgens ook automatisch te printen (danwel mailen) vanuit LOLRRG (na het goedkeuren van de raaplijst, bij het genereren van de vrachtbrief).

Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 14, 2012, 10:48:02 am »

Quote
Is er een mogelijkheid om ergens bij een debiteur / afleveradres of iets dergelijks aan te geven, dat er een pakbon geprint moet worden?

Dat zou dan Afleveradres moeten worden denk ik.
Doe dit stukje alleen eens voor 2 uur.

Quote
Daarna komt altijd de vraag :"Printen pakbonnen ja / nee".

Ik vraag me af of je dat niet ergens kan uitzetten. Maar goed, dat daargelaten :
Aannemend dat deze vraag altijd komt, zal het dus zo moeten worden dat indien bij een Afleveradres "Ja" staat, de vraag niet meer komt en de Pakbon automatisch wordt geprint, toch ?
Maar als er Nee (= default) staat bij het Afleveradres, zal de vraag blijven komen.

Als je het bovenstaande anders wilt c.q. in beide gevallen de vraag niet krijgt (en dus of automatisch de Pakbon wordt gesprint, of automatisch niets gebeurt) dan zal er een Bedrijfsparameter bij moeeten (4 uur). Daar ga ik niet van uit.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 14, 2012, 01:29:23 pm »

Quote
Ten tweede: zijn er reeds mogelijkheden ten aanzien van het (automatisch) mailen van die pakbonnen.

Jep, dat kan.

Quote
Ten derde: Is er een mogelijkheid om deze dan vervolgens ook automatisch te printen (danwel mailen) vanuit LOLRRG (na het goedkeuren van de raaplijst, bij het genereren van de vrachtbrief).

Lijkt me wel. Wat ik even niet weet in hoeverre dit precies zal werken (en of het op het juiste moment is) zoals jullie dit willen, maar met 1-2 uurtjes zal dat zijn goed te krijgen met als ergste geval weer een Bedrijfsparameter (4 uur) omdat het iets wat bestaat tegenwerkt (maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit). Waar ik wel vanuit ga is dat je dit ophangt aan de funktionaliteit van mijn voorgaande post en dat dus alleen diegenen een email krijgen waarvan dit a. is aangegeven (Afleveradres), b. dit is toegstaan kwa emailen voor de Kontaktpersoon in kwestie (Kontaktpersonen) en c. kan ontstaan uit een Pakbon Printen J/N ? vraag (zo die nog komt, zie eerdere post) en dus weer van de persoon bekend moet zijn dat hij emails mag ontvangen in deze.

Niet dat ik het zelf kan volgen, maar ik hoop dat het duidelijk is. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: May 15, 2012, 09:04:39 am »


Niet dat ik het zelf kan volgen, maar ik hoop dat het duidelijk is. smile


voor mij bestaat de duidelijkheid hieruit:
Als ik het goed begrijp, wordt er voor 2 uur op blad 6 van toevoegen / LORDAAWY Wijzigen Afleveradres, ter hoogte van "Relatie + kontaktpersoon pakbon", een rubriek "Pakbon versturen Ja/Nee/ of - " opgenomen. ( j n - )

Voor nog eens 2 uur wordt er in LOLRRG Rapen en goedkeuren Raaplijst, daar waar nu de vraag "Printen Pakbon" verschijnt, eerst pas genoemde parameter gecontroleerd. Staat deze op "J" dan wordt de pakbon geprint óf gemaild (naar de relatie /kontaktpersoon pakbon) op basis van de variabele layout. Staat deze op N, dan kan de vraag "printen pakbon?" worden overgeslagen, staat deze op "-" dan kan de vraag alsnog verschijnen. (en is derhalve een bedrijfsparameter niet nodig)

In totaal dus 4 uur. Ik zal het hier even voorleggen

Rest nog even de vraag, of het inderdaad "printen óf mailen", of dat het ook "printen én mailen" mag zijn.

Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 15, 2012, 09:25:39 am »

Printen *en* mailen mag ook, maar dan kan ik nu even niet overzien wat daarbij komt kijken. Immers, je hebt dan of twee layouts nodig (waarbij wij er maar voor moeten zorgen dat beiden worden aangesproken), of je kan een layout hanteren die ook "printable" is. Het volgende wat ik dan weer niet kan overzien op dit moment is wat jij zoals a. kan en b. wilt uithalen om iets wat je emailt ook meteen printable te hebben. En, een normale Pakbon Layout zoals je die nu hanteert (of zou hanteren als je die gebruikt) is weinig "emaill-able". Ja, als attachment en .PRN maar dan moet je nog steeds een andere driver hebben. Met andere woorden :

Voordat je jezelf in allerlei bochten moet wringen omdat je hierop een aantal (??) uren wilde besparen, kan ik maar beter zeggen dat er voor iedere situatie een aparte layout moet worden ondersteund, en dan weet ik nòg niet hoe e.e.a. uitpakt als je voor het emailen bijvoorbeeld een bijlage met PDF wil maken;
Je weet wel denk ik, al die elementen zijn er, maar in kombinatie is het gewoon niet te overzien. Zo kan je ook wel een HTML layout van je email maken die op zich printable zal zijn. Maar of je ooit een layout weet te maken die op print ook doet wat je wilt is weer heel iets anders (denk met name aan de blad overgangen en totalen op een 1e blad en weet ik veel).

Advies : Vergeet voor nu die "beiden" maar houd in je achterhoofd dat je dit wel degelijk wilt, maar dat het misschien 8 uur kost om dat voor elkaar te krijgen terwijl wij pas weten hoe of wat als het werk is gedaan.
En misschien doe ik wel te moeilijk. Maar het is gewoon niet te overzien. Sorry ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: May 16, 2012, 03:19:49 pm »

Ik heb goedkeuring gekregen om deze 4 uren maatwerk goed te keuren.

Met andere woorden: Akkoord om de instelling per afleveradres en het vervolgens automatisch genereren/printen van de pakbon te realiseren.

Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: May 21, 2012, 01:23:47 pm »

E.e.a. is gereed, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24365.0;topicseen en zal met een eerst volgende Upgrade vanzelf meekomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.097 seconds with 21 queries.