Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 09:34:21 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verkooporderregel verwijderen lukt niet  (Read 5658 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: April 25, 2012, 01:42:44 pm »

Van 2 verkooporders kan ik een regel niet geleverd.
Niet zo gek want de verkooporders hebben status L.
Kunt u deze 2 regels alsnog verwijderen?

« Last Edit: May 22, 2012, 12:29:47 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 25, 2012, 04:55:56 pm »

Ik ben donderdag niet aanwezig (en niet in de buurt van een computer) - voor verdere info kun je vragen naar Marcel.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 26, 2012, 08:15:08 am »

Waar komen die regels vandaan? Kloppen ze niet gewoon ?
Ik bedoel, het betreffen negatieve regels, wat bijv. een creditering kan zijn op een debetorder, waar nog veel meer aan vast hangt.
Niet kunnen leveren is sowieso logisch (als het een credit betreft), en niet kunnen verwijderen kan dus ook gewoon terecht zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 27, 2012, 09:18:57 am »

Buiten het forum om, nógmaals het verzoek om deze 2 regels gewoon klakkeloos eruit te gooien.

Het blijkt inderdaad een credit te zijn, maar, welke voor een onjuist aantal geboekt is.

Zelf heb ik het vermoeden dat hier nog veel meer aan hangt, en dat de melding "mag niet worden verwijderd" gewoon 100% terecht is. Als we een normale Verkooporderregel toevoegen, kunnen we deze daarna gewoon verwijderen. Het lijkt me dat als we een normale Creditregel toevoegen, we die ook wel zonder problemen kunnen verwijderen. Zodra er een creditregel op een debetorder staat, begin ik al nattigheid te voelen. En, als bijv. die creditregel weer leidt tot een Retour Inkooporder, en op die Retour Inkooporder een onjuiste hoeveelheid retour is geboekt, kunnen we niet zomaar deze regel eruit gooien.

Niet voor ieder stukje funktionaliteit wat voor een klant ontwikkeld wordt, wordt ook meteen (vaak veel complexere) funktionaliteit ontwikkeld om de aktie weer ongedaan te maken. Dergelijke funktionaliteit zouden we achteraf alsnog kunnen ontwikkelen (=maatwerk). Het is in principe niet de bedoeling dat wij dit keer op keer achter de schermen tot in detail moeten terugdraaien. Kan natuurlijk wel, maar of zoiets onder een onderhoudskontrakt moet vallen...

Volgens Marcel halen wij dit soort regels er wel vaker gewoon uit. Nou, gebaseerd daarop, ook nu maar even. Klakkeloos de regels eruit, maar dit maal door mij wel even beschreven op  het forum, opdat we ons over 2 weken niet het apelazerus lopen te zoeken naar hoe het mogelijk is dat er een Creditverkooporderregel ontbreekt bij een e.o.a. Retour Inkooporder, zonder dat er überhaupt ergens een geblokkeerde funktie of i.d. is geweest.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 27, 2012, 09:19:44 am »

Hoor net dat de regels inmiddels verwijderd zijn.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 27, 2012, 09:25:03 am »

Ook namens mij hartelijk dank.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: April 27, 2012, 04:16:32 pm »

Aan de oplossing wordt gewerkt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: May 01, 2012, 09:57:59 am »

Raadplegen Verkooporderregels m.b.t. het kunnen verwijderen van een Credit-Verkooporderregel is aangepast en staat inmiddels bij je op het systeem.
Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24310.0;topicseen
« Last Edit: May 01, 2012, 11:15:06 am by Richard » Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 01, 2012, 11:07:46 am »

Dank, ik zal het doorgeven aan Marcel.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: September 11, 2012, 10:56:33 am »

Bij de release-note heb ik onderstaande vraag ook gezet, misschien handiger om het hier in dit topic te doen:

Indien middels Optie Q in het VR-MENU een Creditering is gemaakt op een reeds geleverde V.R., kan als er nog Te Leveren V.R.'s op de Verkooporder staan en de Status van de Verkooporder nog open is, een dergelijke Credit-regel gewoon weer verwijderd worden. Als de Ontvangst nog niet gedaan is wordt deze eveneens verwijderd. Als de Ontvangst al wel gedaan is, wordt er een melding gemaakt dat de verwijzende I.R. blijft bestaan. We kunnen ook de Ontvangst volledig terug draaien en vervolgens deze Credit-V.R. verwijderen, ook dan wordt netjes de bijbehorende I.R. verwijderd. Maar als we geen Openstaande Verkooporder-regels meer hebben, was het niet mogelijk om een dergelijke Credit-V.R. te verwijderen. Middels deze Release-note is dat opgelost.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOVRRA      Raadplegen Verkooporderregels    19-04-2012    27-04-2012
LOVRVW1     Omschrijving (nog) niet bekend    17-02-2012    01-05-2012


Wanneer er geen openstaande verkooporder-regels meer zijn maar wel een credit-vr wordt verwijderd, wordt de ontvangst dus ook niet teruggedraaid en blijf je met de ('spook')voorraad zitten. Hoe moeten we hiermee omgaan?
Gaarne Nathalie bellen, die is ermee aan het testen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #10 on: September 11, 2012, 12:16:36 pm »

E.e.a. telefonisch overlegd met Nathalie, het is nu dus mogelijk geworden om de V.R. te verwijderen (ook al heb je dus geen Openstaande V.R.'s meer), maar de Ontvangst zal niet automatisch ongedaan worden gemaakt, er zal wel een melding volgen naar de verwijzende I.R.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: September 11, 2012, 12:26:36 pm »

Dit is een voldoende oplossing, hiermee kunnen we uit de voeten.
Hartelijk dank.
« Last Edit: September 11, 2012, 12:31:49 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 20 queries.