Heart-Profit ERP
September 29, 2024, 01:37:37 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Geblokkeerde funktie - Variabelen raadplegen beschikbare layoutvariabelen  (Read 2091 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« on: April 04, 2012, 09:19:05 am »

Wanneer ik via 9-7-3 naar de variabele layouts ga en vanuit de layoutregels de variabelen wil raadplegen (SHIFT-F5), krijg ik een geblokkeerde funktie.
Ik heb gereorganiseerd en opnieuw geprobeerd, opnieuw een geblokkeerde funktie, zie hieronder.


* 9-7-3 offerte layout SHIFT-F5 variabelen genereren.png (11.62 KB, 781x522 - viewed 149 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 04, 2012, 10:00:21 am »

Pascal,

De persoon die hierover gaat is vandaag ziek.

Merk op dat ik géén voorstander ben van de toets "Layoutvariabelen Genereren". Dit, omdat deze truc weliswaar variabelen genereert, maar niets afweet van zaken die daarvoor eerst geselekteerd moeten zijn.

Ik houd het liever bij de werkwijze zoals deze sinds jaar en dag gold:

Print het betreffende document volgens je Variabele Layout, en bekijk daarna welke Variabelen er door die toepassing zijn gegenereerd (door naar Raadplegen Layoutvariabelen te gaan, zonder ze opnieuw te genereren). Dan heb je nl. écht alle variabelen die door de opgestarte toepassing beschikbaar worden gesteld, en zijn de variabelen ook nog voorzien van een waarde die jij kunt vergelijken met je testsituatie, bedoeld zodat je kunt zien met welke waarde welke variabele wordt gevuld.

Natuurlijk hoort deze Shift-F5 ook niet fout te lopen, maar, hopelijk kun je je nu even redden door het op bovenstaande manier te doen.

Nb: Als je er op het genereren van layoutvariabelen uitknalt bij het printen van het betreffende document (bijv. Printen Opdrachtbevestiging), dan dit even melden, want dat zit je écht vast.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 04, 2012, 10:03:39 am »

Om nog even een voorbeeld te geven:

Stel dat je een scherm zou hebben die een document print, maar tevens op het scherm om "een vervoerder" vraagt, dan kan dat variabele document van zichzelf zeggen "stel ook maar de layoutvariabelen beschikbaar van die op het scherm ingevulde vervoerder". Zou je Profit opstarten, naar Raadplegen Variabele Layouts gaan, en dan zeggen "genereer variabelen", dan weet dat natuurlijk helemaal niets af van die vervoerder die je bij de echte toepassing nog op het scherm kunt invullen, en mis je diverse variabelen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 04, 2012, 11:03:18 am »

Ok, dan volg ik die werkwijze.

Nb: Als je er op het genereren van layoutvariabelen uitknalt bij het printen van het betreffende document (bijv. Printen Opdrachtbevestiging), dan dit even melden, want dat zit je écht vast.
Dat gebeurt niet zie ik.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1318


View Profile
« Reply #4 on: April 05, 2012, 09:36:21 am »

Hallo Pascal,

e.e.a was al opgelost, maar omdat je de Upgrade nog niet naar Produktie had overgezet kon het in Produktie nog fout gaan. Inmiddels heb ik de betreffende Funktie al door gekopieerd naar de Produktie omgeving. Als je Prodit opnieuw opstart, zou het daar niet meer fout mogen gaan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2594


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 05, 2012, 09:38:30 am »

Dank u!
Ja, de update wordt als alles volgens planning verloopt (testen en goedkeuren) het paasweekend overgezet.
We streven altijd naar overzetten binnen 1 week, maar het kan weleens een paar dagen langer duren.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.131 seconds with 19 queries.