Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:29:30 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarschuwing Systeemprocedure in Testomgeving is nieuwer dan die in Produktie  (Read 1400 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: March 08, 2012, 08:44:25 am »

Ik heb een update in de Testomgeving gezet.
Wanneer ik de Testomgeving opstart krijg ik onderstaande melding.

Volgens mij kreeg ik zoiets vroeger ook, maar dan als tekstregel onderin het scherm.
Maar ik wil even zeker weten of het wel goed zit...

/edit: de 2e melding kreeg Dinand in Test

« Last Edit: March 08, 2012, 09:20:13 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 08, 2012, 09:34:47 am »

Voor de LO, AD, PK (en NT) bestanden heb je separate versies voor de Test- en de Produktieomgeving.

Van Systeembestanden hebben we het nooit handig gevonden om er een aparte "Test" versie van te hebben;
je zou teveel 'dubbel' moeten inrichten. Printers, Layouts etc.

Programmatuur van SY is echter wél gescheiden voor Test- en Produktie, maar de database niet.

Stel je eens voor: Printerdrivers worden nu ongeacht Bedrijf gedefinieerd.

Stel dat wij nu een aanpassing doen waarbij we die drivers geacht bedrijf zouden maken (hebben we geen reden toe, zijn we ook niet van plan, maar stel), dan krijg jij een nieuwe versie van de Systeemprocedure in de Testbestanden, en die heeft ineens een index nodig op <bedrijf>+<printer>+<driver>. De  bestaande index op <printer>+<driver> kunnen we niet zomaar wijzigen, want dat zorgt ervoor dat zoekopdrachten die vanuit de Produktiebestanden (met produktie systeemprocedure) de data niet meer kan vinden, immers, er staat ineens een bedrijfs-id voor.
Wat wel een oplossing kan zijn, is dat we een tweede index toevoegen, en de nieuwe koding met die nieuwe index laten werken. De systeemprocedure in test zoek dan conform de index geacht bedrijf, en de systeemprocedure in produktie weet niets van de nieuw erbij gekomen index, en kan gewoon op de oude manier zoeken.

Het probleem wat nu resteert, is dat als jij een Upgrade doet in je Test omgeving, die Upgrade ervoor zorgt dat zo'n tabel z'n 2e index erbij krijgt, maar, als jij diezelfde tabel opnieuw zou reorganiseren vanuit de Produktieomgeving, dan weet die versie (die mogelijk al enkele maanden oud is) nog niets van die nieuwe index af, en zal de tabel gewoon met 1 index doen reorganiseren. Resultaat: daarna werkt e.e.a. niet meer in de Testbestanden.

Derhalve krijg je (alleen indien je een gescheiden Test- en Produktieomgeving hebt) een waarschuwing als je SY bestanden reorganiseert, indien de Systeemprocedure in de Testomgeving afwijkt t.o.v. de Systeemprocedure in de Produktieomgeving. Daarmee is niet gezegd dát er ook ergens een tabel gewijzigd is kwa index; in verreweg de meeste gevallen kun je deze melding gewoon negeren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 08, 2012, 09:38:02 am »

Ok, dat is een duidelijk verhaal.

Ik denk ook dat het dezelfde melding is als altijd, alleen in een popup ipv een regel onderin het scherm ofzo. Vandaar dat ik begon te twijfelen of het dezelfde melding wel is.

Bedankt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 19 queries.