Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:48:37 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kwantumkorting of iets dergelijks inrichten  (Read 1254 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 02, 2012, 01:58:20 pm »

Of het nou Kwantum of wat anders moet heten, het gaat heel simpelweg om het volgende:
We hebben een prijsafspraak met een klant voor 2 artikelen.
Artikel 1 = 600 euro per ton
artikel 2 = 800 euro per ton

Hierbij geldt, dat hij € 15,- korting krijgt per ton (bij beide artikelen)  als het totaal per levering (= 1 verkooporder) 23 ton of meer bedraagd. (van de 2 artikelen tezamen)

Dus: Klant besteld
artikel 1 10 ton
artikel 2 10 ton
Dan geldt de "gewone prijs".

Maar als de klant
artikel 1 10 ton
artikel 2 20 ton
besteld, dan is de totale order > 23 ton en moet er 15 korting per ton worden verleend.

Middels een opbrengstverhogende DKK met een Staffel, redt ik dit volgens mij niet, want daar werk je met een prijsfactor van het afleveradres. Die prijsfactor doet niets met totaal afzet.
Middels een PRijsstaffel kom ik er ook niet, want je kunt (voor zover mij bekend) alleen een staffel per artikel opgeven.

Deze beide wijsheden zijn voor zover ik kan de mogelijkheden kan overzien. Hoe richt ik een dergelijke situatie wel goed in?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 02, 2012, 03:27:17 pm »

Je kan Vertikale Staffels toepassen (kijk maar in het "Prijsafspraken" menu). Of je dan precies kan staffelen over wat je wil valt te bezien (als alles gewoon mag meetellen kwa produkt kom je er vast wel).

En anders misschien iets met Minimale Ordergrootte, en de "boete" die daarop ligt; negatief in dit geval (als dat al mag).

Voor het laatste zou ik niet snel kiezen (kent ook maar 1 "staffel").
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 20 queries.