Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:25:22 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kontraktheoveelheid wordt negatief  (Read 1426 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 02, 2012, 12:25:05 pm »

Ik heb een vervelend probleempje bij het kontrakt 1572, bedrijf MEEL productie bestanden, OTTSC1.

Je ziet in het beeld (lozkkrra, ietwat op de achtergrond) dat er "nog afnemen" op 0 staat. Dat is merkwaardig, want als je het contract afdrukt, dan zou er nog ca 329 ton moeten worden afgenomen.

het VTV = -35, dit mogelijk veroorzaakt omdat ik er voor volgende week een levering van ca 35 ton aan wil toevoegen.

Waarom wordt het kontraktvolume negatief, terwijl de 1000 ton nog niet geleverd is (/ lijkt te zijn) ? Wat doen we hier fout?

Zijn hier mogelijk ook acties als "Verwijderen / wijzigen verkooporder(regels)" debet aan? Ik heb daar namelijk niet helemaal het zicht op. Maar mogelijk dat hier rekening mee moet worden gehouden, dat zoiets mogelijk is gebeurd. Ik hoorde ze namelijk wel over dergelijke onderwerpen.
« Last Edit: March 02, 2012, 01:22:50 pm by Johan » Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: March 02, 2012, 01:01:46 pm »

Hallo Johan,

Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn is bijvoorbeeld een geblokkeerde Funkteie, of onjuist afsluiten van Profit.
Je kunt de bestelde Hoeveeleheid van de Kontrakten opnieuw laten berekenen middels Hmenu-3-1-9-5 [LOHBKRBS]. Daarnaast weet ik zo even niet of het Printje wat je eronder toont ook open staande Verkooporderregels voor het Kontrakt toont of niet.
Middels Hmenu-3-1-8-8-1 [LOPRKK] kan je het Kontrakt afdrukken en door op te geven dat je het Inclusief orders wilt zien zie je ook de openstaande V.R.
« Last Edit: March 02, 2012, 01:08:03 pm by Richard » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: March 02, 2012, 01:22:06 pm »

DAT hereberekenen helpt niet, dat printje wel:
die toont verkooporder 20120302048   
maar ja, die verkooporder (header) bestaat helemaal niet meer. Middels dat expliciete verwijderen van verkooporderregels zonder header, heb ik die er inmiddels al even uitgegooid.

daarmee komt het contract weer in beeld
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.062 seconds with 19 queries.