Heart-Profit ERP
June 26, 2024, 05:11:28 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Orderbevestiging via email  (Read 4425 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: January 27, 2012, 01:36:19 pm »

Als we orderbevestigingen via email versturen dan komt in het onderwerp de tekst 'orderbevestiging' met het verkoopordernummer te staan. Kunnen wij zelf aanpassen wat er in het onderwerp komt te staan? Men zou hier graag het verkoopgebied en de klantnaam er in willen hebben zodat er makkelijker gesorteerd kan worden.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 27, 2012, 02:07:07 pm »

Gesorteerd in je email bedoel je (op onderwerp dus) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 31, 2012, 11:06:47 am »

Ja, de vertegenwoordigers krijgen een kopie van de orderbevestigingen. Als we nu de e-mails kunnen sorteren per verkoopgebied, dan kunnen we op die manier alle orderbevestigingen van een vertegenwoordiger in eens versturen.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 01, 2012, 08:59:12 am »

Je zal toch wat specifieker moeten zijn. Heel erg specifiek zeg maar. Misschien wel schermvoorbeeldjes erbij.
Snap er zo niet veel van ... (ik bedoel, hoe je e.e.a. in bestaande programmatuur ingepast wilt hebben).

Quote
Ja,

Zie de vraag uit mijn eerdere post. Ik vraag me af of dit nu echt wel Ja is. Kortom, snap het niet. no
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 01, 2012, 09:18:49 am »

Hierbij een schermafdruk van zo'n e-mail. In de regel 'Onderwerp' staat nu:
Orderbevestiging 20120123034
Alleen het ordernummer dus. Dit zouden we graag uitgebreid zien met een verkoopgebied en liefst ook klantnaam:
Orderbevestiging 01-20120123034-Debiteurnaam
Als dit éénmalig ingesteld kan worden dan zou het al goed zijn wat ons betreft.


* 2012020101.jpg (74.97 KB, 957x734 - viewed 194 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 01, 2012, 01:18:28 pm »

Ok, dat is op zich duidelijk nu. Alleen de procedure nog niet ...

Wat gebeurt hier nou ? Dit zijn toch door Profit gegenereerde emails ? En ga je die dan opnieuw rondsturen (voor intern) ?
Als dit nou Faktureren was dan begreep ik het nog enigszins, want daar bestaat zo'n soort procedure.

N.b.: Ik weet dus al wel wat ons te doen staat (kan heus wel) ... ik wil alleen nog even begrijpen hoe je er mee omgaat ...

Dank.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 01, 2012, 01:47:48 pm »

Onze vertegenwoordigers kunnen (mogen) niet rechtstreeks inloggen op ons systeem, dus ook niet in Profit. Ze moeten echter wel op de hoogte zijn van lopende orders dus vandaar dat zij de orderbevestiging in hun verkoopgebied toegestuurd krijgen.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: February 02, 2012, 09:49:23 am »

Hallo BKienhuis,

Had je de volgende links al eens bekeken?

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22450 en http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22464.0

waarin je bij de Rubriek Definitie Bestandsnaam / Kontakt-Omschr. de samenstelling van je Onderwerp kunt maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 03, 2012, 08:14:24 am »

Heb het nog weer doorgelezen maar ik zie hier geen mogelijkheid om het onderwerp van de te versturen e-mail aan te passen, alleen de bestandsnaam van de PDF zelf maar daarmee kun je in outlook niet sorteren. Misschien kijk ik niet goed?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #9 on: February 03, 2012, 08:33:52 am »

Hallo BKienhuis,

als ik bijvoorbeeld bij Definitie bestandsnaam/Kontakt omschrijvr. "OB Debiteur %lord_rid_p% %lovo_oid_p%" opneem staat in mijn onderwerp (Email) de tekst OB Debiteur aangevuld met de Debiteur-id en het Verkoopordernummer.                                                         
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 03, 2012, 09:41:45 am »

Richard,
Bij mij gebeurt dat niet, of ik doe iets niet goed. Bij layout NEDK1 stond ingevuld: OB %LOVO_OID_P%. Ik heb daar nu van gemaakt: OB %LOVO_OID_P% DEBITEUR %LORD_RID_P%. In beide gevallen komt er bij het e-mailen in het onderwerp te staan: Orderbevestiging 20120123039 (ik heb in testbest bij de bijbehorende kontaktpersoon een intern e-mail adres ingevuld zodat ik kan controleren wat er wordt verstuurd).
Groeten,
Bas
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #11 on: February 03, 2012, 12:58:32 pm »

heb je Printje igv email opslaan als kontakt aan staan? want als die niet aan staat dan krijg ook ik alleen Orderbevesting met het ordernummer in de omschrijving.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 03, 2012, 01:19:10 pm »

Die staat niet aan inderdaad. Zal hier volgende week nog weer naar kijken, we hebben met dat stukje nog niks gedaan (opslaan als kontakt).
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #13 on: February 08, 2012, 02:42:20 pm »

Beste Richard,

Hebben dit net getest, helaas zijn wij er nog niet uit, echter wat ons opvalt is dat na het aanvinken je in de CRM module onder kontakten nu het versturen ziet van de orderbevestiging.

Misschien verkeerd gedacht of gebruikt, maar dat maakt het overzicht heel onduidelijk. Sommige klanten krijgen wel 10 orderbevestigingen per maand en slechts vier bezoeken per jaar. En laten wij nu net dit gebruiken als overzicht voor de bezoekjes..
Wat nu...
Logged

SC
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #14 on: February 08, 2012, 03:00:09 pm »

OB %LOVO_OID_P%, waar kunnen wij deze codes vinden??
Berny
Logged

SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 20 queries.