Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:44:57 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: status inkooporder na handmatig afsluiten in Intercompagny bedrijf)  (Read 2721 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: December 27, 2011, 08:56:20 am »

Als ik een inkooporder heb met status G, en ik heb de regels afgesloten (komt geen deellevering meer) dan gaat status naar A, maar dit zou mijns inziens F moeten zijn....
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 27, 2011, 09:49:23 am »

Betekent F niet dat de Faktuur moet zijn geboekt op de Inkooporder ?

Zal ook wel hiermee te maken hebben, lijkt me : deellevering order wil niet factureren in intercompagny.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: December 27, 2011, 10:36:41 am »

Hij stond op G, dus ik ga ervan uit dat de factuur dan geboekt is.
Denk dat hier toch een formelere oplossing voor nodig is, bij deellevereingen uit intercompagny
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 28, 2011, 07:53:01 am »

Heb je een konkreet voorbeeld, en hoe sluit je welke order af ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: December 28, 2011, 08:10:35 am »

order was voor 10 verpakkingen uit MAGMA
resulterend in een inkooporder in MAGMA en een verkooporder in ADPROD

Vanuit ADPROD 9 verpakkingen geleverd, met afsluiten regel, geen backorder
Factuur normaal gemaakt in ADPROD
In MAGMA IO op status G

Verkooporder in MAGMA niet te factureren

Getracht middels handmatig IO afsluiten deze naar F te krijgen, ging echter naar A.
Om te kijken of daar het probleem zat

Verkooporder nog steeds niet te factureren

Je mag wat mij betreft tot oud en nieuw in testbest klooien, maar op 30 dec maak ik een kopie voor de accountants naar testbest om even de stand van 31/12 vast te leggen, dus in het begin van het nieuwe jaar aub even niet in het systeem rommelen.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 28, 2011, 09:48:00 am »

Getracht middels handmatig IO afsluiten deze naar F te krijgen, ging echter naar A.

Je hebt zo te zien gebruik gemaakt van de Funktie LOIOSL (Handmatig Sluiten Inkooporder). Funktionaliteit die in 1989 is ontwikkeld om een Inkooporder te kunnen annuleren.

Doel van deze funktionaliteit is om aan te geven dat een Inkooporder (voor het nog openstaande deel) geannuleerd wordt (niet meer geleverd zal worden); ze doet feitelijk niets meer dan alle Openstaande Inkooporderregels afsluiten.

Uit de helptekst haal ik dat deze funktionaliteit alleen als er nog helemaal niets geleverd is (dus de orderstatus is "O" (Open) of "P" (Geprint)) de status op "A" zal zetten, waarmee duidelijk wordt aangegeven dat de order Afgesloten (of geannuleerd) is. Als de orderstatus ongelijk aan "O" of "P" is, beschrijft ze dat de status ongewijzigd blijft ! en dat gebeurt dus niet !!! immers de orderstatus
wordt ALTIJD op "A" gezet. Dit werkt gewoon al 12 jaar niet :-) en wordt aangepast.

Aangezien de helptekst beschrijft dat de orderstatus niet wordt gewijzigd (zodra er al leveringen zijn geweest) mag je daaruit konkluderen dat het niet de bedoeling is geweest van deze funktie om de status op "F" te krijgen. Denk dat dat ook wel moeilijk zal zijn, immers, het annuleren van de order betekent niet dat je geen fakturen meer zult ontvangen (wie zegt bijv. dat hetgeen al geleverd is, al gefaktureerd is ?). Het bij de Faktuurkontrole bepalen of een order mag worden afgesloten is al lastig, laat staan dat we dat hier al moeten doen...

Wel zal ik even kijken hoe het trajekt verloopt als je bijv. een deellevering doet, afsluit, en dan (zoals bij jullie) de order automatisch IC laat faktureren.

Verkooporder nog steeds niet te factureren

Zonder konkreet voorbeeld kan ik niet veel;
ik vermoed echter dat er een instelling "deelfaktureren toegestaan" of i.d. niet juist staat, maar wil ik daar naar kunnen kijken, heb ik een ordernummer nodig.


Je mag wat mij betreft tot oud en nieuw in testbest klooien, maar op 30 dec maak ik een kopie voor de
accountants naar testbest om even de stand van 31/12 vast te leggen, dus in het begin van het nieuwe
jaar aub even niet in het systeem rommelen.

Houden we rekening mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 28, 2011, 09:56:08 am »

maar wil ik daar naar kunnen kijken, heb ik een ordernummer nodig.

Inmiddels per mail ontvangen. Thx.

Was het ordernummer uit het andere topic  sorry
« Last Edit: December 28, 2011, 10:20:32 am by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 28, 2011, 10:06:15 am »

Verkooporder in MAGMA niet te factureren

Je zult i.d.d. een Deellevering van 9 hebben gedaan, gekombineerd met "Regel Afsluiten";
er zijn er immers 9 naar de Raaplijst gestuurd, en de 10e staat niet meer open.

De order kan echter niet gefaktureerd worden omdat er op dit moment nog niets te faktureren valt;
je hebt hooguit aangegeven dat er 9 van de 9 zijn geraapt op de Raaplijst, maar de Raaplijst is nog niet afgesloten;
je hebt daarmee dus ook geen Pakbon (of Vrachtbrief), kortom, de zending zou eigenlijk nog niet eens de deur uit mogen zijn.

Ofwel, Raaplijst goedkeuren, en dan zou je de order moeten kunnen faktureren.

Ik ga ervanuit dat de rest (Intercompany) dan vanzelf goed loopt, anders hadden er er toch wel eerder iets van gehoord lijkt me. Jij hebt nu gewoon te vroeg ingegrepen (en dan ook nog eens met een funktie die niet doet wat ze zegt dat ze doet).

Mogelijk gaat deze order in het vervolgtrajekt wel verkeerd, omdat de order nu een status heeft die het systeem niet zal verwachten.

Mag ik de Raaplijst goedkeuren en de order faktureren ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 28, 2011, 10:13:59 am »

Uit de helptekst haal ik dat deze funktionaliteit alleen als er nog helemaal niets geleverd is (dus de orderstatus is "O" (Open) of "P" (Geprint)) de status op "A" zal zetten, waarmee duidelijk wordt aangegeven dat de order Afgesloten (of geannuleerd) is. Als de orderstatus ongelijk aan "O" of "P" is, beschrijft ze dat de status ongewijzigd blijft ! en dat gebeurt dus niet !!! immers de orderstatus
wordt ALTIJD op "A" gezet. Dit werkt gewoon al 12 jaar niet :-) en wordt aangepast.

Aangepast, en staat inmiddels op jullie systeem.

Edit: Zie Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23972.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 20 queries.