Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:35:44 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Voorraad uit conversie 1999  (Read 4832 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: December 21, 2011, 11:39:35 am »

Beste Wouter,

Dit artikel is door jouw op voorraad gezet in 1999. Bij de voorraad mutaties is deze wel zichtbaar maar bij de voorraad items niet.
Op zich geen probleem. Maar hoe kan ik het verwijderen want het wordt zichtbaar als ik de vos mutaties print
En dat is niet echt handig krijg ik allerlei vragen.

groet DJ
MA


* LOVMRAWX.PNG (14.53 KB, 506x455 - viewed 176 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 21, 2011, 12:05:20 pm »

Dirk-Jan,

Even los van het feit dat ik de genoemde print niet ken, lijkt het me sowieso fout dat je een print baseert op de juistheid van Voorraadmutaties van meer dan 10 jaar terug t/m nu. Leuk, maar dat werkt natuurlijk alleen indien je je al die tijd nooit, maar dan ook nooit één fout in je voorraadmutaties hebt gehad.

En ga er maar rustig vanuit dat je gedurende die ruim 10 jaar best wel een keer een geblokkeerde funktie hebt gehad, waardoor bijv. wel een mutatie is gemaakt, maar het systeem niet toe kwam aan het aanmaken-/bijwerken van het voorraaditem, dat gebruikers bepaalde geblokkeerde funkties helemaal niets eens gemeld zullen hebben, misschien eerst 10x e.e.a. opnieuw geprobeerd hebben waardoor de ellende nog groter is geworden etc.

Voor 8 uur kunnen we wel iets ontwikkelen waarmee jij "Voorraadmutaties kunt muteren", waarmee je dergelijke inconsistenties zelf kunt verhelpen. Denk daarbij aan iets waarmee je een voorraadmutatie kunt toevoegen of verwijderen, zonder dat er iets met de daadwerkelijke voorraadhoogte gebeurd. Als jij je tijd er vervolgens aan wilt besteden om 12 jaar historie in je Voorraadmutaties op juistheid te kontroleren, ga je gang.  smile

Pas ook vooral op met "Inventariseren", immers, dat is bedoeld om vanaf enig moment te kunnen zeggen "jongens, pech wat er allemaal in het verleden gebeurd is, vanaf dd-mm-jjjj vinden wij dat er xxx op voorraad ligt", en waarmee een nieuw nul punt wordt gekreëerd, zonder dat het verschil in saldo via een formele Voorraadmutatie verantwoord wordt. Een "IV" mutatie genereert een nieuw nulpunt, dus, alleen de 100 die er vanaf het telmoment liggen zijn van belang.

Resumer: Het lijkt me dat je met enige regelmaat behoort te inventariseren, en de print op te starten vanaf dat inventarisatie moment wil zoiets überhaupt kunnen werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 21, 2011, 01:16:10 pm »

Even per email

Is makkelijker anders moet ik te veel gummen

Maar de fout ontstaat ook als ik de VOS wil bepalen voor de periode van december 2011 en dat is toch niet zo lang geleden

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 21, 2011, 01:28:46 pm »

Maar ja... de print bevat een kolom "beginsaldo", dus, per december 2011.
En? dan is het dus maar net vanaf wanneer het systeem moet rekenen...

Heb je überhaupt wel eens formeel geïnventariseerd (Hmenu-1-4-1) en een nieuw 0 punt gekreëerd ?
En zo ja, is dit Artikel dan met 0 geïnventariseerd, zodat er ook daadwerkelijk een nieuw 0 punt gekreëerd is.
Zo nee, dan resteert het systeem niets anders dan te rekenen vanaf het beginmoment dat jullie met Profit zijn begonnen...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 21, 2011, 02:22:23 pm »

Eh ... voordat dit zodirekt de verkeerde kant op gaat ...
Vooraadmutaties gaan *niet* worden gemanipuleerd (ja, zo noem ik het). sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 21, 2011, 02:33:39 pm »

Of bij MA ooit formeel is geïnventariseerd weet ik niet.

Als ik de voorraad controleer aan de hand van 1.4.3.1 dan zou ik dat artikel toch moeten zien liggen. Mooi niet.
Ook bij het uitdraaien van tellijsten zie ik het niet.

We kunnen het er heel lang over hebben.

In de LOVI staat het artikel niet in bedrijf  MAVOM maar in FOUT.
Daarom zie ik het niet in de voorraad artikelen en kan ik het ook nooit weggooien.

Er is dus iets fout gegaan bij de start van Heart Profit. Ik denk dat er vergeten is om de mutatie ook in fout te zetten. Iets anders kan ik niet bedenken.
Heb ook daar maar even gekeken en ja hoor in de tabel LOVM staat het artikel wel in MAVOM

DJ


* LOVIRA1.PNG (17.05 KB, 901x211 - viewed 169 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 21, 2011, 03:20:50 pm »

Zo nee, dan resteert het systeem niets anders dan te rekenen vanaf het beginmoment dat jullie met Profit zijn begonnen...

Je zou alsnog een nieuw 0 punt kunnen kreëren door deze partij te inventariseren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 21, 2011, 04:01:11 pm »

Ik kan het artikel niet inventariseren want het staat niet in de voorraad tabel.

Ik heb wat geprobeerd in Test maar krijg het niet voor elkaar om dit uit de LOVI te krijgen zodat het niet meer zichtbaar is.

gr DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 22, 2011, 07:40:56 am »

Dus als je geen voorraad (meer) hebt in het systeem, maar je vindt dat lekkere goedje toch nog ergens tijdens Inventarisatie, dan zou je het niet kunnen Inventariseren ? dacht het toch wel ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 22, 2011, 11:25:40 am »

Dus als je geen voorraad (meer) hebt in het systeem, maar je vindt dat lekkere goedje toch nog ergens tijdens Inventarisatie, dan zou je het niet kunnen Inventariseren ? dacht het toch wel ...
Inderdaad Peter je kunt wel inventariseren als geen voorraad hebt maar dan zet je het product op voorraad.
Maar mijn probleem is dat het product niet op voorraad is, er staat helemaal niets fysiek op voorraad alleen in de tabel LOVM staat een opboeking gemaakt tijdens de implementatie.
In de LOVI is het bedrijf veranderd van MAVOM naar FOUT maar dit is niet gebeurt in DE LOVM.

Mijn vraag is kun je zonder problemen het bedrijf veranderen in de LOVM. Tenslotte is het artikel ook nooit op voorraad geweest de waarde is nul.

Vraag is fout dat weet ik, maar hoe los ik het op. Ik heb in de test een inventarisatie gemaakt maar dan zie ik in het mutatie overzicht wel de oorspronkelijke opboeking maar niet de afboeking. Maar dat gebeurt ook niet tijdens een inventarisatie. Die vraag heb ik al ooit in 2001 gesteld aan jouw.

Ik kom er even niet uit.

ga er van het weekend wel over na denken.

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 22, 2011, 01:34:42 pm »

Inderdaad Peter je kunt wel inventariseren als geen voorraad hebt maar dan zet je het product op voorraad.

En hoe hoog was je voorraad ?

0 !

Dus hoeveel inventariseer je er  ?

Juist: ook nul.

Precies de bedoeling dus, alleen het beoogde effekt voor jouw print zou moeten zijn dat er nú een formeel inventarisatierecord is die de boel reset naar de waarde van de laatste telling: 0, met daarna dus de hoop dat het record van je print is verdwenen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: December 22, 2011, 02:53:38 pm »

Inderdaad Peter je kunt wel inventariseren als geen voorraad hebt maar dan zet je het product op voorraad.

En hoe hoog was je voorraad ?

0 !

Dus hoeveel inventariseer je er  ?

Juist: ook nul.

Precies de bedoeling dus, alleen het beoogde effekt voor jouw print zou moeten zijn dat er nú een formeel inventarisatierecord is die de boel reset naar de waarde van de laatste telling: 0, met daarna dus de hoop dat het record van je print is verdwenen.

Precies maar dat had PS me al verteld dat dat zo niet werkt. En toen werkte ik nog bij Spectro.

gr
« Last Edit: December 22, 2011, 03:07:49 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: December 22, 2011, 03:34:44 pm »

Heb je het al geprobeerd? 't Is toch zo even te testen in test ?

alvorens te verzanden in

We kunnen het er heel lang over hebben.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #13 on: December 22, 2011, 04:20:04 pm »

Heb je het al geprobeerd? 't Is toch zo even te testen in test ?

alvorens te verzanden in

We kunnen het er heel lang over hebben.


Zie email wouter,

Maar laten we het onderwerp maar even rusten kost ons en jouw anders toch wel veel tijd.

gr

Prettige feestdagen alvast

Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: December 23, 2011, 07:47:41 am »

Dirk-Jan, als je je voorbeeld óók wijzigt, hoe wil je dan ooit het resultaat beoordelen  Sad

Zojuist even ingelogged op jullie systeem, en als ik het voorbeeld hanteer zoals je eerder aangaf, dus opvragen vanaf 01-12-2011, dan werkt het nu prima. De Inventarisatie van 0 heeft een nieuw telpunt gekreëerd, en vanaf dat moment begint het systeem nu de voorraad te tellen. De print toont derhalve nu een beginvoorraad van 0.

Maar ja... in je nieuwe voorbeeld ga jij ineens expliciet vanaf 01-01-1999 opvragen. Even los van het feit dat je dat expliciet de opdracht geeft om alle mutaties te doorlopen, zal dat natuurlijk nóóit kunnen werken als tussentijds ergens de voorraad gereset wordt met een Inventarisatie. Ongeacht wat er op voorraad ligt zeg je met je inventarisatie "vanaf nu liggen er xxx". Je mutatie bevat dan ook niet het verschil (immers, dan zou je alsnog altijd vanaf het begin van de jaartelling moeten tellen voor het aktuele saldo), nee, je mutatie bevat een nieuw nulpunt.

Resumer: Nooit Voorraadmutatieoverzichten opvragen van vóór je Inventarisatiemoment, of beter: óver een Inventarisatiemoment heen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 21 queries.