Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:20:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Multi Media button toevoegen - gaat via ene menu wel goed via ander niet  (Read 4317 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: December 19, 2011, 11:57:28 am »

Wanneer je via menu 7-5-1, F5 "ADAKWY Wijzigen Vaste Aktiva" via rechtsklik een Multi Media button toevoegt gaat dit goed.
Doe je hetzelfde via menu 7-4-2-1 "ADFIWY Wijzigen Ingekomen Factuur", F5 rechtsklik, dan gaat dit fout zie schermafdruk.


* multi media button gevraagde funktie geblokkeerd.png (18.71 KB, 791x456 - viewed 208 times.)

* multi media button gevraagde funktie geblokkeerd 2.png (7.66 KB, 948x373 - viewed 185 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 19, 2011, 01:19:32 pm »

Als je een MM Button opneemt, wordt je standaard gekoppeld aan het laatste path waaruit je een MMB hebt opgenomen. In jouw geval is dat f:\administratie\crediteuren\facturen tbv mediabutton.

Dit, opdat als je meerdere MMB's zou willen opnemen, je niet steeds helemaal terug hoeft naar het path waar je die files hebt staan. Maar... ik dit geval kun je niet gekoppeld worden aan die directory. Kan het zijn dat je (op netwerk niveau) anders bent ingelogged, en geen rechten (meer) hebt tot die directory ?

Hoe dan ook, zal kijken of ik hiervoor een kontrole kan inbouwen, opdat het path dan naar wat anders wordt gezet (dat zal echter wel een nieuwe versie van de systeemprogrammatuur vereisen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 19, 2011, 01:27:22 pm »

Ik denk dat je gelijk hebt - wanneer ik nu naar 7-5-1 ga en een mm-button wil toevoegen, krijg ik ook de geblokkeerde funktie!
Het genoemde path kan ik echter wel gewoon in - ook de PDF die erin staat kan ik gewoon openen.
Is er een omweggetje/trucje waardoor ik en m'n collega's toch mm-buttons kunnen toevoegen?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 19, 2011, 02:10:39 pm »

Het zal ook iets te maken hebben met de omzetting van "lange bestandsnamen" naar "korte bestandsnamen"; de file lokatie staat intern nl. op "f:\ADMINI~1\crediteuren\facturen tbv mediabutton", waarbij wel Administratie ingekort is, maar niet crediteuren.

Toch, als ik hier probeer files te koppelen uit directory's die met lange bestandsnamen werken, dan gaat dat gewoon goed.
Mogelijk toch een rechten probleem, waarbij het systeem wél de eerste directory (die ik ook kan zien) kan vertalen, maar niet de volgende directory (omdat ik daar geen rechten toe heb).

Ik heb het nu even zo (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23950.0) opgelost. Opnieuw opstarten zou dus het probleem moeten doen resetten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 19, 2011, 02:11:02 pm »

Nb: Aanpassing staat overigens al op jullie systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 19, 2011, 02:34:55 pm »

Nog even testen, momentje..

EDIT: ik was even te snel, koppelen lukt me maar openen nog niet.
zie schermafdruk: 7-4-2-1, klik op de button geeft een leeg blokje.
Ik heb trouwens Profit herstart, de pc zelf niet.


* test.png (8.63 KB, 897x159 - viewed 182 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 19, 2011, 03:32:54 pm »

Oops... Dat is een foutje in http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23720.msg38603#msg38603

Helaas kom je hier ook pas weer een maand na jullie laatste Upgrade achter, en kan ik nu wéér niet de hiervoor benodigde classes los oversturen. Kortom, zit je wéér aan een Upgrade vast.

Nb: Deze gaat alleen fout bij MMB die aan "Ingekomen Fakturen" zijn gekoppeld (bij ADFI is de 1e index niet de index waar we Multi Media aan willen koppelen).

Dit probleem staat echter los van het probleem waar je het topic mee begon.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 19, 2011, 03:41:54 pm »

Ok. Nouja, dat is dan onze eigen schuld.
Ik vraag in januari wel een nieuwe update aan (anders duurt het weer een maand voordat hij getest is Wink )
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 01, 2012, 11:44:01 am »

Beste, ik heb de update nog niet geinstalleerd, maar denk dat ik nog een variant heb gevonden waarbij het fout gaat.
Wanneer ik naar artikelen ga en doe F5 en voeg bij artikelcode een Multi Media Button toe, dan gaat dit goed.
Dit is bestand F:Algemeen2e keus artikelen per prodstation 20042e keus artikelen per prodstation 2004-03.xls

Ga ik nu naar het volgende artikel en ik wil weer een MMB toevoegen dan krijg ik de onderstaande geblokkeerde funktie.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de lange bestandsnaam/mapnaam?
Wanneer ik nl een bestand kies welke in c:   roep staat gaat het keer op keer goed.

« Last Edit: February 01, 2012, 02:29:42 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 10, 2012, 09:48:47 am »

Nou... de oorzaak is in ieder geval gevonden...

Profit roept ergens een windows DLL aan om de verkorte directorynaam te bepalen van jouw "f:\\algemeen\\2e keus artikelen per produktiestation\". Dit, omdat het commando waarmee die directory wordt geaktiveerd voor een volgende opname van een Multi Media Button standaard begint in dezelfde directory waar je de laatste keer iets uit opnam.

Deze omzetting werkt echter niet op jullie netwerk.

Waarom, dat weet ik (nog) niet. Zou in theorie aan het operating system kunnen liggen, misschien zelfs aan de disk, of ...

Ik denk dat ik nog wel een methode heb om hier langs heen te programmeren, maar, echt testen zal ik het bij ons niet kunnen want die omzetting werkt bij ons wel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 10, 2012, 10:33:09 am »

Heb een workaround geïntroduceerd, waarmee het m.i. wel moet kunnen werken.

Om dit te kunnen testen heb je wel een Upgrade nodig.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 10, 2012, 10:45:32 am »

Ok, hartelijk dank, ik zal binnenkort een update aanvragen en zal het dan testen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 10, 2012, 01:25:39 pm »

Quote
Deze omzetting werkt echter niet op jullie netwerk.

Waarom, dat weet ik (nog) niet. Zou in theorie aan het operating system kunnen liggen, misschien zelfs aan de disk, of ...

Even aanvullend : Dat lijkt me sterk. E.e.a. heel misschien wel afhankelijk van de DLL die wordt gebruikt (zou een bug in kunnen zitten), maar in het algemeen kan ik zeggen dat dit overal werkt (ik referereer maar even aan "inside information" richting Wouter).

Waar je misschien wel aan moet denken is dat een kort path alleen kan worden bepaald "in fysieke werkelijkheid". Dus, je kan niet zo maar een path meegeven - of file daarin, terwijl dat (nog !) niet bestaat.

Wat me nu ineens wel te binnen schiet ...
In elk geval in Windows7 (maar wellicht overal) ben je in staat om de Dos 8.3 Short Names uit te schakelen. Ik meen dat dit nog officieel is ook, d.w.z. niet alleen een registry hack. Hier :


The maintaining of the Short Names is an active process done by the OS, which means that

a. This must be switched On;
b. The Short Names must be (re)generated out of the Long Names when the setting has been set to Off before.

Solution :

1.
Open a Dos box (type cmd at Run from the Start Menu);
Type
disable8dot3 0
followed by the Enter key.

2.
Copy your folders from the current location to another (and back if you want).
This recreates the Short Names.

Also see http://support.microsoft.com/kb/Q121007

Do not test this for fun by means of typing disable8dot3 1 because all the Short Names will have gone in a wink, and only copying the files as described is the solution to get the Short Names back.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 20 queries.