Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:24:34 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kopieren offerte - niet alle velden header worden bewaard  (Read 4813 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: December 13, 2011, 02:03:30 pm »

In Test-omgeving doe ik menu 3-7-1-1 SHIFT-F8, 4 Kopieren offerte
Zie schermafdrukken: ik kopieer naar offerte en vul een nieuwe debiteur-id in en de andere velden die rood zijn omlijnd.
Wanneer ik F1, F1 doe krijg ik de melding op 2e schermafdruk, ik kies ENTER (door) en ESC
De offerte wordt wel gekopieerd, debiteur-id wordt ook aangepast maar de overige velden in de header worden niet aangepast.

Ik zag trouwens ook dat de user-velden (usertab) niet worden meegenomen.



* 3-7-1-1 SHIFT-F8 4 kopieren offerte.png (17.4 KB, 609x699 - viewed 351 times.)

* 3-7-1-1 SHIFT-F8 4 kopieren offerte 2 klient-ident is verplicht.png (3.74 KB, 269x235 - viewed 265 times.)

* 3-7-1-1 SHIFT-F8 4 kopieren offerte 3 velden niet overgenomen.png (11.04 KB, 639x449 - viewed 350 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 21, 2011, 01:25:28 pm »

Dit is een erg vervelend probleem, kan hier nog dit jaar naar gekeken worden?
Op dit moment is dit ons belangrijkste probleem en verdient prioriteit boven evt andere meldingen van mijn kant smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 21, 2011, 02:19:49 pm »

Hier kunnen we best naar kijken, maar houd er rekening mee dat e.e.a. expres zo in elkaar zit.
Volgens mij gebeurt dit bij Genereren Verkooporder uit Verkooporder (of hoe het ook precies heet) ook zo. Dit is een beetje IT gedacht misschien, maar bedoeld om een zelfde order voor een ander net zo te maken; niet om eenzelfde order voor een zelfde te maken ...

Als het je alleen om die melding gaat (en er vanuit gaande dat deze niet onterecht is (moeten we even bekijken)) dan lossen we dit wel even op.

Laat maar even snel weten of het je alleen om het laatste gaat.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 21, 2011, 03:01:47 pm »

Voordat we de update hadden overgezet volgens mij geen melding - kan het liggen aan het user-tabblad?
Deze gegevens neemt Profit ook niet over. Zou mooi zijn wanneer hij dat wel deed. Voor de rest is het ok.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: December 21, 2011, 03:48:12 pm »

We kunnen het inmiddels nadoen en hier gaat inderdaad iets niet helemaal goed. We zijn er mee bezig!
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 22, 2011, 07:44:23 am »

Trouwens, User tabblad ...
Hier kunnen we er nog wel meer van verzinnen. Geen idee hoe we dit moeten oplossen. Ik bedoel, iedere keer er geld voor vragen (zoals in dit geval zou kunnen) lijkt ietwat raar. Maar dit door het hele pakket even doen ... zie ik niet zitten.

We kunnen dit soort "generieke: dingen beter niet maken geloof ik ! smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: December 22, 2011, 11:10:38 am »

Pascal,

Je probleem met dat niet alle velden van de Header worden bewaard is opgelost zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23964.0 en staat bij je op het systeem. Even Profit opnieuw opstarten is voldoende.

De gegevens van de Uservariabelen vallen hier echter buiten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 22, 2011, 11:45:46 am »

Bedankt ik ga het bekijken smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 23, 2014, 11:48:07 am »

...
De gegevens van de Uservariabelen vallen hier echter buiten.

We gebruiken bij offertes de user-variabelen US-WIEINBESTEK en US-PRODUCT.
Het zou heel handig zijn wanneer deze bij het kopieren van een offerte worden overgenomen.

Kopieren doen we vanuit een raadpleegscherm offertes (kan zijn 3-7-1-1 maar ook 3-7-1-2 of 3-7-1-4) en vervolgens SHIFT-F8, optie 4.

Is hiervoor een aanpassing te maken?
Ik heb geen idee of het kan en hoeveel het dan kost.


* 3-7-1-1 SHIFT-F8 4 kopieren offerte user-velden.png (2.64 KB, 656x119 - viewed 175 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 23, 2014, 12:14:45 pm »

Voordat er nooit meer iemand antwoord geeft ...

Het zal wel kunnen, maar gemakkelijk zal het wel niet zijn. Het zal in elk geval precies dezelfde User Variabelen (qua naam) vergen bij beide tabellen en wel op voorhand al gedefinieerd. Maar dat lijkt me logisch (het laatste misschien niet helemaal, maar bij deze).

Denk denk ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 23, 2014, 12:42:05 pm »

Pascal,

Ervanuitgaande dat het zo mag werken dat je altijd alle Uservariabelen wilt doorkopiėren, kan de oplossing zijn:

* Aanpassen popup Kopiėren Offerte (LOOFKOOF) m.b.t. opname rubriek 'Kopiėren Uservariabelen J/N'  (0,5 uur).

* Aanpassen Kopiėren Offerte m.b.t. doorkopiėren Uservariabelen indien bovengenoemde rubriek met Ja beantwoord is (2 uur)

Hierbij worden dan de Uservariabelen die aan de Offerte (header) gekopieerd en ook alles wat eventueel bij een Offerteregel is opgenomen.

Zodra je echter wilt dat alleen specifieke Uservariabelen doorgekopieerd moeten worden zal de oplossing vele malen duurder uitpakken, omdat je definities nodig zult gaan hebben van wat er wanneer wel/niet doorgekopieerd mag worden. Ik vermoed dat "alles" ook volstaat, omdat je eerste post dat ook impliceert.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: April 23, 2014, 01:04:39 pm »

Heb het overlegd, dit is akkoord.
Dus bij aanvinken rubriek 'Kopiėren Uservariabelen J/N' worden alle uservariabelen kopieren van offerte (header) en van de offerteregels.
Dit is een goede oplossing.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #12 on: April 25, 2014, 11:24:58 am »

Pascal,

e.e.a. is gereed zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=26006.0 maar vanwege http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=26005.0 zal het met een eerst volgende Upgrade meekomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: April 25, 2014, 11:40:36 am »

Mooi, dank je!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 20 queries.