Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:30:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: productie opdracht om emballage te laten spoelen  (Read 2992 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: December 09, 2011, 07:43:07 am »

Ok even opnieuw scratching scratching scratching scratching
Ik weet niet hoe ik een artikel moet inrichten om bijvoorbeeld middels een productie opdracht te kunnen aansturen dat ze vaten gaan spoelen.

Op welke manier richt je dan een artikel in, Om middels een opdracht vanuit Heart gegenereerd deze te gaan spoelen.
Middels een bewerking spoelen krijg ik de uren wel zichtbaar maar dan moet ik een recept maken en dat lijkt me niet handig.

DJ

« Last Edit: December 09, 2011, 10:26:02 am by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 09, 2011, 09:38:14 am »

Ja zeg ...
Doe nog eens een poging ?

Pas de titel aan op de tekst of andersom, en lees het nog eens drie keer na of wij het wel kunnen begrijpen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 09, 2011, 10:39:23 am »

Ok even opnieuw scratching scratching scratching scratching
Ik weet niet hoe ik een artikel moet inrichten om bijvoorbeeld middels een productie opdracht te kunnen aansturen dat ze vaten gaan spoelen.

Op welke manier richt je dan een artikel in, Om middels een opdracht vanuit Heart gegenereerd deze statiegeld vaten te gaan spoelen.
Middels een bewerking spoelen krijg ik de uren wel zichtbaar maar dan moet ik een recept maken en dat lijkt me niet handig.

DJ

oude tekst maar verwijderd was inderdaad onbegrijpelijk helmonds
« Last Edit: December 09, 2011, 11:21:33 am by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 09, 2011, 01:36:20 pm »

Als je bedoelt "vanuit de Behoefterun" gaat dat denk ik niet lukken. Of iets best wel kroms met bepaalde Verschijningsvormen.
Maar dit bedoel je w.s. toch niet, en zo toch, dan kunnen we er altijd nog op door gaan.

Verder, vertel eens waarom een Recept maken niet handig zou zijn ?
Let wel, in "Recept maken" lees ik "een nieuw Recept maken" en niet het spoelen integreren in een bestaand Recept.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 09, 2011, 02:07:53 pm »

Als je bedoelt "vanuit de Behoefterun" gaat dat denk ik niet lukken. Of iets best wel kroms met bepaalde Verschijningsvormen.
Maar dit bedoel je w.s. toch niet, en zo toch, dan kunnen we er altijd nog op door gaan.
Nee geen behoefte run alleen een registratie van het werk wat gedaan wordt ipv van een exel bestand waar je dat allemaal moet bijhouden

Bedoel je Peter een recept met als grondstof een vat dat gespoeld moet worden.
Stel ik maak artikel spoel60 met als recept regel 10 bijvoorbeeld ZSB0060
op regel 20 bewerking spoel. dan wordt dit bij gereed melden het artikel spoel60 en dat moet ik dan weer omvormen naar zsb0060

bedoel je dit ongeveer?

DJ

« Last Edit: December 09, 2011, 02:13:14 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 09, 2011, 02:21:07 pm »

Ik vermoed dat Dirk-Jan bedoelt dat ze van een klant een container terugkrijgen, en dat deze container, alvorens die opnieuw gebruikt kan worden, eerst schoongemaakt moet worden.

Mocht dat zo zijn, dan zal ik dat zeker niet via een PO laten lopen, al was het maar omdat je dan iets "produceert", en er een chargenummer toegekend zal worden aan het geproduceerde produkt, waar, met de geserienummerde containers bij MA, die lege emballage juist met het serienummer van de container op voorraad moeten liggen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 09, 2011, 03:11:59 pm »

Ik vermoed dat Dirk-Jan bedoelt dat ze van een klant een container terugkrijgen, en dat deze container, alvorens die opnieuw gebruikt kan worden, eerst schoongemaakt moet worden.

Mocht dat zo zijn, dan zal ik dat zeker niet via een PO laten lopen, al was het maar omdat je dan iets "produceert", en er een chargenummer toegekend zal worden aan het geproduceerde produkt, waar, met de geserienummerde containers bij MA, die lege emballage juist met het serienummer van de container op voorraad moeten liggen.
Ongeveer zo iets.
De container is ons eigendom en wordt roulerend ingezet.
Ik wil gewoon kunnen inplannen hoeveel uren ik moeten tellen om een bepaalde hoeveelheid te spoelen en tegelijkertijd vast te leggen wat de kosten zijn.

En zoals ik al aangaf dat kan allemaal wel in een excel bestand maar dat is buiten het systeem en dat wil ik feitelijk niet.
DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: December 12, 2011, 09:09:39 am »

gaat het alleen om de kosten of ook operationeel.

Als het alleen om kosten gaat: De containers komen i.p. terug van de klant. ik zou me kunnen voorstellen dat bij het retour ontvangen een DKK getriggert wordt, analoog aan een DKK bij inkoop en dat dan de kosten verantwoord zijn.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 13, 2011, 07:38:37 am »

Feitelijk willen we een spoelkeuken aansturen.
Echter de arbeid die in de spoelkeuken wordt verricht mag geen waarde verhoging veroorzaken t.a.v. van de verpakking.
Anders wordt de verpakking steeds duurder.
In een productie order zorg je er voor dat deze kosten worden doorbelast als een statiegeld vat wordt ingezet.

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 13, 2011, 08:26:11 am »

In een productie order zorg je er voor dat deze kosten worden doorbelast als een statiegeld vat wordt ingezet.

Kosten worden doorbelast? Naar wat? De waarde van het eindprodukt !

Echter de arbeid die in de spoelkeuken wordt verricht mag geen waarde verhoging veroorzaken t.a.v. van de verpakking.

 Sad


't Zou typisch wel iets kunnen zijn voor een Werkorder, maar, die module wil ik je niet aanpraten.

Als het je puur om de registratie van de uren gaat, zou je die kwijt kunnen op een speciaal projekt, in de module Profit-Uren (die MA heeft).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 13, 2011, 09:00:19 am »

In een productie order zorg je er voor dat deze kosten worden doorbelast als een statiegeld vat wordt ingezet.

Kosten worden doorbelast? Naar wat? De waarde van het eindprodukt !

Echter de arbeid die in de spoelkeuken wordt verricht mag geen waarde verhoging veroorzaken t.a.v. van de verpakking.

 Sad

't Zou typisch wel iets kunnen zijn voor een Werkorder, maar, die module wil ik je niet aanpraten.
Als het je puur om de registratie van de uren gaat, zou je die kwijt kunnen op een speciaal projekt, in de module Profit-Uren (die MA heeft).
Begrijp de strekking zal een kijken wat ik er mee kan,

Alvast bedankt.

Groet
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.078 seconds with 21 queries.