Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:43:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Betaallijst afsluiten is niet geslaagd.  (Read 1226 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: December 01, 2011, 11:18:51 am »

In de Laco Productiebestanden, is vorige week iets niet helemaal lekker gegaan met de verwerking van het CLIEop bestand. Nou ben ik zelf onwetend op dat gebied. Normaal gesproken lees je zo'n clieop bestandje in, wordt de betaallijst keurig verwerkt en afgesloten. Dat lukte vorige week niet. (zie bijlage)
vermoedelijk ligt er een factuur dwars.
De vraag is nu even: Hoe nu verder?

Volgens mijn collega's (ik weet dus niet of dat waar is) zou dit komen omdat er een banknummer met een 0 ervoor in stond, daardoor zou de lijst "blijven hangen". Dit zou in het verleden nooit een probleem geweest zijn.

Wel zijn de afzonderlijke facturen in het crediteuren bestand afgeboekt.


* adab.png (40.5 KB, 854x818 - viewed 97 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 01, 2011, 11:47:00 am »

Volgens mijn collega's (ik weet dus niet of dat waar is) zou dit komen omdat er een banknummer met een 0 ervoor in stond, daardoor zou de lijst "blijven hangen". Dit zou in het verleden nooit een probleem geweest zijn.

Is onzin.

Er moet in ieder geval iets zijn gebeurd vanuit de Dagboekjournalisering, want het bedrag staat ook open op rekening 21100.

TVS heeft zijn/haar sessie netjes afgemaakt, ik zie ook geen geblokkeerde funkties. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat TVS ergens een melding "gevraagde gegevens zijn geallokkeerd" heeft gekregen, waarbij ze die melding onterecht met Escape kon afbreken; maar, dat zou gissen zijn.

Ik heb de status van de Betalingsrun hersteld; je zult zelf nog even het saldo van de Debiteur moeten korrigeren t.l.v. 21100.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.011 seconds with 19 queries.