Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:03:01 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Zoektocht naar onderdelen charge  (Read 1443 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 30, 2011, 09:10:58 am »

in http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23876.0 was er al sprake van een zoektocht, een zoektocht die vooralsnog zonder resultaat is.

Ik ben namelijk op zoek naar een (print)overzicht van onderdelen van een charge, inclusief de onderdelen daarvan, en daarvan, en daarvan .... tot het niveau "grondstof". Ik noem dit gemakshalve even Grondstof, ik bedoel eigenlijk: tot het niveau waar geen onderdelen van desbetreffende charge meer bekend zijn, dat hoeft niet per se alleen maar grondstof te zijn, dat kan ook iets van een HM mutatie geweest zijn of iets dergelijks kan ook.

Ik ken het (raadpleeg) overzicht LO<5-2-1-8-3> en ook het (print)overzicht LO<5-2-1-8-7-3>. Vul een charge in van een (eind)product en je krijgt keurig de onderdelen van die ene charge te zien.

We zijn eigenlijk op zoek naar het niveau Grondstoffen, dus welke (charges van) grondstoffen hebben in de tot standkoming van het eindproduct een rol gespeeld. Het zou prettig zijn dat je daarbij inzichtelijk kunt maken, of desbetreffende grondstof nou toegevoegd is tijdens het produceren van de eindcharge, de halffabrikaat charge, of de daar weer onderliggende Halffabrikaatcharge.

Natuurlijk, je kunt ook van elke charge die genoemd wordt op dat print- of raadpleegoverzicht weer de onderliggende charges opvragen, om vervolgens daarvan weer de onderliggende charges op te vragen etc. .
Ik zoek echter naar een oplossing die dat in 1 keer doet, met een soort volgnummer er voor. Is dit er? Zo nee, wat betekend het dan, om dit te realiseren?

Ik begrijp ook wel dat je jezelf daarmee aardig de nesten in kunt helpen. Die op-1-stapeling van charges kan een heel groot overzicht opleveren. In het geval laco kennen we meestal drie stappen om tot het eindproduct te komen. Bij Meel is dat al fors meer, daar kom je al snel op 10 stappen uit. Dat ook de instellingen van "meenemen in traceability" bij de receptregels een rol speelt, lijkt me ook duidelijk.


* loprpbco.png (2.55 KB, 313x130 - viewed 106 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 05, 2011, 07:52:53 am »

Er is is ooit een print ontworpen bedoeld voor een terugroepaktie. Dit bedoel je vast wel.
Mij staat bij dat deze iets van 20 uur kost om te realiseren; misschien was het wel iets meer.

Is dat wat ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 06, 2011, 07:38:50 am »

Overigens had ik intussen nog bedacht dat dit "Recall" heet in meer officële termen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.04 seconds with 21 queries.