Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:09:29 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Foutmeldingen  (Read 1671 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: November 23, 2011, 10:13:40 am »

Goedemorgen,
Als ik bij geblokkerde functies kijk, kom ik nog steeds vaakt dit soort meldingen tegen als 'File does not exist' en 'Cannot create file'. Onlangs (12-11-2011) heb ik op alle servers SMB2 uitgeschakeld, deze zou mogelijk oorzaak kunnen zijn van dit soort problemen. Het lijkt echter nog steeds niet helemaal opgelost. Hebben jullie nog ideeën?


* 2011112103.jpg (139.59 KB, 638x691 - viewed 380 times.)

* 2011112101.jpg (37.11 KB, 769x502 - viewed 264 times.)

* 2011112102.jpg (30.57 KB, 533x504 - viewed 260 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 23, 2011, 01:54:03 pm »

Misschien te ver gezocht (bij wellicht te weinig voorbeelden), maar het ziet er naar uit dat er nu iets anders fout gaat; Ik heb geen idee hoe dit op te lossen, maar ik herken het denk ik wel ...

Het Windows OS maakt gebruik van -zeg maar- een soort "caches" die sneller bijhouden of een file (nog) bestaat dan dat het fysiek werkelijk gebeurt. Dus, file wordt deleted in het programma (zoals gebeurt juist voor Reorganiseren TBC) om vervolgens deze files weer aan te maken (tijdens het Reorganiseren zelf). De kombinatie die je nu gebruikt (met WTS en de hele zooi plus niet-SMB2) lijkt er nu voor te zorgen dat er rechtstreeks op disk gekeken wordt, in plaats van in die cache. En dan gaat het fout, want de disk (het disk subsysteem) is er nog mee bezig ...

Ik kan dit zelf zo na doen (niet binnen Visual FoxPro wat we/jullie gebruiken) en dit betreft een kwestie van een service uitzetten. Welke dit is weet ik helaas niet, want het betreft hier een situatie waar àlle services zo ongeveer uit staan. Het is dan "gewoon" een kwestie van wachten tot het op disk is verwerkt (or misschien beter : tot het betreffende deel van het OS het heeft verwerkt) voordat je er bij kan.

Echt, ik heb geen idee hoe dit aan te vatten, en welicht heb ik ook totaal geen gelijk. Maar, herken je "definitief" dat e.e.a. zo is als dat het nu is sinds het veranderen van dat protocol, dan zou ik de geleerden toch eens op dit verhaal wijzen, opdat er misschien bij hen een lampje gaat branden.


PS: Dat je dit soort zaken helemaal nooit (last van) behoort te hebben lijkt me duidelijk, dus ik zeg doodleuk dat er iets in de basis ergens totaal niet klopt. Vraag me wederom niet hoe of wat, maar ik durf het wel te zeggen/stellen.
Overigens, vergeet de relatie met WTS (of Citrix ?) niet, want daar gaat het over in dit specifieke geval (het is daar waar die files staan, tenzij drive u: daar niet naartoe is gemapped).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 24, 2011, 10:26:56 am »

Misschien nog handig om even te melden; op het moment dat iemand vast loopt met een foutmelding zoals hierboven dan kunnen we dat heel snel verhelpen door de gebruiker op één van de andere terminal servers in te laten loggen (we hebben er 4).
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.012 seconds with 20 queries.