Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:53:36 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Assortiment lijkt verdwenen  (Read 9201 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 08, 2011, 11:07:57 am »

Ik heb in de laco Productiebestanden bij de debiteur DALOS1 bestellen Volgens assortiment uit staan, bestellen Via assortiment staat Aan.

Ik heb hierbij divese artikelen in het assortiment staan met een geldige datum (althans zo komt het op mij over)

Bij toevoegen verkoopordersregels, "Via assortiment" komt alleen dit ene artikel in beeld.

Wat te doen om ook de andere artikelen weer in beeld te krijgen?

Ja, toevoegen verkooporderregel, druk op <esc> daarna zit je in LOVRTV, als je daar <F5 - 5 > geeft, dan zie je weer het hele assortiment. Maar ik bedoel gewoon in beeld onder optie 1 "via assortiment".


* dalos1.PNG (28.91 KB, 561x714 - viewed 184 times.)

* dalos_VO.PNG (43.43 KB, 808x665 - viewed 183 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 08, 2011, 11:31:29 am »

Reorganiseer LODB eens.

Nb: Kijk ook even naar de inbel pc, want we hebben geen mappings naar de Profit-drives; kan dus ook geen Profit opstarten om zelf even te kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: November 08, 2011, 11:55:37 am »

Reorganiseer LODB eens.

Heb ik gedaan, maar dit helpt nog niet

Nb: Kijk ook even naar de inbel pc, want we hebben geen mappings naar de Profit-drives; kan dus ook geen Profit opstarten om zelf even te kijken.
Ja die moest nog. Sinds gisteravond draait Profit op een andere server. Mappings waren daar nog niet aan aangepast.

Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 08, 2011, 12:23:02 pm »

Laat maar weten als we er weer bij kunnen.  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: November 08, 2011, 12:40:44 pm »

je kunt er weer bij
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 08, 2011, 01:25:13 pm »

Debiteur DALOS1 is gekoppeld aan Groepsdebiteur FRIAM1, en derhalve zie je hier het Assortiment van de Groepsdebiteur. In het Assortiment van FRIAM1 is maar 1 Artikel gekoppeld.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: November 08, 2011, 01:26:16 pm »

Bij deze meteen maar even een bolletje, opdat dit op e.o.a. manier zichtbaar wordt gemaakt (bijv. dat als je op F1 drukt, je ergens ziet dat je eigenlijk in het Assortiment van een andere debiteur zit te kijken).


Edit: F1 zal overigens ook geen optie zijn, immers, als je een leeg Grid krijgt, omdat er voor de groep geen Assortiment gedefinieerd is, valt er niet op F1 te drukken. Wellicht zal het er dus op neer komen komen dat de Debiteur in een kader komt te staan, want er dan toe leidt dat als je een VO toevoegt voor DALOS1 er een Assortiment volgt waar FRIAM1 boven staat (dan zul je zelf wel begrijpen dat DALOS1 naar FRIAM1 verwijst).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 09, 2011, 07:37:53 am »

Nee, zou ik niet doen. Zo kan je immers nog wel meer verzinnen.

Bij dit soort problemen kan je beter even de Verkoopprijsbepaling raadplegen (immers, het zal altijd wel om een bestaande Verkooporderregel gaan als het "probleem" zich voordoet). Dat is Verkooporderregel Menu (Sh-F4 bij Raadplegen Verkooporderregels) - L.


* Verkoopprijs02.png (18.83 KB, 831x273 - viewed 142 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: November 09, 2011, 07:54:14 am »

da's niet helemaal waar. Het gaat hier om het bestellen "via assortiment",  een hulpmiddel voor verkoop binnendienstmedewerkers die bij het toevoegen van verkooporderregels via optie 1 (via assortiment) de regels toevoegen.

een betere optie is misschien ook wel dat het heel vreemd is dat je verkoopprijzen deels bij de groep hebt vastgelegd, en deels op afleverdebiteur niveua. Ik ga zeker kijken of we daar ook iets kunnen doen, door bijvoorbeeld álles op 1 niveau vast te leggen.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 09, 2011, 08:07:06 am »

Nee Johan ...

Ik denk dat je geen idee hebt hoe gecompliceerd de hele Prijsbepaling in elkaar zit; Als je niet zoiets zou hebben als dat Raadplegen Prijsbepaling (die we nota bene (volgens mij) voor onszelf hebben gemaakt, dan kom je er nooit uit.
E.e.a. heeft volgens mij ook niets te maken met Toevoegen via Assortiment, al was het maar omdat de hele riedel (van de Prijsbepaling) ook daar gewoon aktief is. Dus, het enige wat je aldaar kan willen is zoiets als dat Raadplegen Prijsbepaling, en dat werkte even niet als je nog geen Verkooporderregel hebt toegevoegd.

Een oplossing verzinnen die simpeler is te doorgronden door de gebruiker die de VORegels toevoegt kan natuurlijk, maar is tegelijk redelijke onzin, want daarvoor is alles niet gemaakt zoals het is gemaakt; Kom je erachter dat je iets onjuist hebt ingericht dan is dat wat anders natuurlijk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #10 on: November 18, 2011, 01:58:48 pm »

Ik wil hier toch nog eens op terug komen. Stel nu dat er op de groepsdebiteur géén prijsafspraken worden vastgelegd, en alles  op afleveradebiteur. Kan ik dan ook het assortiment van het groepslid (afleverdebiteur) in beeld krijgen.

Dus debiteur GROEPA = groepsdebituer
debiteur LIDGR1 = Lid van GROEPA

Prijsafspraken en assortiment bij GROEPA zijn leeg (helemaal leeg)
Prijsafspraken en assortiment bij LIDGR1 zijn wel gevuld.

Kan ik dan bij lovrtv / lovodbr1 Bestellen volgens   [edit]via[/edit] assortiment, het juiste assortiment te zien krijgen?

Wat mij betreft krijg je bij de debiteur de kans om op te geven volgens wiens assortiment er geleverd mag worden.
Misschien moeten we wat met assortiments codes of iets dergelijks.

Kortom: Kan ik op 1 of andere wijze het assortiment van (alleen) de afleverdebiteur in beeld krijgen?
Ooh ja, het gaat natuurlijk om meerdere leden van de groep, niet alleen maar om1 lid van de groep
« Last Edit: November 18, 2011, 03:44:49 pm by Johan » Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: November 29, 2011, 08:17:08 am »

Ik vrees dat ik de vraag niet goed begrijp. Ik bedoel, het Assortiment van een Debiteur is het Assortiment van een Debiteur, en als je Via het Assortiment bestelt, dan zal dàt Assortiment toch hopelijk ook wel verschijnen. Let wel, ik heb het hier over het Assortiment, niet over Prijsafspraken.

Quote
Wat mij betreft krijg je bij de debiteur de kans om op te geven volgens wiens assortiment er geleverd mag worden.

Is wel een aardig idee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: November 29, 2011, 08:23:33 am »

lees dan even http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23862.0
dan zie je dat je nu juist niét het assortiment van de (aflever)debiteur zelf te zien krijgt, alleen van de groepsdebiteur zie je het lege assortiment.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: November 29, 2011, 08:25:30 am »

Ik snap nog wel meer niet; mezelf bijvoorbeeld;

Ik weet niet hoe vreselijk intelligent ik dit topic eerder heb gelezen, maar eigenlijk zie ik nu pas dat je het over het Assortiment hebt, en niet over de Prijzen. Nou ja, in het begin van het topic dan. Later (zoals ook nu ?) heb je het wel degelijk (ook) over de Prijzen, en dat lijkt wel to komen omdat ik over Raadplegen Prijsopbouw begon.

Heb ik nou gevoeld dat je het wel degelijk over het zien van de Prijzen hebt ? Heb ik het tussen de regels door kunnen lezen ?
Je hebt ook niet echt laten merken dat het nergens op sloeg wat ik zei.

Bij deze meteen maar even een bolletje, opdat dit op e.o.a. manier zichtbaar wordt gemaakt (bijv. dat als je op F1 drukt, je ergens ziet dat je eigenlijk in het Assortiment van een andere debiteur zit te kijken).

Dit sloeg dus wel degelijk ergens op.

Ik denk dat ik ben wakker geworden door jouw expliciete "Via" in je laatste post. Jaja, stond in post #1 ook al, ik weet het.

Nu nogmaals kijken, zie ik wel wat er mis is; yes
LOVODBR1 heeft geen kop en dat zou wel moeten. Dus, daar moet de Debiteur in worden genoemd wiens Assortiment je aan het bekijken bent. In jouw geval dus de betreffende Groepsdebiteur. Misschien op deze wijze :

DALOS1 (FRIAM1)

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: November 29, 2011, 08:36:44 am »

Quote
dan zie je dat je nu juist niét het assortiment van de (aflever)debiteur zelf te zien krijgt

Jaa ja.
Maar je bent misschien (toch weer) bezig je zelf te verwarren met de Prijzen ?

Ok, ook deze snap ik nu beter, omdat je immers nu duidelijk suggereert dat de Groeps Debiteur niets heeft in het Assortiment, en alles bij de onderliggende Debiteur zelf ligt. Tja, dit ruikt naar een veldje bij de Groeps Debiteur (entiteit Debiteur dus) wat zegt "Assortiment bij onderliggende Debiteur halen". Eigenlijk "de meest onderste". Maar is dat nou de bedoeling wel ?

Houd in de gaten : de Prijzen hebben niets met het Assortiment te maken !
(zal wel niet helemaal waar zijn, en misschien zelfs wel helemaal niet, maar kwa principe moet je het zo benaderen).

Wat er aldus gebeurt is dat de Groeps Debiteur de Prijs bepaalt, en de Debiteur zelf het Assortiment. Ik weet het niet hoor.
Ik weet het niet hoor; lijkt me raar. Het lijkt me veel logischer dat je bij de Onderliggende Debiteur moet kunnen overrulen. Eigenlijk met "maar deze niet" want anders klopt het nog niet (denk : de Groeps Debiteur (grote baas van de club) dingt het assortiment van de leden af, maar sommige leden hebben "minder").

Dit is nog niet eens zo gemakkelijk.

Maar ben ik intussen niet de problemen aan het kreëren voor je ?
Volgens mij wilde je eigenlijk alleen die gegevens in de kop (zoals ik het zie).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 21 queries.