Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:58:51 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: VeryPDF: Hoe krijg je Courier en Arial in je PDF  (Read 4295 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: October 24, 2011, 09:13:44 am »

Nog altijd vraag ik me af hoe ik mijn font-info in een PDF document kan aanpassen.
Topic http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23737.0 maakte dit ook al wel wat duidelijk.

Daarom nu gewoon de vraag: Heeft iemand een variabele layout vanuit Profit via verypdf kunnen converteren naar PDF, waarbij de fontinformatie aangeeft dat er echt Courier en Arial is gebruikt bij de conversie van de prfile.prn naar prfile.pdf?

Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe je dat doet.

In de bijgaande afbeelding zie je namelijk dat de "s1p11v0s0b16602T"naar 1 of ander gek A-030-achtig iets wordt geconverteerd, waar dat arial zou moeten zijn.
"(s0p11h0s0b4099T" zou een courier moeten geven, maar wordt een NimbusMono (een voorloper van Courier) geconverteerd, volgens de eigenschappen van PDF

Ooh ja, het ziet er inderdaad wél goed uit. Voor het 'gezicht' is er niks mee loos, echter probeer dat maar eens af te drukken naar TNT facturenpost.....
Daarom wil ik zo graag nog eens een echte courier en arial zien in de documenteigenschappen.




* fontinfo_PDF.PNG (18.67 KB, 600x561 - viewed 176 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: October 24, 2011, 09:21:34 am »

De enige arial die je er wel tussen ziet staan, komt uit het briefpapier. (is niet een gegeven uit de prfile.prn)

Verder heb ik nog de Verpdf SDK versie. Daar zou je met mapfonts iets moeten kunnen doen, ik krijg echter nog geen duidelijkheid hoe we dat zouden moeten doen. Iemand enig idee hieromtrent?


* pcltoolssdk.PNG (79.19 KB, 955x742 - viewed 170 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: October 24, 2011, 10:45:15 am »

ben intussen een stukje verder: Met de sdk versie van VeryPDF krijg je de optie  "-mapfont" tot je beschikking. Daarmee kan het Nimbus verhaal daadwerkelijk een Courier New geworden.

Probleem nu: De vert / italic toestanden werken nog niet lekker. ;(
dat is nu even een uitdaging.


* courier.PNG (16.96 KB, 600x561 - viewed 173 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 24, 2011, 12:16:47 pm »

Ook refererend naar dat andere topic ... ik zie nog steeds niet hoe de je uitlijning voor elkaar gaat krijgen als je er ècht Arial in zal hebben staan. Of is dat nu je bedoeling niet meer ?
Ik zal het wel niet begrijpen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: October 24, 2011, 02:07:29 pm »

Peter, het gebruik van Arial in de herhalende regels heeft er mee te maken, dat ik WinFonts moest gebruiken in de PDFjes die ik wilde printen naar TNT_Facturenpost. De output van VeryPDF had niet die "windows Fonts". Op het scherm zag het er goed uit, maar als je met de optie "-winfont" ging afdrukken was het resultaat niet fraai. Zonder die optie kwam het niet aan.

VeryPDF geeft het antwoord al met betrekking tot mijn dillema van Vet/Cursief printen:

Quote
"
Also, mapfont.ini file doesn’t support Italic and Bold font styles yet, we will try to support Italic and Bold font styles in the future releases.

VeryPDF
"

Arial Bold is dus niet beschikbaar, daar heb ik dan in de mapfont.ini maar ArialBlack voor gebruikt, en Courier New Bold Italic is ook niet mogelijk, maar ziet er dankzij Lucida Console ook afwijkend uit.

Zie het resultaat in de PDF bijlage met de echte WinFonts.

Alle hobbels genomen? Nou, het "wit" printen lijkt me nog wel heel leuk, maar als dat niet lukt is het ook geen ramp.

Heb dit acceptabele resultaat naar TNT_Facturenpost gestuurd, in de hoop dat ze er nu wel mee uit de voeten kunnen.


* winfonts.PNG (17.51 KB, 600x561 - viewed 165 times.)
* MeelFaktuurSDK023.pdf (67.15 KB - downloaded 209 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 25, 2011, 12:09:44 pm »

Even voor de lol (omdat we anders wellicht aan een verkeerde oplossing werken ... nou ja, "we" ...) :

Wat is nu precies de reden dat je dat Fakturenpost verhaal wilt gebruiken ?

Ik weet wel dat het handig is om via TNT kaartjes (aldaar) te maken die de volgende dag netjes worden geleverd. Maar daar houdt het bij mij ongeveer op (met TNT).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: October 25, 2011, 02:01:58 pm »

TNT_Facturenpost zorgt voor het printen, vouwen, inpakken, frankeren en bezorgen.

Daardoor hoeven we hier niet meer 80-100 facturen per dag in te pakken. Voorheen hadden we een baliemedewerker die dit soort werkzaamheden voor zijn rekening nam, die is echter met de VUT en wordt niet opgevolgd.

Waarom niet mailen? Tja, dat heb ik me ook al afgevraagd, vooral denk ik omdat hier besloten is met TNT verder te gaan (danwel PostNL)

1 ding is zeker, het is niet leuk meer om dit voor mekaar te krijgen. Gelukkig is er licht in de tunnel.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 27, 2011, 12:24:48 pm »

Quote
zorgt voor het printen, vouwen, inpakken, frankeren

Volgens mij heb je daar ook wel machientjes voor ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: October 28, 2011, 08:10:36 am »

Volgens mij heb je daar ook wel machientjes voor ...
www.neopost.nl

Tja, ik had dat veel leuker gevonden, en niet alleen omdat familie bij de vestiging van het bedrijf in Drachten werkt.
Niet voor niets hebben we destijds de OMR leestekens als variabelen aangevraagd. ONs Neopost SL7 machine doet het niet zo goed meer. Volgens mij is die nog veel te weinig gebruikt en moet het ook goed kunnen. maar ja, daar wordt door anderen anders over gedacht.

Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.06 seconds with 21 queries.