Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:16:21 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Toevoegen Prijsafspraak "als korting" lukt niet  (Read 1719 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: October 21, 2011, 08:33:03 am »

Er zat een foutje in ons prijzenbestand in de Laco productiebestanden. (geen systeemfout oid, maar zelf ooit fout toegevoegd)

Bij het herstellen hebben we de einddatum van de afspraak op 19-10-2011 gezet, en heb ik geprobeerd een nieuwe afspraak voor deze artikel/vrs toe te voegen met begindatum 20-10-2011 (of 21-10), echter dan 1 waarbij prijs als korting aangevinkt staat.

Ik heb de ge-enabelde/disabelde rubrieken er op nageslagen, daar zie ik geen aanleiding.

Wat doen we fout, wat zie ik over het hoofd?


* PRIJSAFSPRAAK MORMA1_25133.png (12.08 KB, 653x414 - viewed 128 times.)

* prijsafspraak_als korting.png (14.56 KB, 653x438 - viewed 111 times.)

* SYDYRA.png (8.08 KB, 427x254 - viewed 120 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 21, 2011, 09:52:48 am »

W.s. heb je al prijzen met "Als Korting = Nee" gedefinieerd; er zit een blokkade in dat je ze niet door elkaar mag gebruiken (dus de ene periode als korting, en de volgende periode niet als korting).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: October 21, 2011, 10:02:36 am »

W.s. heb je al prijzen met "Als Korting = Nee" gedefinieerd;
dat laat ik in mijn eerste post bij de eerste afbeelding van de 25133 KE15 ook zien. Die heb ik echter beindigd


Quote
er zit een blokkade in dat je ze niet door elkaar mag gebruiken (dus de ene periode als korting, en de volgende periode niet als korting).
Is dat dan artikel afhankelijk? kijk maar eens naar die 2 afspraken van de 503004 ke20. Eerste periode als korting NEE. Daarna korting Ja.

Die korting NEE stond er ten onrechte in. Zo willen we ook de 25133 gaan corrigeren. Waarom bij het ene artikel wel een blokkade en bij het andere artikel geen blokkade?
« Last Edit: October 21, 2011, 10:59:25 am by Johan » Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 21, 2011, 10:47:14 am »

dat laat ik in mijn eerste post bij de eerste afbeelding van de 25133 KE15 ook zien.

Was me niet opgevallen, maar zie dat is dus de reden.


Waarom bij het ene artikel wel een blokkade en bij het andere artikel geen blokkade?

Goeie vraag. Als ik nog even wat verder spit in die funktionaliteit, dan zie ik dat het ook te maken heeft met het feit of er Verkooporderregels aanwezig zijn voor de  betreffende kombinatie (openstaand danwel geleverd).

Per saldo zal de kontrole dus iets impliceren als "Als je nog geen orders hebt voor dit produkt die met deze prijsafspraak werken, dan mag je wijzigen. Heb je al wel orders die gebaseerd zijn op deze prijs, helaas, dan pech gehad".

Zou de orderregel die je hebt nog open staan, dan kun je er (lijkt me) voor kiezen die VO regel te verwijderen, dan de prijs te wijzigen, en dan de VO regel opnieuw toe te voegen. Is die orderregel al geleverd, dan kon het wel eens ophouden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: October 21, 2011, 10:58:39 am »

Dat werkt inderdaad, dank u. Tja, bedenk het maar eens.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.061 seconds with 19 queries.