Bij Behoefterunparameters heb je een rubriek waar je kunt instellen hoe de Behoefterun met Inkooptijd om moet gaan.
Ik ga er even vanuit dat het deze parameter is waar op wordt geduid. Hiermee krijg ik echter geen verschil in leverdatum.
Probleem is een beetje, dat dit product gewoon echt zo lang onderweg is. Natuurlijk ben ik het eens dat het prachtig zou zijn dat ze het eerder kunnen leveren. Maar ja, daar is ook nog eens de veiligheidsvoorraad. Ik heb het product niet per se nú nodig, want ik heb nog redelijk voldoende om te produceren. Daarom zoek ik meer een oplossing die aangeeft, dat de leverancier 14 dagen nodig heeft, en dat ik een
waarschuwing krijg dat ik nu 14 dagen te laat ben met bestellen. We willen dan eigenlijk zelf beoordelen, hoe urgent iets is. De urgentie is namelijk hoog als er een productie/verkooporderregel staat te wachten, de urgentie is lager als er een bestelniveau wordt onderschreden. Afhankelijk van de urgentie ga je dan wel in overleg met de leverancier, maar dat zal toch vaak wel even een mailtje of telefoontje waard zijn.
Zeker als je met <Shift F6> bestelt, (automatisch), tja dan zie je echt niet meer iets van een levertijd terug.