Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:52:30 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: PCL-kode voor kleur printen verypdf  (Read 1490 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 22, 2011, 12:01:43 pm »

Wie heeft toevallig al ergens een stukje tekst in een andere 'kleur' dan zwart. Gewoon vanuit profit met een printkode aangestuurd dat een stukje tekst "groen" moet worden. (en de rest zwart).

Dit voor de conversie naar Verypdf.

Het gaat er dus echt om een stukje kleur in de profit-teksten te creeëren, obv een printerkode. (ik wil daarvoor de Reverse Zeer Klein ge/misbruiken)

Hoe werkt dit, welke PCL-code hoort hier bij?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: September 22, 2011, 12:38:15 pm »

http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/bpl13212/bpl13212.pdf

hier staat wel heel veel over kleur, ik bestudeer dit ondertussen, ik heb het hiermee nog niet voor elkaar.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: October 06, 2011, 11:52:48 am »

NOu ik heb het voor mekaar, gelukt! Zie PDF bijlage.

Bij de initialisatiekode 1 van een  printerdriver (bij een printer met printerinstellingen zoals getoond) voeg je toe:

CHR(27)+"*r3U"

Daarmee activeer je het RGB-pallete (-3 selecteert CMY en 0 selecteert Zwart/Wit )

Bij de mode’s op de bladen 2, 3 of 4, geef je voorafgaand aan het lettertype de kleur op. Bijvoorbeeld:
CHR(27)+"*v6S"+CHR(27)+"(s0p11h0s0b4099T"
geeft Cyaan, de "6" is het kleurnummer.
Denk erom dat je daarna wel weer het zwarte kleurnummer terug zet. (Zie onderstaande tabel)

Het zou leuk zijn dat je in de Printerdriver van Profit de zeven kleuren zoals in onderstaande tabel, zou kunnen selecteren op een manier zoals je Cursief en ONderstreept aan stuurt. 7 kleurcommando's voor de SimpleColor mode van PCL erbij, bijvoorbeeld PQ-C0 t/m PQ-C7 . Dan zou je onafhankelijk van het normaal, vet of reversed printen, een kleurtje kunnen toekennen.

Maar goed, VeryPDF pakt dit redelijk keurig op. Redelijk, omdat ik nog zo graag in het wit wil printen.

Waarom Witte tekst? Gewoon net als in word, wil ik die witte tekst in het PDF document kunnen selecteren, kopieren en plakken in een ander document. Wit valt niet op maar is wel te kopieren en te plakken.
Zó zou ik graag de cyaan-kleurige teksten bovenin de pdf-bijlage in het wit willen uitvoeren en vervolgens net als de cyaankleurige tekst kunnen kopieren en plakken. Dit alles ten behoeve van de TNT facturenpost.
De code "Wit"  staat wél in de prfile.prn, maar wordt niet (juist?) door VeryPDFgeconverteerd. Dat kan natuurlijk ook met conversieperikelen te maken hebben.

Wie heeft hier nog een helder idee over?


* Kleuren_RGB_CMY.png (28.57 KB, 653x242 - viewed 141 times.)
* MeelFaktuur001.pdf (210.25 KB - downloaded 102 times.)

* Printerinstelling_Kleur.PNG (6.18 KB, 537x215 - viewed 123 times.)
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 19 queries.