Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:51:26 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: lokatie toewijzing  (Read 1484 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: September 01, 2011, 08:38:49 am »

Hoe kan ik standaard de lokatie wijzigen waar een door een ompak leeg gekomen IBC wordt geplaatst.
Nu wordt deze automatisch op het het default productiestation van het omgepakte product geplaats ipv de default lokatie van de IBC.
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 01, 2011, 08:57:23 am »

Niet.  smile

Als jij een produkt op Produktiestation PAS21 omvormt, zal die Emballage ook leegraken op PAS21, en derhalve wordt ze daar opgeboekt.

Even los van het feit dat het "de werkelijkheid" is, zijn er ook andere situaties waarom dit zo "moet". Hangt ook af van welke omvorm methode je precies gebruikt. Er zijn omvorm situaties dat als je uit een vat van 200 liter 1x50 liter naar een drum wil omvormen, er een heel inputitem van 200 liter wordt gereserveerd, en de output van de omvorm opdracht 1x50 liter in een drum is, en een restant van 150 liter in het vat. Bij het afboeken van de grondstoffen "komt het vat vrij op voorraad", welke bij het afvullen van het restant dan weer verbruikt wordt.

Afhankelijk van je type inrichting kan ik me voorstellen dat we met aanvullend maatwerk nog wel iets kunnen doen, bijv. ervoor zorgen dat e.e.a. wordt opgeboekt per magazijn (alles op PA000). Maar ja... wellicht schiet je daar niet veel mee op. Wat is je probleem eigenlijk ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 06, 2011, 02:29:30 pm »

Mijn "probleem"is alleen dat ik nu voorraad lege ibc op verschillende voorraadlocaties heb staan.
Dit vinden bepaalde mensen die weleens voorraad lijsten uit draaien een probleem.
Ik los dit wel om door periodiek een getagde verplaatsing te doen.

thanx.
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 19 queries.