Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:24:57 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wat mankeert er aan mijn relatieve rij / kolom indeling  (Read 2034 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: August 19, 2011, 11:49:46 am »

Ik heb een factuurlayout, waarbij ik op regel 9, kolom 7, via volgnummers 0 t/m 4 een aantal gegevens onder elkaar wil afdrukken. Op diezelfde rij, maar dan kolom 58, wil ik via volgnummers 0 t/m 4 ook gegevens afdrukken.

Zie voorbeeld. Resultaat: de postnaam en adres etc komen tegen de gegevens van kolom 7 aan te staan. Heb van alles geprobeerd, maar krijg nog niet 1 strak adresblok aan de rechter kant.

De groene gegevens worden wél afgedrukt, de roze/rood achtig gekleurde variabelen zijn niet gevuld, worden optioneeel gevuld, en hoeven daarom ook geen regel in beslag te nemen indien leeg. (anders had ik vwb rij 9 kolom 58 wel zonder volgnummers willen werken)

Wat moet ik aanpassen aan mijn relatieve rij/kolom instellingen om toch 1 strak factuuradres aan de rechter kant te krijgen?


* relatieve rij.png (58.84 KB, 1011x622 - viewed 130 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 19, 2011, 12:02:56 pm »

E.e.a. kán natuurlijk door je PDF conversie komen. Dus, omdat gewoon eens uit te sluiten... Kun je eens met printerdriver SCHRM-/SCR naar het scherm printen. Dan ben ik benieuwd hoe het dán in de PRFILE.PRN staat...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: August 19, 2011, 12:05:18 pm »

Enne... Is dit nu soms sinds http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23651.0, of had je hier altijd al last van?
Kortom, als alles tot vorige week  nog prima werkte... dan zal "PDF" of "aansturing printer o.b.v. layout" de boosdoener kunnen zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: August 19, 2011, 01:13:43 pm »

via de schermprinter (gekoppeld aan IFIFhblk) krijg ik onderstaand beeld.

Dus hier kan ook nog wel eens iets mis zitten misschien, met het lettertype instellen etc.


* prfile.png (7.21 KB, 608x207 - viewed 121 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: August 19, 2011, 01:24:34 pm »

Oplossing:
Ik heb een Rij 9, kolom 57 volgnummer 0 t/m 4 opgenomen, gewoon compleet leeg, alleen maar genoemd, en daarmee dwing t ie zichzelf blijkbaar naar de juiste plek.

ok dank voor de suggesties


* hblk1.png (39.36 KB, 847x798 - viewed 126 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 19, 2011, 01:59:54 pm »

Het het switchen van lettertypes, kun je op zich rare effekten krijgen. Best verklaarbaar, en met trucs zoals je nu hebt toegepast wel op te lossen.

Zie maar eens voor je:

In lettertype groot (bijv. 96 tekens per regel) staat positie #1 helemaal links, #96 helemaal rechts. Positie #50 zal ergens halverwege de pagina staan.

Stel dat je in lettertype zeer klein 2x zoveel tekens kunt afdrukken, dan staat #1 nog steeds helemaal links, #192 helemaal rechts, en #50 zal nu op ongeveer een kwart van de pagina staan.

Als jij nu via een variabele layout een tekst op positie #50 wilt positioneren, dan hangt het er ineens vanaf welk lettertype er op dát moment aktief is. Immers, #50 staat bij lettertype groot elders dan bij lettertype klein. En ook al wil je lettertype groot aktiveren op positie #50, als lettertype op dat moment op klein staat, zal de cursor toch eerst op 1/4 van de pagina worden gezet om dáár de tekst groot te aktiveren.

Soms helpt het dan al door bijv. eerst op de positie ervoor iets te plaatsen (desnoods alleen de aanstuurkode van de printer), zodat voor de eerst volgende opdracht de #50 beter gepositioneerd wordt.

E.e.a. gewoon even ter info, want zo te zien heb je het probleem zelf al opgelost.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 19 queries.