Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:09:07 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Achteraf korting invoeren bij contract  (Read 2121 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« on: July 14, 2011, 02:53:58 pm »

Als je een offerte omzet naar contract (3-7-1-1, shift-F8, 6) kun je korting per artikel invoeren voor het gehele contract. Wij hebben met een grote klant afgesproken dat voortaan op contracten van een bepaalde periode 1,5% korting verleent wordt. Nu komt het er op neer dat ik dan al die contracten moet openen (3-1-6) en alle regels één voor één moet vullen met het juiste kortingspercentage.

Kan het mogelijk gemaakt worden om achteraf, dus ook als het contract al deels is uitgeleverd, je een korting invoert bij een contract? Ik denk dan zelf aan een veld "korting" in de header, waar je die 1,5 procent kunt invoeren die vervolgens bij alle regels automatisch wordt gevuld.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: July 18, 2011, 04:06:08 pm »

Na telefonisch overleg waar ik al aangaf dat ik het mij vreemd aanvoelt het volgende wat ik geprobeerd heb.
Want wat is precies de bedoeling, namelijk dat een Debiteur waarbij nu 5% Faktuur korting staat deze te verlagen naar 3,5% en dan bij de Kontraktregels 1,5% op tenemen.

Nu het volgende:

1] Ik heb een kontraktregel (in de periode van Debiteur 5% korting). 400 St af te nemen. Ik Genereer een Verkooporder 100 St. Bij de Verkooporderregel staat verder niets met Korting of wat dan ook. Faktuur Genereren en daar wordt de 5% in mindering gebracht.

2] Van dezelfde Kontraktregel generereer ik weer een Verkooporderregel 100 St., Nog niet leveren en niet Faktureren. Bij de Verkooporderregel staat verder niets met korting o.i.d.

3] Ik gan nu de Debiteur Kortingspercentage aanpassen van 5% naar 3,5% en pas de Kontraktregel aan van 0% korting naar 1,5% korting. Bij de Verkooporderregel staat nu 1,5% korting. Faktuur genereren en daar hebben we weer de 5%.

4] Nu gaan we de Verkooporder van (2) leveren en Faktureren en wat is dat, daar staat ineens nog maar 3,5% korting?

5] laten we de Faktuur van (1) vervallen en genereren we hem opnieuw dan is volgens zijn eerdere Faktuur een Korting verleent van 5% en bij de nieuw nog maar 3,5%.

Wat mij betreft, mag je die korting dus niet op die manier aanpassen, dit gaat vast niet goed. Dit dan nog even los van het feit dat ik niet kan vinden waar je 1 Kortingspercentage voor het hele Kontrakt kunt opgeven.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 18, 2011, 04:28:25 pm »

Bedankt voor de info, ik zal het doorgeven aan Dinand (vandaag niet meer op de zaak).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: July 19, 2011, 11:22:55 am »

Houd er a.u.b. wel rekening mee met o.a. de punten zoals ze eerder genoemd zijn, want dat gaat gewoon fout.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.027 seconds with 19 queries.