Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:56:48 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ontvangsten debiteuren met betalingskorting  (Read 1801 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: June 24, 2011, 09:25:42 am »

Bij 7-3-3-1 doe ik ontvangsten inlezen.
Als ik debiteuren heb waarbij betalingskorting op de juiste wijze is ingericht bij de debiteur zelf (bijv. 2 % korting binnen 14 dagen) dan gaat het allemaal goed als deze klant betaald met 2% korting binnen de ingegeven termijn.
Echter als deze klant later betaald, maar dan de korting er niet afhaalt dan komt hij met de melding "bedrag factuur komt niet overeen met ontvangen bedrag".
Op zich is dit vreemd, echter de klant houdt zich netjes aan de afspraak, immers hij betaald de volle 100% en moet dat ook als hij later betaald dat stel die 14 dagen.
Kan het zo worden ingericht dat als klant na de ingegeven termijn de volle pond betaald (dus zonder aftrek betalingskorting) het automatisch verwerkt wordt?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 24, 2011, 01:14:40 pm »

Ik heb het niet magespeeld, maar lijkt me een raar verhaal;
Als het nou andersom werkte zou ik nog zeggen, "tja ...".

Erg domme vraag : Weet je zeker dat je je niet ergens vergist met een datum van vandaag vs. datum afschrift ? dus, dat je feitelijk alsnog binnen die 14 dagen aan het verwerken bent, de klant maar 98 hoeft te betalen maar hij intussen 100 overmaakt ? (ook oenig dat dąt zou worden afgekeurd natuurlijk, maar goed).

of :

Dat je kan herkennen dat het systeem de juiste datum van de betreffende afschriftregel niet hanteert of zo ? (geen idee hoe je dat kan/moet herkennen, maar dat weet jij wel).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: June 24, 2011, 02:55:26 pm »

Peter,
Goed bezig. Wat is er gebeurd. Hedenmorgen betaald de klant een factuur van euro 2.938,25 van 18 april jl.. Verder wordt er een credit verrekend van euro 2.380,00van 20 juni.
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #3 on: June 24, 2011, 02:57:38 pm »

Peter,
Goed bezig. Wat is er gebeurd. Hedenmorgen betaald de klant een factuur van euro 2.938,25 van 18 april jl.. Verder wordt er een credit verrekend van euro 2.380,00van 20 juni.
Sorry. te vroeg afgesloten.
Hij betaald precies het saldo van deze twee nota's ( euro 558,25). Rekenkundig heeft het systeem gelijk, omdat hij formeel vd credit 2% had moeten afhalen. Maar dat gebeurd bijna nooit.
idem gesloten.
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.02 seconds with 20 queries.